Heel mooi!! En leuke stof ook!
Ik heb dit weekend een jas gemaakt! Zitten nog wat kleine foutjes in, zoals het stiksel bij het knopenpad (heette dat zo?) Maar voor een eerste jas en voor het eerst zoveel lagen dikke stof ben ik heel tevreden!!
Patroon komt uit la maison Victor 1/21
Waauw Die stof is ook zo mooi
Wauw echt twee prachtige dingen!!
Ik had met m’n eerste naailes en ik ben verliefd. Ik voelde echt een soort extase van geluk achter de naaimachine
M’n droom is de lingeriecursus voor gevorderden, maar dat duurt nog wel even haha
Deze wil ik binnenkort maken, bh-bandjes en elastiek zijn nu naar mij onderweg. Misschien ook wat voor jou om uit te proberen? Dit patroon is nl. gratis en hij lijkt vrij makkelijk. (Met de nadruk op lijkt, misschien ga ik enorm van een koude kermis thuiskomen.)
En nu we het toch over dit patroon hebben, snapt iemand wat ze hier mee bedoelen:
Betekent dit dan dat de seam allowance al in de patroondelen zit opgenomen of dat ik er zelf nog 1/4" bij moet knippen?
Waar het hart van vol is…
Wat heb je gemaakt tijdens de naailes? En dat gevoel van extase ken ik. Helemaal als je je eigen verwachtingen overtreft en iets uiteindelijk mooier wordt dan waar je jezelf toe in staat achtte.
En hij is inderdaad mooi! Maar dit is wel nog een uitprobeerseltje om te kijken of me dit uberhaupt lukt, uiteindelijk wil ik dit setje maken want daar ben ik echt verliefd op:
Is ook van Madalynne voor de geïnteresseerden.
Mooi!
Ik ben echt een beginner, dus dat soort projecten zijn nog een verre droom voor mij. Heb nu een tas gemaakt:’)
Leuk! Ik had laatst kant besteld om een bralette te maken. Waar heb je het elastiek besteld?
Er is een site die allemaal digen voor lingerie maken verkoopt. Volgens mij heet dat ook iets van lingerie maken.nl ofzo moet je ff heel letterlijk googlen haha
Bij Textielstad, maar ik vond het best lastig om uit die engelstalige instructies de juiste materialen te halen. Dus op hoop van zegen!
@Soy.peor Klopt, er zijn er meerderen. Wellicht ga ik daar nog eens bestellen als het een goed idee blijkt om zelf bh’s te maken. Maar het valt me op dat al deze websites eruit zien alsof ze in 1995 door een beunhaas zijn gemaakt en het aanbod is vaak erg klein. Helemaal qua lingeriestoffen. Ik vermoed dat ze allemaal de webshop voor erbij hebben maar het voornamelijk van hun fysieke winkel en cursussen/workshops moeten hebben.
Lijfgoed heeft geloof ik ook stoffen.
Heb daar toen een patroon plus stof gekocht voor een slip
Moet die overigens 5 jaar na dato nog steeds maken
Qua lingerie stoffen zou ik even opzoeken wat je nosig hebt want vaak kun je die stoffen overal wel vinden. Zoals charmeuze en lycra enzo.
De elastieken enzo zijn wat lastiger. Als je eenmaal weet wat je nodig hebt en je hebt tijd en zin om te wachten kun je ook dingen zoala bandjes en sluitingen en elastiek op ali express vinden.
Ik heb deze een keer gemaakt, maar vond het nog best lastig. Volgens mij heb ik ook deels moeten improviseren omdat ik niet uitkwam uiteindelijk. En ik vond dat de maten vrij klein uitvielen, dus het is wel goed om jezelf even op te meten van tevoren.
Ik ben nu helemaal into deze riempjes naaien, ze zijn zo leuk! En ze hebben zoveel van dat mooie geborduurde band op Etsy. Ik blijf kopen
Zo leuk! Welke soort effen stof gebruik je ervoor? En heb je misschien een linkje van de geborduurde stof?
Dank je!
De link plakken lukt om vreemde wijze niet. Maar deze shop is het:
Als je voor boven de $50,- bestelt krijg je gratis express shipping via FedEx. Ik had het binnen 4 dagen al in huis!
Als effen stof gebruik ik deze:
Thanks!! Ik gok dat je de suede stof gewoon dubbel doet en de geborduurde stof daar weer op naait? Echt heel tof!
Zo ongeveer! Ik maak eerst de linten. En die stik ik door. Dan doe ik het geborduurde gedeelte op 1 stuk stof, en die naai ik erop. Linten aan de zijkanten, en die laat ik in het midden naar boven wijzen. Goede kanten van de stof op elkaar, en dan rondom naaien. Waar de linten naar boven wijzen blijft een opening. Door die opening keer ik alles. En dan stik ik alles nog rondom. Hoop dat het zo een beetje helder is! Anders zat ik morgen een foto handleiding plaatsen haha