Wauw wat loopt alles super netjes door! Bij voorpand/achterpand en bij de mouwen! Echt leuk en netjes gedaan
Ah dankje! Heel lief en leuk om te lezen. Hij had hem vandaag aan en hij stond ook zo leuk! Vond het best ff spannend of het zou lukken om door te laten lopen, maar dat ging verrassend makkelijk door de lijnen op het patroon uit te meten haha. Misschien niet dé manier maar zo werkte het!
Broekiee
Heb nu nog maar 1 stof over waarvan ik niet zo goed weet wat ik daarvan wil maken.
En 2 patronen waarvoor ik stof op de markt wil halen want online is te duur mja haha. Lastigg
Nice! Misschien bij de kringloop kijken voor stof? Ik haal daar vaak m’n stof vandaan
De kringlopen hier in de buurt hebben dat helaas niet. En voor 1 project heb ik ook 4 meter nodig haha. Maar we wachten gewoon braaf .
Ik ben vandaag voor het eerst gaan oefenen met biaisband. Heb een babypatroon geoefend voor een vestje en de hals en mouwtjes met biaisband geprobeerd af te werken. Nu snap ik niet helemaal hoe het zit met de mouwtjes. Als ik de mouwen dichtnaai krijg ik zo’n dikke bobbel van biaisband aan de binnenkant, lijkt me niet echt lekker zitten. Hoort dit zo, of mis ik een cruciale stap? Foto’s ter verduidelijking:
Ik heb even een random tekening gemaakt. Maar vgm heb jij t zo als de bovenste foto gedaan zeg maar een gewone naad. Maar bij biais band moet je het einde zeg maar over elkaar heen doen.
De paarse kant is de kant die onder de zwarte kant zit. En bij de zwarte kant zou je nog ongeveer 1 cm ofzo naar binnen kunnen vouwen.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.
Heel erg bedankt voor je uitleg, en bij deze bij voorbaat sorry voor de volgende domme vraag die ik ga stellen: moet ik de biaisband dan pas erop zetten als ik de mouw al dichtgestikt heb? Want nu had ik eerst de band eromheen gedaan, en daarna pas de mouw dichtgestikt.
Geeft niks hoor geen vraag is dom haha. Maar ja je moet idd eerst de mouw dicht stikken en dan pas de biais band. De biais band is een soort afwerking eigenlijk. Wat ook het mooiste is om zeg maar wat ik getekend heb dat wel te laten eindigen bij die naad dat het daar over heen gaat.
ik hoop dat het duidelijk is anders wil ik wel weer een tekening maken haha.
Lief, dankjewel! Het begint al duidelijker te worden Ik ga er nog eens een keer mee puzzelen, mocht ik dan alsnog vastlopen dan wil ik graag nogmaals van je tekenkunsten gebruikmaken haha. Thanks!
Ik heb toch nog even een tekening gemaakt haha.
Maar de zwarte lijnen zijn de mouw met een gewone naad ( open gestreken. Altijd je naden strijken!) Paars is stiksel. En de groene en blauwe lijnen zijn de biais band.
Ah yes heel duidelijk, dankjewel! Ga morgen nog eens proberen
Misschien denk ik te moeilijk. Maar ik kom er even niet uit met de beschrijving. En op YouTube kan ik ook geen passend filmpje vinden. Volgens de omschrijving moet ik eerst de mouwen aan elkaar naaien. En dan de cuffs (ik ben het Nederlandse woord vergeten) eraan zetten. Maar hoe ik die er aankrijg zodat ze als het plaatje worden is mij een compleet raadsel. Iemand die het in Jip en Janneke taal kan uitleggen
Inderdaad eerst de mouwen stikken. Dan de mouwboorden met goede kant binnen dubbelvouwen in de lengte, uiteinden stikken, markeringen op elkaar vastzetten, keren.
Dan de boorden aan de verkeerde (binnenin) kant van de mouw vastspelden en stikken. Naad zigzaggen, boorden naar buiten keren en strijken.
Hoop dat het een beetje begrijpelijk is!
Er zijn hier meer mensen die dit patroon hadden toch?
Sorry voor deze vraag maar ik had dit patroon laatst, en nu wil ik hem opnieuw maken maar nu blijkt dat ik enkel de html pagina heb opgeslagen, niet de PDF. Omg, dit is zo dom. Ik heb het fysieke patroon nog geknipt en wel in een envelop ergens, maar heeft iemand de werkomschrijving? Zo ja, mag ik die?
Dank je wel! Ik dacht inderdaad wat te moeilijk ik heb ze er nu goed op zitten
Ik ga voor je op zoek! Gaat om de broek toch?
Ik moet het allemaal nog even netjes maken. Maar ik het voor het eerst een reverskraag gemaakt! Zo trots!
Ik wil deze maken maar heb natuurlijk weer een specifieke kleur in gedachte haha. Ik hoop dat ik die dinsdag ga vinden.