Kleding naaien/DIY'en

Vanavond voor de eerste keer ooit achter de naaimachine gezeten. Wilde het al superlang leren maar kwam er nooit van, en nu maar gewoon es stof gekocht en gaan beginnen. Ik heb, heel cliche haha, een mondkapje gemaakt. Ik ben er denk ik wel 2,5 uur mee bezig geweest :sweat_smile: maar ik ben echt super blij dat ik gewoon iets gemaakt heb!

De schoonheidsprijs krijgt ie nog niet, hier ging het achteruit naaien nog een beetje scheef haha

26 likes

Maar je hebt het wel gedaan!
En voor een eerste keer ziet dit er echt goed uit

2 likes

Jij maakt echt fantastische dingen! Dat roze jasje van alpacawol dat je eerder plaatste was ook al zo prachtig. Echt mega cool!

1 like

Wat super leuk om te horen en wat lief!! Dank je wel :star_struck: Ja het is soms lastig want er zijn ook wel eens dingen waar je achteraf dan niet blij mee bent omdat de afwerking dan minder goed gelukt is bijvoorbeeld. Maar leer steeds beter wat bij me past en waar ik goed in ben!

Ik heb dit weekend m’n naaimachine voor het eerst gebruikt! Voor m’n verjaardag gekregen van m’n moeder, echt super blij mee. M’n eerste mini-project (mondkapje) is best goed gelukt! Nu wil ik een flared broek maken o.b.v. dit artikel: https://thediyproject.nl/diy-flared-pants/ ik zal foto’s laten zien als ik klaar ben!

Ik woon in omgeving Den Haag en vroeg me af of iemand tips heeft qua stoffenwinkel. Zat zelf aan de Haagsche markt te denken (als het daar niet te druk is qua corona enzo). Weet iemand of ze daar leuke (en betaalbare) stoffen hebben, of vooral vitrage enzo? Vond ook nog Tesutti in de stad, is dat wat?

2 likes

Ik ben al sinds corona niet meer op de haagse markt geweest, maar er waren altijd echt veel kramen met stoffen. Verder is er in de binnenstad ook een winkel met stoffen, ben even de straatnaam kwijt maar ergens in de omgeving van de Papestraat, misschien zelfs wel in de Papestraat zelf, ik weet het niet meer precies.

1 like

Ik ben wel eens bij Tessuti geweest en dat was inderdaad een super grote winkel met veel keuze en aardig personeel!

1 like

Top, dank voor jullie antwoorden! Ik ga voor zo’n eerste project denk ik naar Tessuti, voor wat tips enzo. En als ik pro ben, lekker inslaan op de markt :smiley:

1 like

Dankjewel! Ik ben ook echt trots dat ik dat gewoon gemaakt heb haha. Ben al helemaal gemotiveerd om meer te gaan oefenen en leren

Bij cross & woods hebben ze mooie stoffen!

2 likes

Dank voor de tip!

Ik ben bij Tessuti geweest en super fijn geholpen. Dus aanrader voor alle mensen uit DH :blush:

1 like

Mijn eerste echte creatie! Op een mondkapje na :wink: ik ga vanavond de pijpen afwerken en nog elastiek in de band zetten. En daarna op naar m’n volgende project. Vind het echt super leuk!

44 likes

Geïnspireerd op de truien van colorful rebel. Maar zo’n recht stuk staat mij niet. Dus er zelf 1 met V half gemaakt! Heel blij mee.

30 likes

Wow heb je hier een patroon voor gebruikt?

Ik heb deze tutorial gebruikt: https://thediyproject.nl/diy-flared-pants/ !

Zoals gezegd is dit m’n eerste project, dus heel beginnerproof. Ik had 2 meter stof nodig en heb zelf nog elastiek in de band gedaan, dat vind ik net wat lekkerder zitten. Daarvoor heb ik dit filmpje gebruikt: https://youtu.be/FEbAwyrF1NM en dan de 2e methode. Succes :muscle:

6 likes

Ik heb gister trouwens een patroon van de Burda website gekocht in PDF en hij staat in mijn account nog steeds op ‘wachtend’. Ik dacht dat je ‘m direct zou kunnen downloaden… hebben anderen hier wel eens een patroon gekocht in pdf? Is dat wachten normaal :smile:?

Ik heb een ontzettend tacky etuitje gemaakt met satijnen binnenkant. Heeft wat schoonheidsfoutjes maar ben wel blij met het resultaat. :grinning:

15 likes

Ik heb me vanavond op m’n tweede project gestort, weer een ander mondkapje

Medium tevreden, er zitten wat foutjes in maar gelukkig aan de binnenkant haha dus je ziet het niet echt

6 likes

Oh wat een heeeerlijke combo

1 like

Welk patroon heb jij gebruikt? Ik heb er eentje van een canadese site geprobeerd maar die zit eigenlijk niet zo fijn. Ik wil graag nog een ander patroon proberen.