Kleding naaien/DIY'en

Die van Prym vind ik erg prettig. Heb ook jaren met die van de Hema gedaan. Prym is natuurlijk een stuk duurder, maar je hebt zeker waar voor je geld.

Ik gebruik ook een schaar van prym. Na een jaar of 7 knipte hij wat moeilijker. Mijn schoonvader heeft de bladen geslepen en nu knipt hij weer door alles. Is slijpen bij jou een optie?

OK, het is een beetje een wilde gok, maar misschien heeft iemand hier een tip. Ik ben een beetje wegwijs aan 't worden met m’n nieuwe lockmachine. Hij is helemaal schoongemaakt, goed ingeregen en ik weet niet waarom dit gebeurt:IMG_20210327_174135

De onderdraad komt om de paar centimeter helemaal naar boven. What to do?

Heb je de gebruiks aanwijzing nog? Ik raak de mijne zo min mogelijk aan :joy::joy:
Maar misschien moet je de spanning of iets anders zetten.

Vaak zijn er ook youtube filmpjes die stap voor stap uitleggen wat je moet doen. In het engels is het overlock of serger.

Haha. Ja die heb ik nog en helemaal nagelopen zelfs! Het kan ook aan 't garen liggen bedacht ik me net. (heb crappy garen gebruikt om eea uit te testen, maar dat is misschien toch niet zo handig) :grimacing:

Ooh jaa dat kan idd ook een probleem zijn.

Vandaag even een shirt in elkaar gezet :grinning_face_with_smiling_eyes:

afbeelding afbeelding

22 likes

Wow super leuk met die voorkant!

2 likes

Ik wilde even iets snels maken, dus ik heb deze van het weekend gemaakt. Vind hem echt leuk geworden. :slight_smile:

19b35243-9a8f-4857-9d51-0bb3d4810a68

Aan de hand van dit filmpje:

16 likes

Jullie hebben allemaal zulke mooie stoffen :heart_eyes:

1 like

afbeelding

Deze van t weekend gemaakt. Als je goed kijkt zie je dat hij gevoerd is, ben er best trots op :grin: hoop dat ik vandaag veel complimenten krijg over m’n tas en dan kan zeggen dat ik hem zelf gemaakt heb :rofl:

22 likes

Haha leuk is dat he. Ik hoop altijd dat mensen vragen waar mijn kleding van is, zodat ik kan zeggen, ‘HEB IK ZELF GEMAAKT :grimacing:

7 likes

Ja als ze dat vragen durf ik het wel te zeggen, maar nooit als ze alleen zeggen ‘oh leuke jurk’ ofzo. Zo stom van mezelf!

2 likes

Ahhw gewoon zeggen dus ipv van wat we in nederland graag doen ´Oh dankje van de h&m was maar een tientje´
Zeg je ´Oh dankje zelf gemaakt!´

5 likes

Ik heb teveel tijd geloof ik… Maar heb net dit shortje afgemaakt. Patroon komt uit de burda. De stof komt van een tafelkleed dat ik bij de kringloop heb gekocht. Daar heb ik ook het tasje van gemaakt. Alleen het riempje is iets te kort geworden.:thinking:

IMG_20210330_132409

IMG_20210330_132415

17 likes

Hij is echt superleuk geworden! Zou je het riempje nog iets langer kunnen maken met een effen kleur? Bijvoorbeeld stukje donkerblauw eraan aan beide kanten?
Of misschien is het riempje nog net lang genoeg om er aan beide kanten een gesp aan te maken? Zo eentje die bijvoorbeeld ook aan keukenschorten zit.

Grrrrrr, al 2 X opnieuw gemaakt. 3 maal is scheepsrecht toch :see_no_evil: eerst dacht ik dat ik ermee kon leven dat ze niet precies gelijk zijn. Maar dit verschil is toch veeeeeel te groot.
afbeelding

Nou 0 complimenten en vragen :joy: en toen gooide ik er ook nog cola overheen :woman_shrugging:t3:

Ahhh en hij is juist zo leuk geworden!!

1 like

Grrr frustrerend! Oefening baart kunst?

Ben wel benieuwd wat het wordt! Ziet er interessant 't uit en leuk stofje!

1 like