Kleding naaien/DIY'en

Wauw, prachtig!!

1 like

Hele mooie kleur ook!

2 likes

Heel mooi!

1 like

Wow echt nice! Bij die eerste foto’s dacht ik inderdaad van huh, zou toch een jumpsuit zijn, nja boeiend alsnog vet. En dan nu waajooo dikke truc is het wel zo. Heel cool :star_struck:

1 like

Wauw! Dit is echt geweldig :heart_eyes: Als ik dit in de winkel zou tegenkomen dan had ik het meteen gekocht.

1 like

Wat een mooie stof en kleur! Welke youtube tutorial heb je gebruikt?

1 like

Zo lief iedereen!! :pleading_face:

Heb deze tutorial gebruikt, het zijn drie delen maar ze doet alles stap voor stap met de patrooninstructies mee en geeft wat extra tips, heel fijn! Patroon heb je dus wel alsnog nodig.

2 likes

Ik probeer een tas te maken met een deel van een ikeatas als voering. (Het wordt een sporttas, dat leek me handig ivm vieze zweethanddoeken en lekkende bidons.) Mijn naaimachine loopt echter nu de hele tijd vast als ik dit plastic probeer te naaien. Heeft iemand hier verstand van? Ik kan in de gebruiksaanwijzing niet zo goed vinden wat ik moet doen. Waarschijnlijk iets met een andere naald / andere spanning instellen?

Ik zou een naald voor leer gebruiken denk ik, dat komt nog het dichtste bij

2 likes

Dit! En misschien eens kijken naar een boventransportvoet, kans lijkt me groot dat hij de stof niet goed ‘pakt’.

1 like

Heeft iemand een ultieme tip om tricot niet te laten lubberen/golven bij het naaien? (@June88 misschien? :innocent:)
Ik overweeg een boventransportvoet te kopen, omdat het me opvalt dat de lagen toch een beetje gaan schuiven, maar weet niet of dit echt mijn probleem op gaat lossen. (ik heb het idee dat de onderste laag goed getransporteerd wordt, en ongeacht hoeveel ik speld de bovenste laag niet lekker meekomt, daarom wat uitrekt en vervolgens voor een lubberige naad zorgt)

Wie “lockmachine” antwoordt is af :stuck_out_tongue: :wink:

Vast wel! Waarom denk je van niet?

@LapizLazuli @Avital86 Dankjewel! Alleen, hoe weet je welke boventransportvoet je kunt kopen voor jouw machine? Ik heb deze machine. Niet echt een gangbaar merk en ik zie dus alleen voetjes voor Singer en Pfaff machines enzo.
En er staat ook in die link dat er ‘een pack of needles’ bij zit. Is dit automatisch ook een jeans naald? Zo ja, hoe weet je welke naald een jeansnaald is?

Kun je er universele voetjes op klikken? (die voetjes hebben een staafje van 6 mm geloof ik) zo ja dan zou je idd kunnen kijken naar een boventransportvoet, een rolvoet of zo’n Teflon voetje https://www.matson.nl/onderdelen-accessoires/voetjes/universeel?vendit_c_s_soort_voet=6358%2C6351%2C6341

1 like

@Mandarijntje Thanks! Ik denk het wel. Ik ga vanavond maar ergens zo’n voetje bestellen aangezien we zo waarschijnlijk weer in een semi lockdown zitten.

Om naast irritante vragen ook nog iets leuks aan dit topic toe te voegen: ik deed afgelopen weekend mee met een upcycle naaiworkshop. We moesten van gebruikte kledingstukken iets anders maken. Ik heb toen dit etuitje gemaakt! Voor het eerst van mijn leven ergens een rits ingezet, ben echt super trots. :grin: Op het labetje staat mijn bijnaam Studio… Ik dacht ik begin lekker pretentieus…

edit: foto lukt niet

7 likes

Cute! En leuk hé, dat je zo fier kan zijn op iets dat je zelf hebt gemaakt :slight_smile:

Ik maakte voor een vriendin die bevallen is van een meisje dit kleedje/jurkje met stof die ik nog had liggen. Maakte voor de eerste keer knoopsgaten met mijn naaimachine, haha. Kan niet wachten om de kleine te zien in het jurkje, is voor nu nog te groot.

22 likes

Zo cute! Ik hoop over een tijdje ook zulke leuke dingen te kunnen maken :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Hij moet nog afgewerkt worden (wat draadjes netjes wegwerken en misschien het halsboordje toch nog even plat stikken) en is een beetje te groot maar ik was zo excited dat ik het zomerjurkje (met zakken :heart_eyes:) al wilde showen!

Love de hysterische snoep print, en ben helemaal blij met de tweelingnaald (nooit eerder mee gewerkt) omdat de zomen er nu een stuk strakker uitzien dan met een zig zag steek.

Het patroon was erg makkelijk te volgen voor een beginner. Met die zakken een beetje geprutst. Maar echt een leuk projectje en wat nieuwe dingen uitgeprobeerd/geleerd. https://blog.bernina.com/nl/2018/07/gratis-patroon-jurk/

23 likes

Vorige week dit jasje gemaakt van een alpacawol van Max Mara (gekocht bij Joop Modestoffen)

27 likes

Wauwww! Zo mooi :slight_smile:

1 like