Kleding naaien/DIY'en

Ah, thanks! Ja, het leek mij idd ook fijn dat je het onbeperkt kunt terugkijken. Misschien dan toch maar gaan doen… :grinning_face_with_smiling_eyes:

Je kunt altijd even op haar Facebookpagina kijken of er een kortingscode is!

1 like

Arggggggh ik wilde vanavond nog even een broekje maken voor kraambezoek morgen. Had ik van een laatste restje stof precíes genoeg, heb ik 2 rechter broekspijpen gemaakt :expressionless: fml

Een plooirokje gemaakt voor mijn nichtje! Ze heeft een taille van 58 cm en de XS in de winkel was te groot. Ze is er zo blij mee en het staat haar echt super. Dit was voorlopig even het laatste project met ruitjes :sweat_smile:

36 likes

Oh wat mooi :pleading_face:

1 like

Waaaauw ik wil er ook zo een!!

1 like

Mijn vriendin was gisteren jarig en ik heb deze tas bedacht en voor haar gemaakt. Ze was er zó blij mee :smiling_face_with_three_hearts:

29 likes

Super gaaf!

1 like

Het nieuwe jaar begint goed :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:
Stof voor 3 jurken, een vestje en twee rokken!

22 likes

Wauw wat een mooie stofjes! Heb je dat online besteld en waar? :grin:

1 like

Waaaauw, prachtig! Ik wil ook weten waar je ze gekocht hebt :heart_eyes:

1 like

En @Quinoa van stoffen online! Het meeste is van Nooteboom en Bypoppy
Verzenden duurt wel een week ongeveer!

2 likes

Ik heb steeds als ik een iets dikker deel moet naaien waar dus meerdere lagen over elkaar zitten, de machine vastloopt. De naald gaat wel heen en weer maar de stof schuift met geen mogelijkheid vooruit. Ik heb al van alles geprobeerd maar het probleem blijft. :frowning: De meest voor de hand liggende oplossing leek me een boventransportvoetje gebruiken, maar dit helpt niet. Heeft iemand een idee?

Je kan het proberen. Mocht het nog niet werken dan kan het zijn dat jouw machine het niet aan kan.

1 like

Heb je het over het proberen van een boventransportvoetje? Dat heb ik al gedaan maar werkte niet. :frowning:
En ik hoop niet dat je gelijk hebt, want ik had het net ook met zes lagen redelijk dun katoen, het lijkt me dat hij dat gewoon moet kunnen toch? Het gaat ook meer om het beginpunt, als hij eenmaal over het dode punt heen is dan loopt hij ook gewoon weer.

Oh dan kun je proberen om je voetje iets verder te zetten. En dan op de terug knop en dan verder.

1 like

Ik verzet inderdaad het voetje dan een paar mm naar voren en duw de stof echt onder de naald door, terwijl ik naai. Normaal gesproken doet de machine dat zelf, maar met dikkere stoffen/veel lagen moet je soms een beetje meeduwen. Hopelijk helpt dat!

1 like

Dit is een oplossing (schijnt):

Heb het alleen nog nooit geprobeerd, ben te lui en verschuif de boel een klein stukje per steek als ik het tegenkom. Wat hierboven ook gezegd wordt dus. Maar die hump jumper zou een mooier resultaat moeten geven met gelijkmatige steken.

1 like

De stevie van tilly and the buttons :penguin:

16 likes

Ik zou heel graag kunnen naaien, maar echt nul ervaring mee. Nu zit ik te kijken voor een goedkope beginners naaimachine om het te gaan proberen maar weet niet wat wijsheid is. Helaas niemand in mijn omgeving met een apparaat, anders had ik het daarop natuurlijk eerst kunnen proberen. Tweedehands vind ik lastig omdat ik totaal onbenullig ben in het herkennen van mankementen.
Wat zouden jullie aanraden? :blush:
Ik zag deze twee:

Bekijk Singer Start F1306 - Naaimachine op: https://www.bol.com/nl/p/singer-start-f1306-naaimachine/9200000069039098?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp