Kleding naaien/DIY'en

Ik zou die niet nemen. Wat fijn is als je de steek lengte en breedte kan instellen en als hij stretchsteken heeft.

Wat een alternatief zou zijn is deze

Of wat duurder is deze

Pfaff is een fijn merk en ook makkelijk tweedehands te kopen en verkopen.
Oh zie nu je tweede link. Die Thomson ziet er wel aardig uit! Ken het merk niet, maar lijkt me voor een beginner wel prima! Kan alleen zo snel niet vinden of hij een stretch steek heeft. Dat is wel echt nodig als je jersey/tricot wil naaien (stoffen die rek hebben)

1 like

Leuk! Welke patronen ga je maken?

Aaah bedankt voor je uitgebreide reactie! Wel goed dat je het nut van een stretchsteek even benoemt. Is wel lastig te vinden in online specificaties van een hoop machines merk ik nu, beetje frustrerend haha

Ik vind die eerste van jouw linkjes er trouwens wel heel interessant uitzien!

Ligt er ook een beetje aan wat je er mee wilt doen natuurlijk. Wil je echt kleding maken met verschillende stoffen enzo. Dan zou ik voor een machine gaan met meer steken en eentje die eventueel ook meerdere voetjes enzo heeft.
Ga je alleen kleine dingen zoals knuffeltjes enzo van licht katoen maken dan kun je gewoon een simpele machine nemen zoals die singer. ( daarop kan je wel de steek lengte en breedte op veranderen )

Hmm ja goeie! Ik wil vooral met kleding aan de gang gaan (als ik de basis een beetje onder de knie heb). Ik raak altijd zo het overzicht kwijt als ik moet uitzoeken wat dan het beste is, ben er helemaal hyper van nu haha.

1 like

Bij die singer kan dat juist niet toch? Of kijk ik heel scheel haha

@anon18050057 De Lotta en Stevie jurk en bertha cardigan denk ik van tilly and the buttons en de tina rok uit de nieuwste la maison Victor :slight_smile: De twee bovenste stoffen zijn al geknipt en liggen klaar!

het is dat kleine draai gebeuren naast dat inrijg gedeelte. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel hahah

Ik ben zelf echt totaal niet bekend hiermee, maar hoop dat iemand hier meer vanaf weet :slight_smile:

Waar vind ik een vrij dikke naald, lengte denk aan 10/15 cm met een vrij scherpe punt en een groot naald-oog.

Dit ivm festonneren van een dik geweven tapijt

Ik had bij een hobbywinkel een naald besteld maar helaas veels te klein/dun (maat 24?)

Jaa check!! Daar keek ik overheen haha

1 like

Misschien bij zo’n bedrijf waar ze meubels stofferen of met leer werken? Zulke naalden is moeilijk aan te komen denk ik.

Misschien heb je hier wat aan:

1 like

Ik heb deze set, en denk dat de carpetneedle of de packingneedle misschien wel geschikt is. Set komt bij de action vandaan en ik doe er helemaal niks mee, dus als je een pb naar me stuurt dan stuur ik het setje naar je op.

Wat wel nog handig is, is een rubberen lapje. Dan kan je de naald er makkelijker doorheen trekken!

1 like

Ah lief van je!
Thanks.
De volgende keer - na lockdown - ga ik ook van dit soort pakjes inslaan.

Ik heb dit weekend uiteindelijk al mijn moeders knutselboxen overhoop gehaald en in de kelder gezocht. Toch wat dikkere naalden kunnen vinden.

Het “helpt” dat het tapijt uit bolletjes bestaat (zoiets: https://www.benuta.nl/wollen-vloerkleed-beads-creme-60005959-62101.html?gclid=Cj0KCQiA6Or_BRC_ARIsAPzuer-2fmsnA1-QU4tahwyqATHvnCfC6EFRIRKlEECb9Vb3LiqeNDm1EUAaAk58EALw_wcB#187=11728)

Dus als het me lukt tussen de bollen steeds te steken, valt het nog best te doen. Mocht ik de naalden alsnog kunnen gebruiken, stuur ik je heel graag een PB

1 like

Oh ja wat bedoelde je overigens met dat rubberen lapje? Dat kan ik ook nog proberen

Fijn dat je nog een naald hebt gevonden!

Ja ik weet ook niet hoe dat heet. Maar m’n moeder gebruikt altijd een klein vierkant lapje met het maken van poppen, als je lastig de naald ergens doorheen krijgt heb je met de lapje meer grip op je naald

Ik heb een hele tijd niet genaaid, maar heb vandaag toch weer de naaimachine erbij gepakt. Ik ben nu bezig met een bloes van viscose. :slight_smile:

En ik heb deze drie stofjes binnen gekregen net! Allemaal een viscose linnen mix, alvast voor de lente en zomer.

7 likes

Echt leuke stofjes dit :slight_smile: ik moet ook maar es online gaan bestellen. Ben steeds zo bang dat ik een niet zo lekker stofje koop en er dan teveel geld aan uit heb gegeven. Heb nu een patroon voor een vrouwen tshirt maat 40, gewoon echt een rechttoe rechtaan shirtje, dus daar ga ik maar es lekker mee prutsen. Heb vast nog wel een oude joggingbroek of jurk liggen waar ik dit van kan maken haha.

Edit: zin in!! Ik heb net echt veel te veel geld uitgegeven.

5 likes

Heb vandaag dit shirtje gemaakt uit een oude Ottobre die ik laatst op Marktplaats had gekocht

. Eerste keer dat ik een patroon gevolgd heb. Snapte er niet veel van maar het is toch goedgekomen met behulp van youtube. Patroon is oorspronkelijk met lange mouwen maar mijn stof kwam niet genoeg uit. Vind deze lengte eigenlijk zelfs leuker. Lengte van de onderkant heb ik ook een beetje aangepast naar mijn lengte.

28 likes

Wat mooi afgewerkt dat kraagje! En wat een goeie stof :heart_eyes:

1 like

Ohh, dankjewel! Heb de col op een paar plekjes achteraf nog met een tornmesje losgehaald want het was niet helemaal goed gegaan overal. Poging 2 ging beter!

1 like

Heel gaaf!

1 like