Kleding naaien/DIY'en

Jeej voor het eerst een rolled hem gedaan.

Ik maak dit patroon, uit heel dun katoen/linnenachtige stof (van die doeken waar baby’s in gerold worden haha). Is niet de meest makkelijke stof, maar ben heel benieuwd hoe het wordt

https://www.moodfabrics.com/blog/the-wilder-top-free-sewing-pattern/

5 likes

Ben benieuwd naar het eindresultaat. Vind de stof erg leuk :smiley:

1 like

Hoe bewaren jullie je patronen eigenlijk? Mijn patronen verkreukelen altijd zo snel.

In zon insteekhoezen mapje. En dan een stikker op t hoesje met welk patroon het is.

Deze stof heb ik al 6/7 jaar en nu eindelijk iets mee gedaan haha. Binnen 10 min aan elkaar gelockt. Ik moet alleen ff wachten op mn stretch naalden dan kan ik de armen en zoom afwerken.

Net toen ik dit poste kwamen mn naalden binnen. Ff topje afmaken hoor haha

13 likes

Ik vind het er zo al leuk uitzien

Edit: of lees ik scheef en is dit het eindmodel ook:’)

Haha nee hij was nog niet af. Nu wel

Samenvatting

10 likes

Heel tof!!

Heb me vlak voor de lockdown ingeschreven voor een naaicursus, ben benieuwd wanneer ik eindelijk kan beginnen😅

1 like

Zal denk ik nog wel ff duren haha. En anders gewoon alvast een beetje oefenen thuis met rechte naden stikken enzo.

Tot nu bestaat m’n voorbereiding door hier in het topic te gluren haha👀

De naaimachine van m’n vader is heel krakkemikkig en wil er zelf pas eentje aanschaffen als ik weet dat ik het leuk vind. (Dan kom ik hier wel om advies vragen). Heb wel wat kussens genaaid en voelde me toen een echte pro.

2 likes

Ik heb deze trui gemaakt met stukjes stof die ik van mijn schoonmoeder had gekregen (zij had ze al zo’n 30 jaar liggen hahaha). Het colorblock effect heb ik zelf bedacht om de lapjes stof effectief te kunnen gebruiken. Ben er heel blij mee!

Samenvatting

26 likes

Wauw, hij is echt superleuk geworden! Vooral de roze en blauwe combi is top.

Ik heb vandaag de bovenkant van m’n zomerjurk (ja nu al, haha) afgemaakt. Ik ben er zo trots op, hij zit echt perfect. Nu nog de rok eraan.

44 likes

Wat een leuke stof!!

1 like

Ja vind ik ook :heart_eyes: het moest eerst gordijnen worden, maar m’n vriend vond het niet mooi voor in de woonkamer, dus dan maar een jurk :joy:

3 likes

Dankjewel! En wauw, die bovenkant ziet er al zo veelbelovend uit, show je ons ook het eindresultaat? :smiley:

Dankje! En jazeker, zal hem hier dan posten. :smiley:

Hebben jullie nog tips voor (sites met) leuke patronen? Ik ben nog niet zo lang bezig, maar verdwaal een beetje in die wereld.

Ik ben specifiek op zoek naar een patroon voor zo’n soort broekje. Hoeft niet per se met zakken, misschien zelfs liever zonder. Als iemand tips heeft voor vergelijkbare patronen hoor ik het graag :slight_smile:

Best trots! Gemaakt voor de dochter van een vriendin.

21 likes

Goed gelukt!!

1 like

Ook maar gelijk een trui voor m’n zoon!

15 likes