Echt heel knap. Ik hoop ook ooit zo goed te worden.
Wow ruiten , zakken en een reverkraag respect! Heel mooi ook.
Een beetje ervaring is wel nodig, maar dat hoeft geen jaren te zijn! Oefen die zakjes eerst met een proeflapje als je ze nog niet eerder gemaakt hebt. Verder heb ik veel gehad aan de video’s van fifty ways studio.
Dank Nimy. Ik heb m gemaakt met wat stof dat ik nog had liggen! Het instructieboekje/pdf is super duidelijk. (Wel in Engels, dus dat moet je wel een beetje beheersen, al zijn de plaatjes ook wel duidelijk)
Met sommige dingen ben ik een beetje eigenwijs geweest en ik kwam erachter dat donker zwarte stof moeilijk naaien is met weinig licht (het v-halsje is niet helemaal recht :P)
Echt een leuk en relatief makkelijk patroon en model, dus deze ga ik sowieso nog een keer maken met een ander stofje.
Wauwww wat gaaf! Echt heel knap!
Ik heb een vraag mbt biaisband:
Ik heb dat aangebracht op een rechtstuk. Nu heb ik de eindjes wat ruim gelaten dus er steekt een stukje biaisband aan beide kanten uit. Wat is de mooiste manier om dit af te werken ?
Wat een ontzettend leuke combinatie!! Ik moet hem zelf nog in elkaar zetten. Ik speel soms nog iets teveel op “safe” qua combinaties. Het lijkt mij zeker een fijn, simpel en altijd goed model.
Ik vouw meestal het rauwe randje gewoon eronder en stik het dan vast!
Ik heb de laatste tijd niet veel genaaid, maar ik heb wel deze owlbear gemaakt:
Oh wauw! Super mooi, jassen/colberts zijn idd echt één van de moeiijkste dingen om in elkaar te zetten. Maar je kan zeker niet ontevreden zijn. Heb je een eigen patroon gebruikt?
Dank je! Het is een patroon uit Burdastyle. Het was zeker niet makkelijk, maar voor de zakken en de kraag heb ik tutorials gevolgd, tablet lag naast de naaimachine.
Ik dacht een makkelijk giletje te maken van fluweel. Maar dat is echt de hel om te naaien zeg! Uiteindelijk maar met de hand gedaan omdat het steeds zo erg verschoof onder de naaimachine. Nu moet ik eigenlijk nog een zoom (?) naaien langs de rand en de armgaten, maar durf het niet aan onder de naaimachine…
Ook echt rot dat fluweel zo duur is, volgens mij was een halve meter echt 20+ euro en levert alleen maar irritatie op!
Aah altijd balen als een stof niet mee wil werken Ik las laatst ergens dat het soms helpt om een papieren tissue onder je stof of tussen je lagen te leggen, dan glijdt de stof wellicht wat minder! Maar misschien even googlen voordat ik iets zeg wat je naaimachine verpest.
Zojuist voor mijn schoonmoeder nog even last minute een cadeautje gemaakt een wijntas (ze is dol op wijn) patroon gewoon zelf getekend (met behulp van een fles wijn )
Er werd mij hier laatst op het forum een boventransportvoetje aangeraden. Ik heb het laatst voor het eerst gebruikt met satijn en het werkt echt fantastisch! Geld meer dan waard.
Hier wordt uitgelegd waarom het handig is en hoe het werkt.
https://www.youtube.com/watch?v=ocwPekd0od8&t=2s&ab_channel=FiftyWaysStudio
Studio Dotter (waar ik mijn ‘randjes afwerken’ cursus heb gedaan) heeft een super handige video hoe je hoge boorden kunt aanzetten die niet omhoog staan. Aanrader!
Volgens mij kunnen en weten jullie al heel veel. Maar ik wil nog een tip over naden meegeven. Voor mooie doorzichtige stofjes is het mooi om je naden af te werken met een engelse naad. En zo zijn er meer naden waarbij je de stof mooi afwerkt en je kleding stuk er nog mooier uit ziet.
Mag ik vragen wat je van de cursus vindt? Ik heb er zelf ook naar zitten kijken, maar vind het toch best een bedrag… ik naai nog niet heel lang, maar ben al wel aardig wegwijs op mijn naaimachine. Netjes afwerken is alleen nog niet mijn sterkste kant.
Fibre Mood heeft elke week een gratis patroon beschikbaar zolang de lockdown duurt!
Super leuk! Ga het misschien wel doen! Hebben jullie tips voor stoffenwinkels online?
Ik koop regelmatig stof bij textielstad, ze hebben een groot assortiment en het is snel geleverd.
Ik vond het echt super. Heb ook lang getwijfeld maar het geeft je kleding echt die upgrade waardoor het er niet meer zelfgemaakt uit ziet! Kijk hem ook nog vaak terug