Ik ben bezig met kleine kleertjes om zo wat beter te worden in mouwen en boordjes etc. En het zijn fijne, korte projectjes. Hopelijk kan onze toekomstige baby het dan later aan en anders geef ik het weg.
Uit een halve meter stof kan ik een broek en een shirtje in maat 62 halen
Heel schattig! Ik wilde toevallig ook vandaag een baby-outfit showen haha. Heb dit pakje gemaakt als kraamcadeau voor een vriendin. Ze heeft het vandaag ontvangen dus nu vind ik het ook gelegitimeerd om het hier te delen haha. Zowel het tuinbroekje als vestje zijn ook binnenstebuiten te dragen!
Samenvatting
Ohh heel snoezig!! Welk patroon heb je voor het tuinbroekje gebruikt?
Prachtig en wat een heerlijke stofjes ook!
Dankjewel! Het patroon heet “ANTS in the romper” en het is van Puperita (een shop op Etsy). Ik heb het stukje aan de binnenkant van het broekje (bij de knoopjes) een beetje aangepast. Er zit eigenlijk nog een patroononderdeel bij met een strook waar de knoopjes op bevestigd worden, maar ik heb in plaats daarvan de binnenbeetjes/het kruis wat breder gemaakt.
Het is gelukt met het coltruitje!
Blije Bertha
Had ik maar een baby
Dank je! Gaat een jumpsuit worden. Maar ik heb hem nu even gefrustreerd opzij gelegd en vervolgens besluiten om aan mijn moeilijkste project ooit te beginnen dit jasje:
Ben het patroon nu aan het overnemen. En dat is al heel frustrerend. Maar ik wil potverdorie nu echt is een jasje maken die gevoerd is.
Maar het zijn zo belachelijk veel patroon delen. Maar ik moet deze maken van mijzelf mag pas wat anders maken als deze af is.
Zojuist een perskussen besteld, kan ik eindelijk ronde naden netjes openstrijken hoop ik. Het gezicht van m’n man toen ik zei wat ik gekocht had
Ik wil al heeeeeel lang aan deze nieuwe hobby gaan beginnen. Maar weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen. Ik heb een naaimachine en ik weet wel een klein beetje hoe die werkt, maar echt dingen ermee maken heb ik nog nooit gedaan en dat lijkt me zo leuk! Ik wilde dus een cursus gaan volgen maar ja corona… dus nu ben ik op zoek naar een online cursus voor echt beginner beginners hahaha. Heeft iemand tips?
Oja en ik wil de basis spullen aan gaan schaffen zoals een goeie stofschaar, en garen (daar zitten al weer zo veel verschillen in??!). Wat zijn volgens jullie nou echt de spullen die je nodig hebt als je net begint?
Ja de beginnercursus van Studio Dotter! Ik heb die zelf niet gedaan, maar wel een andere cursus van haar en die is echt top dus dat is een aanrader.
Als je even scrollt naar januari in dit topic staan daar heel veel tips met benodigdheden
Ja ik heb daar een aantal keer over gepost in dit topic @Haai ! Als je op mijn naam klikt kun je ook naar mijn andere posts en daar heb ik ook een lijstje staan wat ik heb aangeschaft.
Qua garen zijn gütermann de enige die ik mocht kopen van m’n moeder haha.
En ik zou met iets simpels beginnen als mondkapjes. Ik had wat oude katoenen kledingstukken opgeknipt en daarmee gewoon gestart met oefenen. Nu had ik al wel een beetje ervaring (de basics van hoe een naaimachine werkt en hoe je naait etc wist ik al wel). Als je helemaal nieuw bent is het misschien fijn om wat basic video’s op youtube te kijken!
Dit werkt niet als je profiel is afgeschermd : ( Wilde ook even spieken haha
Heel fijn dankjewel!!
Naast de standaarddingen (zijn ook veel filmpjes over gemaakt op YouTube, misschien heb je daar ook iets aan) zijn er nog twee tools die mijn leven echt veel leuker / makkelijker hebben gemaakt en waarvan ik had gewild dat ik ze veel eerder in mijn bezit had:
- Een rolmes (Ik kan op de een of andere manier gewoon echt niet recht knippen, laat staan twee lagen stof op elkaar met daar nog een patroondeel op. Drama gewoon. Sinds ik een rolmes en een grote snijplank heb is mijn leven echt beter.)
- Een boventransportvoetje (1000x dank aan de persoon die mij dit aanraadde in dit topic! Ik gebruik hem best vaak, ook als stoffen op het eerste oog niet eens zo glad lijken. Mijn stofjes blijven nu altijd perfect op elkaar liggen. Je kunt hem zelfs met een tweelingnaald gebruiken. )
Aangezien ik jullie laatst opriep om jullie creaties vaker te showen doe ik dat zelf ook maar:
Een mega basic, mega oversized shirt, maar ik ben er echt zo blij mee! Dit is het eerste stuk dat echt mooi genoeg is gelukt om in het openbaar te dragen. De fit, de stof en de kleur zijn perfect! Heb hem meteen vorige week bijna de hele week aan gehad. (Vandaar de kreukels.) Hoop dat ik jullie de volgende keer iets ingewikkelders kan showen dat ook goed gelukt is.