Kleding naaien/DIY'en

Oké! Een kleine foto handleiding. Haha. De strik linten had ik al gemaakt en doorgestikt.

Op 1 lapje stof maak ik het geborduurde band vast.

Vervolgens bevestiging ik op de goede kant de strik linten.

Daarna leg ik een ander lapje stof erover en speld het rondom.

En daarna natuurlijk rondom naaien, en waar de linten uitsteken houd je een opening. Door voorzichtig aan de linten te trekken keer je de riem om. En daarna kun je het rondom doorstikken en daardoor sluit je meteen de opening :slight_smile:

7 likes

Echt prachtig! Ik heb vanochtend een uur lang op die etsy pagina zitten scrollen terwijl ik eigenlijk moest gaan douchen, ik werd een beetje overweldigd door het aanbod.
Ik wil denk ik zo’n band aan de rand van een soort kimonovest gaan proberen te zetten.

Ik zie trouwens dat jij dat half doorzichtige naaimachinevoetje gebruikt hiervoor. Is dat bewust? Ik heb dat voetje ook maar ik ben er nog niet achter waar hij voor dient.

1 like

ahh thanks!! Zo lief :). Ik ga eens op stoffen jacht.

1 like

Haha, heel herkenbaar :see_no_evil: ik moet van mijzelf ook de linten opmaken die ik heb voor ik nieuwe mag kopen. Maar mijn wensen lijstje is al oneindig.

Dit voetje kreeg ik bij mijn naaimachine. Haha, nooit over nagedacht. Wat ik wel heel fijn vind is dat er een smal randje op zit die ik aanhoud bij het doorstikken. Maar over het algemeen gebruik ik echt alleen maar deze.

3 likes

@branko ik weet niet precies de naam van het voetje maar het is vgm iets van een satijn voetje. Daarmee glijden gladde stoffen beter door of niet weg ofzoiets

1 like

Beide patronen van tilly & the buttons. Zwart witte is de Lotta en het shirt is Suki maar dan als shirt geknipt :grinning_face_with_smiling_eyes:
De jurk heeft een zak op de rok maar die zie je niet haha

27 likes

Mooi!!

1 like

Ik wil graag nieuwe slopen/hoezen (laten) maken voor onze tuinkussens. Ik heb een paar jaar terug een korte naai-cursus gehad maar ben bang dat dit toch te hoog gegrepen is voor mij :sweat_smile:.

Heb al online gezocht naar een bedrijf die dit kan, maar dan ben ik ongeveer €600 kwijt en dat vind ik toch teveel van het goede.

Kan iemand mij moed inspreken dat dit wel zelf te doen is? Of misschien tips hoe ik dit het beste aan kan pakken :innocent:

Ik heb zulke kussenhoezen gemaakt was heel makkelijk

1 like

Thanks! Ik zal eens kijken, zou dat ook werken voor het kussen waar je op zit? Dat is namelijk echt zo’n strak vierkant.

Ik zou dan wel een zij stukje doen voor de hoogte van het kussen, maar denk dat t wel zou kunnen, is toch altijd gedoe met zulke kussens weer in de hoes krijgen

Ik heb al een jaar een naaimachine in huis dus het wordt wel eens tijd hier iets mee te gaan doen. Hoe zijn jullie begonnen? Een cursus? Online cursus? Of gewoon met iets simpels?

Ik ben gewoon begonnen met youtubefilmpjes. Eigenlijk is dat mijn leermeester haha. Ik heb een heel oude naaimachine (1982) maar heb met veel moeite zelfs een video gevonden van hoe ik de draad moest inrijgen in die machine. Ben nu een half jaartje bezig en het valt me echt alles mee. Was bang dat het veel langer zou duren voordat ik wat voor elkaar zou krijgen. Natuurlijk moet ik nog heeeeel veel leren, maar kan al best wat basic dingen.

1 like

Ik ben dus een shirtje aan het maken voor een dochtertje van een vriendin. Naaaah zoveel ellende gehad met dat ding. Vandaag dacht ik nou ik doe nog de mouwtjes en dan is ieh af. Mouw een ging perfect , mouw 2 ging 1e x niet goed dus ik uithalen en opnieuw doen ging perfect! Maar toen zat hij er binnenste buiten in hahaha gvd. Morgen nog maar eens proberen en dan geef ik hem aan hun en dan wil ik hem nooit meer zien kut ding.

@PrincessPeach Vroeger als kind naaide ik kleine knuffeltjes en kussentjes en vage barbie kleding hahaha. Later een opleiding en nu zoek ik nog wel eens op youtube hoe en wat. Op youtube zijn er best wat mensen die dingen heel fijn en rustig uitleggen.

3 likes

Ben eerst begonnen met youtube filmpjes en toen op naailes gegaan! Helaas kreeg ik het toen te druk voor naailes, maar als ik meer tijd heb zou ik naailes echt aanraden :). Hier in de buurt zat ook een hele vlotte, leuke lerares met echt leuke groepjes!

1 like

Bedankt allemaal, ik ga eens wat Youtube-filmpjes opzoeken!

Dat verrekte halsje wilt niet blijven zitten. Misschoen dat ik dat ff vast strijk met iets. Maar dit ellendige topje is klaar hahah

4 likes

Herkenbaar probleem, zo irritant. Soms maak ik het vast met de hand met hele kleine steekjes. Wat een leuke stof!

1 like

Jaa zat ik ook aan te denken maar ik heb geen garen dat precies matched haha.

1 like

Ik was een broek aan het naaien (flared legging achtig) maar hij is te smal en de stof is te fragiel om mijn driedubbele stretchsteek uit te kunnen halen. Baal zo.
Maar goed, drie nieuwe stoffen zijn onderweg :joy: