Kleding naaien/DIY'en

Leuk setje!

1 like

Heb een basis rok getekend en morgen ga ik daarvan een a rokje maken. Met zakken.

7 likes

Ik krijg dus altijd een error als ik in YouTube filmpjes mensen met zo’n french curve bezig zie. Waarschijnlijk mis het ik benodigde inzicht hiervoor totaal, maar dat ding kan toch nooit werken voor alle maten?

Haha jawel hoor. Je hebt meestal 2 punten bijv bij een topje een schouder punt en een oksel punt zeg maar en daar tussen moet dan zon ronding (Het armsgat dus) en als je die lineaal dr dan zo tussen doet kan je een mooie ronding tekenen.

Plus bij alle maten zijn bepaalde dingen dezelfde lengte of het verschilt niet heel veel.

1 like

Ik heb geloof ik nog niks hiervan gedeeld hier, maar heb inmiddels een aantal wasbare inlegkruisjes gemaakt. Ik heb mijn fijnste inlegkruisje dat ik een paar jaar geleden op Etsy had gekocht overgetekend, en met een filmpje van youtube uitgevogeld hoe ik ze moet maken. Ben er zo blij mee, er komen er vast nog een paar bij.

14 likes

Oh zo leuk geworden! Heb je er PUL tussen gedaan?

Dankjewel! Nee geen PUL maar een extra laagje fleece.

1 like

Ook een goed idee! Inlegkruisjes staat hier ook op de maaklijst, leuk om die van jou te zien.

Ja met fleece vanbinnen is het voor mij voldoende. Ik denk dat als ze echt s maandverband gebruikt zouden worden, PUL wel meer bescherming zou bieden. Leuk dat jij ze ook wil maken, ik ben er zelf echt heel blij mee!

1 like

Ik heb nieuwe naalden nodig voor m’n singer, maakt het nog uit welk merk ik daar op gebruik?

En heeft iemand hier misschien tips voor makkelijke patronen voor poppenkleertjes :sweat_smile:

Nee maakt niks uit. Die van schmetz zijn ook goed en kun je overal krijgen.

Voor die patronen kun he misschien op pinterest kijken.

1 like

Ah top! Ga ik die bestellen :grin:

Pinterest staat veel op inderdaad, maar zijn vooral jurkjes en ik wil een beetje gender neutrale kleding. Maar misschien als ik de jurkjes wat inkort dat het door kan gaan als ruim hemd ofzo haha

1 like

Ik ben ff zo chagrijnig :disappointed_relieved:

Ik ging een slaapzakje naaien voor de pop van school. Eerst brak telkens m’n garen (van de hema) dus omgewisseld voor een stevigere van gütermann. Die was uiteindelijk op dus voor het laatste stukje toch maar weer de Hema garen erin gedaan.

En nu was ik heel tevreden met het slaapzakje, tot ik 'm omdraaide. Heel de achterkan ziet er zo uit. Heb ik iets verkeerd gedaan of kan het echt aan het naaigaren liggen? Ik heb niks veranderd aan de instellingen en met het gütermann garen had ik nergens last van, het is alleen met Hema garen.

Kan aan veel dingen liggen. Ik had het net ook omdat ik mn spoeltje er verkeerd had ingedaan.
Het kan aan de spanning liggen misschien zitten je garen er niet goed in. Ik zou even alles na gaan en dan ff op een proeflapje uitproberen.

Wellicht de draadspanning aanpassen, als die niet goed is dan kan de draad gaan lussen.

Kan inderdaad aan meerdere dingen liggen, maar had onlangs hetzelfde voor met goedkoop garen, en met duurder niet (terwijl alle instellingen hetzelfde stonden).
Heb toen vaak opnieuw ingerijgd (en veel gevloekt), voor ik nieuw garen kocht.

1 like

Hema garen is echt verschrikkelijk :weary: zulke slechte kwaliteit. Ik denk dat als je het met Gutermann of Amann doet, het al veel beter zal gaan.

1 like

Ik heb dit ook gehad met Hema garen, dat is echt vreselijk. Heb nu alleen nog maar gutermann. Via Gerrie zijn de grote klosjes ook prima geprijsd

Ulg ik ben een harmonika zak aan het maken en ik haaat het hahaha.

Hij is nog niet helemaal af (alleen de mouwboorden nog) maar ik vind het al zo tof. De Candice uit de LMV. Ik maak hem voor een vriendin.

23 likes