Kleding naaien/DIY'en

Dank je!
De stof komt hier vandaan:

(Ik overweeg nu bijna om weer wat aan te schaffen :rofl:)

Jouw truien zijn erg leuk geworden! Ik vind het altijd erg lastig om leuke stoffen voor truien te vinden. Maar jij bent er goed in geslaagd! Ik moet zelf ook nodig wat truien gaan maken voor de komende herfst en winter.

1 like

Hé ben ik nou gek of had iemand hier die tas als cadeau gekregen? :joy:

1 like

Haha nee klopt. Ze had hem voor mij gemaakt! Een vriendin die kan naaien is echt ideaal haha. Altijd leuke cadeautjes.

3 likes

Ik dacht echt huh deze heb ik eerder gezien :grin: maar súper knap gemaakt en toffe tas! @Nimy

2 likes

Thanks voor het linkje!

En dankje :slight_smile: Ik vind het zelf ook altijd lastig hoor. Ik dacht dat die grijze met bloemetjes creme was, dus was nogal een verrassing toen ik hem uitpakte. Maar ik ben wel heel tevreden over het resultaat! Deze stoffen had ik van budgetstoffen trouwens.

1 like

Ik ben echt aan het k*tten met een broek. Heb mijn patroondelen te klein geknipt waardoor ik de “broek” enkel aankrijg door m over mijn hoofd te trekken. Heb niet genoeg stof meer over om de pijpen opnieuw te knippen dus dacht: dan verbreed ik ze een beetje (heb echt maar 4cm extra nodig), maar ik ben nu aan het sukkelen met het inzetten van dat extra stukje omdat ik ook al zakken had ingezet. Aaaaargh. Ik vind naaien heel leuk maar haaaaat patronen die niet blijken te kloppen.

De patronen van Veritas vind ik trouwens ook verschrikkelijk, net als hun handleidingen. Ik maak liever zelf iets dan patronen te volgen.

1 like

Toch maar is een trui gemaakt! Echt dramatisch te kort aan. Patroon uitgezocht. En naar de stoffenwinkel gegaan met de missie dat ik echt alleen maar stof mag kopen om een trui van te maken. Deze is het geworden! (Lukte me niet fatsoenlijk foto’s van te maken) v-halzen vind ik altijd heel lastig om in te zetten. Maar deze is goed gelukt! Gister nog 2 setjes stoffen besteld om deze trui van te maken :smile:(patroon is uit de Burda 08/20202) afbeelding afbeelding

23 likes

Wauw, hij is supermooi geworden! Echt zo netjes, die V-hals, vooral de topstitch. Hoe heb je dat zo netjes erlangs gekregen?

1 like

Ik heb weer wat gemaakt :grinning:

Het is een Vogue Patroon 8930, heel makkelijk en los te kopen!

8 likes

32 likes

Netjes! De v-hals is echt strak genaaid, knap. Staat hij goed?

Wat vet! :heart_eyes: Had die kleurencombinatie zelf echt nooit bedacht. Dit is echt een goed vest voor thuiswerkdagen. (Mijn hele leven nu dus.)

1 like

Dank je wel!! Hij is nu zelfs warm genoeg voor buiten, zo fijn!
Ik kocht ze laatst allebei tegelijk en zag ze samen op een stapeltje liggen en toen vond ik het al een mooie combi.
Wilde gewoon van 1 kleur de jas maken maar had te weinig dus vandaar dat ik ze heb gecombineerd. Het is dus dezelfde stof maar dan in een andere kleur!

2 likes

Dank je! Ik ben zelf ook wel verrast over hoe goed de topstitch heeft uitgepakt. Ik zat echt met me neus bovenop de machine, zorgde continu tussen een gelijke spanning, en controleerde om de haverklap of het nog goed ging met de naad eronder. Voor ik de hoek om moet stop ik de machine, en draai met de hand verder tot ik tevreden ben over de hoek. Ik ben rustig een kwartier bezig hiermee :joy:

1 like

Dank je! Yes ik ben er helemaal content mee. Wil hem al niet meer uitdoen en hoop de hele tijd dat mensen vragen waar die vandaag komt zodat ik vol trots kan vertellen dat die zelf gemaakt is :joy: (wat ook gevaarlijk is gezien dan opeens iedereen wil dat je iets voor ze maakt)

7 likes

Heel erg leuk geworden! Wat voor soort stof is het? Ziet er erg comfortabel uit!

1 like

Het is een ‘wool touch’ maar gemaakt van een mix van acryl/poly. Wil ik normaal niet gebruiken maar deze zag er erg goed uit en ook betaalbaarder dan echte wol!

1 like

Kan ik hier iemand misschien blij maken met deze 2 knipmodes? Ik wil alleen de verzendkosten ervoor :). Op magische wijze lagen deze dubbel in mijn brievenbus. Nummer 12 is net vandaag uitgekomen.

1 like

Ja, ik ben geïnteresseerd! :grinning:

Top :smile: stuur maar een berichtje! Regelen we het daar verder.