Super! Vind die kleuren echt heel leuk bij elkaar
Heel tof met die colorblocking!
Heel tof! Ik heb dit tijdschrift ook thuis liggen en wil hem misschien ook gaan proberen te maken. Welke stof heb jij gebruikt? Ik zit nu online te kijken om sweaterstoffen te bestellen, en die zijn dan bijv. 97% katoen en 3% elastan. Volgens mij is dat prima voor deze trui toch? (Noob hier hoor)
Jaa zulke stoffen zijn goed voor zon trui. 3%elastan is niet super rekbaar maar wel stretchy haha.
Ik heb ook sweaterstof gebruikt! Ik koop mijn sweaterstof graag bij Driessen stoffen. Die is 95% katoen en 5% elastan. Het is geen super dikke stof. Maar ik vind het wel heerlijk zitten!
Ik heb vandaag deze hoodie afgemaakt! Heb gewoon een patroon van een trui gebruikt en een capuchon eraan vastgezet. De stof was wel iets teveel voor m’n overlocker geloof ik, want hij had wel moeite met afsnijden/locken.
Ik wil even een beroep doen op jullie naai-inzichten.
Ik wil deze top gaan maken in een zwarte stof. Nu heb ik nog een voorraadje zwarte stoffen, maar de enige lap die groot genoeg is vind ik eigenlijk te dun. Ik denk namelijk dat het mooier is om deze top van een iets dikker tricot te maken.
Het probleem is alleen dat alle lappen die ik heb dus niet groot genoeg zijn. Nu is mijn idee om de achterkant van een dikke soepele tricot te maken, en de voorkant van een iets dunnere blouse-achtige stof. Het ceintuurtje maak ik dan weer van die dikkere stof. Denken jullie dat dat mooi kan worden of moet ik gewoon een hele nieuwe lap kopen die groot genoeg is?
Ik zou een nieuwe lap kopen. Als de stof aan de achterkant zwaarder is kan de top vooral bij de schouders naar achter gaan hangen. En als ik het goed zie heeft de top aangeknipte mouwen. Dan krijg je mouwen van twee verschillende stoffen, die beiden anders vallen.
En nog een (ongevraagd😅) advies: als je kiest voor een tricot stof is het handig om naadband in te strijken bij de schoudernaden en langs de halsranden. Dat voorkomt uitzakken en lubberen van de naden.
Hahah dankje! Ik ga even googlen wat dit precies betekent.
(Lees ik hier ook in dat jij voor een andere stof dan tricot zou kiezen?)
Oh nee hoor! Ik denk dat een soepele tricot heel leuk is en juist mooi valt met zo’n overslag, lekker casual ook. In bijvoorbeeld een dunne katoen kan het het ook goed, dan wordt het een iets nettere uitstraling denk ik.
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het printen van pdf patronen op A0 formaat. Ik vind dat knippen en aan elkaar plakken van pdf patronen op A4 echt super vermoeiend.
Nee ik weet alleen dat ik laatst ook een patroon wilde laten printen bij een copyshop op a0 en dat ik echt moest huilen van de prijs. Ik blijf wel gewoon uren knippen en plakken.
Oh nee! Wat vroegen ze ervoor?
Ik weet het echt niet meer, ik weet alleen dat ik het voor dat geld het wel waard vond om een paar uur te gaan plakken.
Maar het is ook logisch, een print maar 1 keer printen kost gewoon in verhouding vet veel tijd voor die copyshophouder.
Ik woon wel in de randstad overigerens. Misschien is het in jouw regio anders?
Ik woon ook in de Randstad. Ik was er al bang voor dat het duur zou zijn. Zucht, haha. Ik zit nu 36 pagina’s aan elkaar te plakken, voor de 2e keer nog wel Het is namelijk een patroon waarbij je zelf kunt kiezen welke maten je erop wil laten printen. Ik had de eerste keer nog niet bedacht dat het handig zou zijn om zowel de maat van mijn partner als die van mezelf te printen. Dus nu boet ik voor mijn fout want ik wil die trui nu voor mezelf maken, dus ja… Heb mijn lesje wel geleerd in elk geval
Ohhh ik had laatst vijf of zes patronen laten printen bij repro plotservice en dat was een paar euro per patroon. Verzenden komt er dan nog bij, maar ik had het laten opvouwen waardoor die kosten ook meevielen
Wat een goede tip! Ik ben deze zelf niet tegengekomen tijdens het googlen, maar de zaak blijkt zelfs op maar 10 minuten rijden van mij vandaan te zitten. Ideaal voor de toekomst als ik weer op pad durf. Voor nu ga ik dan de prints laten verzenden. Echt heel fijn!
Ik vind het zo irri dat ik niet naar de markt kan. En op alles 100 jaar moet wachten. Ik heb nu 3 projecten half afgemaakt omdat ik steeds niet verder kan.
Dit inderdaad. En ik heb gemerkt dat ik stoffen online kopen niet kan. Ik wil het gewoon kunnen voelen.