Heel mooi!!
Misschien is dit algemene kennis, maar ik kom er zojuist achter dat er op de site van MOOD (de winkel waar ze bij Project Runway altijd stoffen kopen) heel veel gratis patronen staan. De site navigeert wel best kut, maar alsnog chill.
https://www.moodfabrics.com/blog/category/free-sewing-patterns/
Thanks! Leuk dat jij ook een hoop stofjes hebt besteld
Ik bestel overigens vaak op Budgetstoffen en Driessen Stoffen. Die laatste moet je wel goed in de gaten houden voor iets leuks, maar ik volg ze op fb en daar posten ze wat ze nieuw hebben. Deze stofjes komen daar ook vandaan. Vooral 's zomers hebben ze leuke dingen vind ik! En de bezorging is supersnel, ook fijn.
Klopt! Tip voor wie met deze patronen aan de slag wil, ik heb toevallig vrijdag voor het eerst een van hun patronen gebruikt en merkte pas na het uitknippen van mijn stof dat m’n printer bij sommige pagina’s wel, en bij andere pagina’s geen randen had geprint waardoor ik een paar onderdelen dus niet helemaal goed had overgenomen 🥲. Dus wel even goed checken of je printer het allemaal goed uitprint!
Omg ik ben zo dom. Tot nu toe heb ik altijd alleen maar genaaid voor mijn zoontje, dus in mijn enthousiasme heb ik voor 80€ stoffen van een meter gehaald. Maar ik wilde iets voor mezelf maken! Dus nu heb ik echt 6 te kleine stoffen ik had het idee voor 1 trui om het lijf een andere kleur te doen als de mouwen, dus daarmee kan ik tenminste beginnen. Maar dom is het wel, moet ik alsnog alles dubbel bestellen haha. Wordt een duur grapje zo.
Herkenbaar. Ik had laatst een hele bestelling geplaatst ergens met daarbij een hele mooie dikke zwarte soort wollen stof. Ik ben toen vergeten in het vakje het aantal van 1 naar 1,8 te veranderen. Het was best een dure stof en nu weet ik echt niet wat ik van die 1 meter stof kan maken.
Kan je er een meter bij bestellen? Of heb je echt zo’n lang stuk nodig? Ik ga er maar es goed voor zitten of het nog kan. Een meter is ook precies niks haha.
Hoe zwaar is de stof? Misschien heb je net genoeg voor een mooie rok?
Daar is de stof op zich wel geschikt voor maar ik ben niet echt een rokkenmens. Ik denk dat ik er een sweater van ga maken en dan het stukje dat ik (waarschijnlijk) voor de mouwen tekortkom bij bestel.
Ik heb ooit al eens wat simpele rokjes en een broekje voor de kinderen genaaid. Maar ik wil ook bijv een shirt ofzo voor ze maken.
Heeft iemand tips voor makkelijke beginner patronen van kinderkleding?
Uit een meter kun je nog wel een t-shirt, top of rok maken toch? Er zijn ook wel veel YouTubers die als challenge laten zien wat je met 1 meter kan!
Of een jurk met bovenlijfje anders dan de rok? Dan moeten je stoffen wel bij elkaar passen haha
Ester en Ebbe van Threads by Caroline of Fons/ Lena van Wisj zijn makkelijke gratis patroontjes. Of de Ringer T van Brindille en Twig.
Mijn naaimachine is in onderhoud en ik leen er nu één, maar die kan niet overweg met tricot dus ik ben met katoentjes bezig.
Heb al een broekje genaaid voor mijn dochter (hopelijk past ie van de zomer) maar wie heeft nog tips voor leuke kinderpatronen uit niet rekbare stof?
Broekje (patroon TinTin via Iris May)
Moet je je machine jaarlijks in onderhoud doen, alleen als er wat is of afhankelijk van ho vaak je m gebruikt?
niet alles is (goed) te zien op de foto, maar heb van de week een doos met stoffen op kunnen halen via marktplaats! Voor 30 euro. Ik heb nu sinds kort een naaimachine dus ik ben een beetje aan het oefenen met kleine dingen, maar lijkt me tof om een kledingstuk te gaan maken. Denk dat het dan het makkelijkst (?) is om een bestaand kledingstuk over te nemen op patroonpapier, en vanuit daar verder. Eerst even nog wat extra dingen bestellen. Andere naalden voor verschillende stoffen, goede stofschaar, radeerwieltje is misschien handig.
Echt heel tof hoeveel creatieve ideeën er op youtube te vinden zijn. In de verre lockdown-vrije toekomst zou ik echt weer kringlopen willen afstruinen, en dan hopelijk met mijn naaiskills kledingstukken nieuw leven inblazen.
Afhankelijk van hoe vaak je hem gebruikt, bij mij mankeerde er wat anders ga ik eigenlijk nooit.
dit is echt mijn lievelingsboek met eenvoudige patronen. Echt heel makkelijk, duidelijke uitleg en ik vind de kledingstukken ook echt heel leuk. Heb al meerdere tshirts en jurken eruit gemaakt!
Heb ook een aantal van haar losse patronen, die zijn ook echt top. Met instructieboekjes waarin van elke stap foto’s en tekst worden geplaatst, net als in het boek.
Hoe werkt dat dan met zo’n boek? Zit daar ook een uitvouwbaar boekje in met patronen?
In het boek zitten 3 grote A0 vellen met alle patronen. Je moet die dan zelf nog overnemen op patroonpapier. Bij haar losse boekjes krijg je het patroon dat je koopt en die kun je dan uitknippen!
Ik heb deze week de oude Singer naaimachine van m’n moeder gekregen Hij moet misschien wel even nagelopen worden, maar heb echt zin om te kijken hoe alles werkt en dan weer te gaan naaien! Heb wel eens eerder genaaid, maar vooral onder begeleiding van m’n moeder (die een pro is haha). Dus heb zin om zelf ook een beetje te gaan kloten
Ik had laatst niet goed gekeken toen ik stof bestelde en heb nu een grote lap katoenen wafelstof. Nu vind ik online veel babyspul wat je ermee kan maken, maar misschien weet iemand van jullie nog een leuk patroon? Had deze top al gevonden, maar kan nergens een patroon vinden. Of tips hoe ik zoiets zelf kan tekenen?
kryystaa op instagram