Kleding naaien/DIY'en

Ik zou hem wegbrengen voor onderhoud. Bij mijn reparateur gingen ze eerst kijken en als het meer dan 100€ oid zou zijn, zouden ze eerst bellen.

1 like

Heeft iemand al eens met nepbont gewerkt? Ik denk erover om een jasje ervan te naaien. Tips zijn welkom!

Simpel project om mijn nieuwe naaimachine beter te leren kennen. Heb nu een smarter by pfaff, die kan naaien zonder voetpedaal :nerd_face:

19 likes

Ik heb dezelfde! Fijn ding hè. En heel leuk stofje heb je gebruikt :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Kwam vandaag dit gratis patroon tegen :grinning_face_with_smiling_eyes: dus ik dacht ik deel hem hier even! Lijkt mij persoonlijk gezien een fijne trui.

6 likes

Leuk! Het lijken me hele mooie mouwen. Hij gaat op mijn groeiende stapel met wensprojecten :smile:

Ik ben dol op dit soort mouwen :grinning_face_with_smiling_eyes: bij mij ligt die nu ook op de wensen lijst tot ik de perfecte stof(fen) ervoor heb.

1 like

ik was zo dom om de verkeerde vlieseline te bestellen, deze is ook voor kurk en leer?? maar hij is echt heel ‘papierig’ en kraakt tijdens het bewegen. Kan ik dit nog herstellen/eraf halen? Het zit in de halsboord van een shirt, heb hem half in elkaar nu :sweat_smile: :cry:

Edit ik ben eigenwijs en hem het voorzichtig eraf getrokken en dat ging prima!

Ik vind dit dus echt knap! Zit hij lekker? Iemand die dit in maat 44/46 wel eens gemaakt heeft? Tips waar ik op moet letten?

Ik denk dat de maat niet echt uitmaakt wat betreft naaitechnieken. Meet altijd wel even de patroondelen na, en pas eventueel aan op je eigen maten. Gebruik bij rekbare stoffen bij voorkeur een stretchnaald en stik de naden met een tricotsteek of een lichte zigzag.

1 like

Ja heel lekker! Ik heb ‘m onlangs nog eens gemaakt (van een andere stof) en heb toen een bestaand patroon gebruikt ipv zelf een patroon getekend, dat wordt toch iets netter. Heb deze gebruikt van knip: https://knipmode.naaipatronen.nl/knipmode-0320-3-broek.html kan je na betaling direct downloaden en printen, heel gemakkelijk en in veel maten. Op YouTube staat ook een uitlegvideo van specifiek deze broek. Dan kan het niet meer misgaan :wink:

2 likes

Thanks!! En @Sea ook! Ga idd dat patroon maar eens kopen en proberen! :heart_eyes:

2 likes

Lijkt me heel lastig. Je moet eerst alle nagels eruit zien te krijgen, die zitten echt goed vast.
Je kunt bij de bouwmarkt nieuwe nagels kopen, dus de oude hoef je niet perse te hergebruiken.

Nieten kan natuurlijk ook, maar dat kan bij de rugbekleding weer niet, want dat is zichtbaar.

1 like

Gaaf!

Mijn eerste project met de lockmachine is af! Dit ging echt veel sneller dan met de naaimachine. Echt een aanrader hoor zo’n machine

9 likes

Hoezo sneller? Heb me nooit echt verdiept in lockmachines maar ik dacht dat het er altijd alleen netter uitzag aan de binnenkant omdat het meteen wordt afgewerkt. Waar zit die tijdsbesparing dan in?

Volgens mij dat het gelijk aan elkaar genaaid is en afgewerkt, het scheelt een stap in het proces

1 like

M’n 2 laatste schoolprojecten afgewerkt :blush:

Herenblazer

Jasje uit een stuk stof dat in de koopjeshoek lag voor €2,5 en toevallig net was wat ik zocht. De zakken staan immens scheef maar wat is gewatteerde stof een hel om te knippen en stikken zeg, never again.

16 likes

Ja, wat @Stjerne zegt inderdaad, het scheelt een stap, en een lockmachine is letterlijk ook sneller dan een naaimachine, als in, hij doet minder lang over een stuk. (Ligt er volgens mij aan dat een locker alleen maar kleine lusjes maakt en bij een naaimachine je hele spoel rond moet, ofzo? Ben geen expert hahaha).
Ik gebruik de mijne wel alleen voor afwerken en naai alles eerst vast met m’n naaimachine.

2 likes

Ja klopt wat @Stjerne zegt, het wordt in één keer vastgestikt en afgewerkt. Met rekbare stoffen scheelt dat best wat tijd, ook omdat de tricotsteek op de naaimachine best langzaam gaat.

2 likes