Kleding naaien/DIY'en

Mooi model en mooie kleur!

Haha ik kom volgens mij alleen in dit topic om complimenten te geven. Ik had laatst een borduurkit gekocht omdat ik dacht dat het goed was om eens iets te doen in plaats van steeds in m’n hoofd te zitten. Vervolgens ligt dat ding in de hoek te niksen en heb ik als reden dat m’n hoofd te vol is. Pfff, dat was nou juist de reden dat ik het kocht :sweat_smile: Nou ja, ik heb wel ter ontspanning en voor de leuk armbandjes gemaakt :woman_shrugging:

5 likes

Gaaf! Heb je hier een patroon van ?

1 like

Alleen eeuwigheid lurk ik mee :smile: vooral de topic waar zelfgemaakte dingen worden geshowd vind ik leuk! Zelf ook helemaal fan van borduren! Hier een paar van mijn werkjes. (De patronen zijn niet van mijzelf, deze heb ik via Etsy aangeschaft) afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding

20 likes

Geweldig :heart_eyes_cat:

1 like

Vriendinnetje is bevallen van een kindje, dus ik heb wat leuks gemaakt op basis van een patroon van de dromenfabriek (gratis) . Ik vind het stofje ook zo schattig :heart_eyes:. Maatje 68, op de groei dus, maar dan kan er hopelijk iets langer van genoten worden.

16 likes

Heb het patroon uit een patronenblad gepakt. Was eigenlijk voor een ongevoerde winterjas met capuchon!

Je kan evt langzaam zigzaggend eroverheen, maar ik weet niet of je het erg vindt dat er dan draad zichtbaar is? Dan blijft het in ieder geval wel stevig zitten.

Cute stofje! Ik vind de gratis patronen van Dromenfabriek heel fijn om mee te werken trouwens. Maar aan paspel durf ik me niet wagen haha. Nu wel weer een zwangere vriendin dus misschien moet ik toch eens proberen…

1 like

Ik had echt even nodig, ik dacht dat je een string als in een onderbroek tussen je billen bedoelde :sweat_smile:

6 likes

Waar wil je paspel voor gebruiken? Ik heb dit ook nog nooit gebruikt, dus ik ben benieuwd!

Ik heb vandaag een ritsvoetje binnen gekregen. Dus dat gaan we binnenkort ook maar proberen.
En ik heb een instapmodel lockmachine op de kop getikt op marktplaats. Ik kom deze coronawinter wel door dus. Volgend weekend eerst maar eens uitvogelen hoe dat ding precies werkt, want dat schijnt de eerste paar keren hogere wiskunde te zijn.

1 like

Ik ben een naai noob met ambitieuze ideeën haha. Hoe moeilijk is het om een onderjurk/voering te maken voor een jurk zoals hieronder, denken jullie?

Kan toch prima zonder :crazy_face:

1 like

Ben sinds kort begonnen met naaien, kijken of ik het mezelf een beetje kan aanleren. Hebben jullie tips voor youtube videos of blogs waar je zelf veel aan hebt gehad?

Ik vind WithWendy en Kiana Bonnolo heel leuk! Maar om echt de basics te leren heb ik Fifty Ways Studio veel gekeken (Nederlands) en Made to Sew (Engels).

4 likes

Nog iets wat ik graag wil showen :slight_smile:
Onderlaatst deze voor de verjaardag van een vriendin gemaakt. Heel trots op!

31 likes

Wat goed gelukt! :grinning: Heb je dit met een bestaand patroon gemaakt of gewoon zelf uitgetekend?
En ik wil ook zoiets maken binnenkort maar mijn zorg is dat mijn naaimachine niet sterk genoeg is om te banden aan de tas te stikken, omdat dat dan te veel lagen over elkaar zijn. Hoe heb jij dat gedaan?

Deze zou ik direct kopen als het in de winkel lag.

1 like

Ik heb pogingen gedaan om zelf een patroon te bedenken. Maar ik had geen zin in dat rekenwerk :rofl: dus iemand op Etsy blij gemaakt door haar patroon te kopen :slight_smile: Ik werk zelf op een Janome 920, geen problemen gehad met het stikken van de hengsels. Die kan vrolijk door 6 lagen jeans heen stikken. Ik doe het wel altijd wat langzamer, als ik te snel ga dan krijgt die met meerdere lagen wel wat moeite.

1 like

Dank je wel voor het compliment! Vind ik leuk om te lezen :slight_smile:

Echt een superleuk stofje, waar heb je die vandaan?

Ik heb net twee truien gemaakt. Heb vorige maand een overlocker gekocht, dus ook alle naden netjes afgewerkt.:grin:

Boord van de lichte trui moet ik nog doorstikken, maar was te lui haha.

12 likes