Je hebt een lockmachine zie ik? Je kan de stof ook aan elkaar locken . Dan is ieh ook iets minder smal haha
O das wel een goede met mijn welvaartsbenen
Ik zag dat er volgende week een naaimachine te koop is bij de Aldi.
Heeft iemand hier wel eens een naaimachine bij de supermarkt gekocht (Lidl of Aldi oid), moet je dan meteen om 08.00 voor de deur staan?
Ligt eraan wat voor een het is. Ik heb een singer bij de laaaidel gekooocht. Maar met zon heel toetsenbord erop die normaal rond de 3/400 kosten en nu voor 100 en die gingen wel snel daar heb ik wel vroeg voor in de rij gestaan.
En nu met corona zou ik ook wel vroeg gaan want iedereen heeft er nieuwe hobbys bij haha
Ik zag die oude advertentie nog! Dat was wel een hele goede deal.
Het gaat om deze: https://www.bol.com/nl/p/singer-fashion-mate-3333-naaimachine-wit/9200000072398390/
Die is wel minder goed dan die van jou
Is ook wel een goeie hoor! Als je de tijd hebt om er vroeg heen te gaan dan zou ik dat doen dan weet je zeker dat je hem hebt haha
Jammer dat de winkel al om 08.00 open gaat Dank je voor het advies!
Ik heb ook een singer van de laidel (denk dezelfee als @Soy.peor) en die van mij is voor de tweede keer in korte tijd kaduuk terwijl ik echt niet heel gekke dingen doe. De laatste keer bij reparatie kreeg ik er ook commentaar op avn de naainachineman, dat het niet bepaald een krachtpatser is. Hij loopt altijd vast op ietsje dikkere stof, boordjes aanzetten en dergelijke. Dus hangt er denk ik wel vanaf wat je wil maken!
Ben net terug van de kwantum en heb de coupounnen geplunderd. 20 lappen gordijnstof/canvas van ongeveer 1.5 meter per stuk, een lap fleece en wat vitrage om vulling in een poef bij elkaar te houden.
Ik ga een opbergzak/speelkleed maken en een peuterzitzak, kussenhoezen, ik denk opbergmanden voor in de kallaxkast, misschien een speeltent, sowieso vlaggenlijnen. Denk ook nog aan een keukenschort en matching schortje en pannelappen voor het speelkeukentje… hoezen voor de kussens van de tuinbank… ik ben wel even zoet. Iemand nog een geniaal idee?
Edit: oh en alles 1 euro per stuk dus was 23 euro kwijt.
Wat een goed idee, die couponnen. Ga ik onthouden voor ‘na corona’.
Meestal is het vrij waardeloos, maar ik neus toch altijd even. Ze waren ook blij dat ik het kocht
Ik deze. Of kan wel zeggen had, want ga hem niet nog eens laten afstellen, onding. Volgens mij is het echt hit or miss met deze modellen.
Ik zit op de 60 jaar oude Husqvarna van m’n paps te naaien, zo goed als toen worden ze niet meer gemaakt he
Wat leuk! Ik heb een 60 jaar oude Singer van marktplaats omdat ik al jaren eigenlijk ontevreden was met mijn dure Pfaff. En dit is dus een heerlijke machine, echt. Had ik niet verwacht. Alleen jaren 50 beige, maar daar ben ik alweer aan gewend. Die van jou is erg mooi zeg!
Loopt hij een beetje lekker? Moest bij mijn oude Singer wel veel schoonmaken en oliën voor hij lekker liep, maar nu loopt hij als een zonnetje. Dat wilde ik eigenlijk als tip geven, als je zin hebt om de tijd er in te steken.
Hij loopt af en toe wel vast en m’n vader is er wel eens mee naar de winkel geweest, maar daar konden ze ook niet echt wat doen. Die gaat niet nog een generatie mee denk ik haha. Wel mooi dat jouw oude Singer het zo goed doet! Ik wil zelf denk ik een Pfaff kopen haha. Welke heb jij?
Heb de kimono vermaakt!
Die kimono is leuk zo!
Ik heb de Creative 2.0 van Pfaff. Pfaff is een prima merk. Het punt met mijn machine is dat de persvoetdruk heel hoog is en niet instelbaar. Dus bijna alle zomen gaan golven, zeker van rekbare stoffen. Ik zou er dus zeker wel een met instelbare persvoetdruk nemen. Of even goed testen voor je hem koopt met een rekbaar stofje. Ik heb lang gedacht dat ik teveel aan de stof trok ofzo, maar dat was het dus niet. Zo kwam ik op marktplaats omdat ik niet veel geld wilde besteden aan een machine weer.
Jammer dat ze in de winkel niet konden helpen. De huidige generatie naaimachinereparateurs/onderhoud kennen de oude machines niet. Maar ook vroeger werd er een hoop slecht werk geleverd. Ik heb in totaal vier vintage machines gekocht, waar van drie niet werkend/slecht lopend… Bleken allemaal uiteindelijk goede machines. De eerste liep heel langzaam, daar bleek een tandwiel verkeer teruggezet op de machine door een reparateur, de tweede moest alleen schoongemaakt worden. Bij de derde is het mechanisme dat de steken selecteert verkeer in elkaar gezet. Ook weer door een reparateur. De dame die hem weggaf vertelde erbij dat ze daar toen veel geld voor betaald hadden ook nog. Echt schandalig vind ik dat.
tl:dr Een goede reparateur is goud waard en moeilijk te vinden.
Ik heb nu deze :
Met heel veel siersteken, die je ook weer met elkaar kan combineren.
Zo, je hebt er wel veel gehad!
Die je nu hebt ziet er echt heel stevig uit! En omg al die steken… Ben al blij dat ik de zigzag snap😅
Mooie schilderijen op de achtergrond!
Oohh ik heb dit ook met mijn naaimachine! Zat telkens al te prutsen met de afstand en afstelling van de draad, maar het voetje kan dus ook nog te strak zijn? Ga eens kijken of ik dat ook aan kan passen (heb een oude singer, denk ‘90/00’s)
Volledig mee eens. Top ding. Ik heb het aankoopbewijs van mijn oma nog. Ik vind het geluid dat hij maakt ook zo fijn.
Wat superleuk! M’n vader vertelde ook dat er destijds iemand langskwam bij m’n oma om uit te leggen hoe die werkte, omdat het de eerste generatie machines was met een elektrisch pedaal.