Kleding naaien/DIY'en

Rare screenshots gemaakt om te kunnen uploaden:

Vlaggenlijn 6 meter

Twinning rokjes kind en nichtje

Broekjes en omkeerbaar hoedje voor neefje (Zelfde hoedje ook voor groter neefje gemaakt)

Shorts voor dochter

Ik heb steeds het gevoel dat er niks uit mijn handen kom maar zo onder elkaar lijkt het toch best wat :smile:

19 likes

Veel zeg heb je gemaakt! Super leuk :slight_smile:

Even een progress shot van het babyjurkje haha omg zo cute:

18 likes

Zo leuk met die streepjes! Hoe heb je de halslijn afgewerkt?

Hier de instructie en hoe het er van binnen uitziet:

Je knipt dus een schuine strook (45 graden, zo is hij elastischer) van 4cm breed en in dit geval 16cm lang uit de stof, die vouw je in de lengte dubbel en die speld je vast en naai je vast. Dan draai je ‘m naar binnen en stik je ‘m nog door/top stitch (haha de helft van m’n patronen zijn engels dus ben even aan het goochelen met termen)

3 likes

Nog eentje om het af te leren:

Dit was een minirokje van de kringloop maar ik had al de hete tijd dit broekje van seersucker in mijn hoofd. De taillelinten heb ik hergebruikt van het rokje.

@crazyplantlady thanks, wat zijn die beschrijvingen toch omslachtig altijd he! Ik moet het echt hebben van stap voor stap beschrijvingen met foto’s, thank god voor het internet.

21 likes

Ik ga vanavond beginnen aan een wrap top van hydrofiel katoen. Maar bedacht me pas tijdens het knippen dat de vorige keer dat ikdaar iets mee wilde maken het ‘groeide’ door het strijken. Ben benieuwd of dat nu ook weer is. Het is een patroon van In the folds, hoop ook dat ik de maat goed gekozen heb. Hopelijk kan ik morgen een foto posten van een top die perfect past!

3 likes

Ja vreselijk omslachtig! Ik snap ook niet waarom het zo ingewikkeld moet. Gelukkig had ik m’n moeder die een pro is haha, maar anders was ik er denk ik niet uitgekomen.

En leuk broekje weer zeg, slim om dat van een rokje te maken!

2 likes

Draagt hydrofiel een beetje fijn? Ik ken het eigenlijk alleen van de babydoeken, maar ik zie wel veel leuke printjes langskomen.

1 like

Ja ik vind van wel! Licht en koel en droogt snel

1 like

Ohh leuk, die top heb ik ook klaar liggen! Hopelijk lukt hij bij jou! Dan kan ik even afkijken :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik heb het lijf nu af, net gepast en twijfel of het niet te groot is. Mn eeuwige struggle dat ik maat groot moet hebben voor de borstomvang en niet qua heup etc. Bij breiwerk ga ik dan vaak gewoon voor maat m want dat rekt wel mee.
Die wikkels (hoe heet dat?) Zijn wel echt enorm lang bij mij. Daar ga ik een stuk van moeten afknippen. Morgen de mouwen en eventueel maak ik nog een ruffle oid aan de onderkant. In ieder geval veel geleerd want dit is met french seams. En wijze les is ook om niet met slecht licht iets zwarts te gaan naaien hehe

Jumpsuit van double gauze/hydrofiel stof!

33 likes

Zo leuk!! :sunflower:

1 like

Lof it zo vrolijk

1 like

Kwam deze tegen op reddit en vond hem wel toepasselijk voor hier

19 likes

Wat leuk!! :star_struck:

1 like

Ik heb een truitje/vestje voor mijn kleine nichtje gemaakt. Ik vond een oud truitje van toen we zelf baby waren en heb deze overgetrokken en als patroon gebruikt. Zo’n boxy 90ties fit.
afbeelding
Ik maakte van dezelfde stof ook een broek. Kunnen we matchen qua outfit :sunglasses:
afbeelding

39 likes

Oh wat mooi, zit echt perfect!

1 like

Wow wat gaaf allebei! Er wordt hier altijd gepost alsof het makkelijk is allemaal haha :grinning_face_with_smiling_eyes:

@Stjerne waar is het patroon van? Zoiets wil ik ook wel proberen!

1 like

Wauw! Wat een toffe broek! :heart_eyes:

1 like