Kleding naaien/DIY'en

Ik heb ze wel eens bij textielstad gekocht! Vgm zijn de instructies dan wel Engels…

Ik vroeg me af hoe jullie je stof vantevoren wassen. Het lijkt me erg onzuinig om een wasmachine met een enkele stof te laten draaien, maar met het risico van uitlopen van kleur vind ik het ook weer raar om de stof bij mijn reguliere was te doen. Tips?

Ik was het idd apart, als ik meerdere nieuwe stoffen heb in ongeveer dezelfde kleur was ik ze wel samen maar ik ga niet met andere kleren samen wassen.

1 like

Om de kleur mooi te houden, doe ik de stof vaak eerst even in een emmer met een flinke scheut azijn. Dat laat ik dan een uurtje staan. Daarna inderdaad toch apart wassen.

2 likes

Heb deze bij Bötgger stoffen besteld! Moet zeggen dat ik de instructies (zijn in het Engels trouwens) soms niet heel helder vind, heb deze gemaakt terwijl ik er een youtube tutorial van keek!

Ik heb hem af, trouwens! Even kijken of ik zo wat goede fotos kan maken.

2 likes

Ik doe het altijd apart op een kort programma. Meerdere stoffen in dezelfde kleur wel samen

1 like

Toevallig heb ik ook een vraag met betrekking tot het voorwassen van je stoffen. Ik heb mijn katoenen stoffen gewassen, maar ze kwamen er heel gerafeld weer uit :frowning: Allemaal losse draden enz. aan de zijkanten. Had ik deze vooraf moeten al even moeten stikken langs die zijden om dit te voorkomen of anders / helemaal niet voorwassen? Ik heb drie verschillende programma’s gebruikt en bij elk lapje hetzelfde resultaat…

Ik ben hopeloos op zoek naar matching pyjama’s voor de kerst voor mijn gezin (2 kinderen, 1 man).

Nu dacht ik mss kan ik deze laten maken door iemand die wel handig is met kledij maken. Heeft iemand hier de skills en wil wat bijverdienen? Heb er een aardige duit voor over!

Oké, het is nogal moeilijk om een fatsoenlijke foto te maken terwijl ik hem aan heb, dus even een foto aan de hanger (misschien dat ik vrijdag nog een update plaats wanneer ik hem daadwerkelijk aan heb!). Ben er zo’n zeven uur mee bezig geweest deze keer, zonder de Youtube tutorial zelfs!!! (Maar wat wil je ook als je hem al twee keer als proef hebt gemaakt hahah).

(De kleur is in het echt wat blauwer. Ook moeilijk op de foto te krijgen).
Edit: voor en achterkant foto!

47 likes

Oeh, ben heel benieuwd naar een aanfoto, maar zo op de hanger ziet het er al goed uit!

2 likes

Het ziet er hartstikke mooi uit, knap gedaan! Aanfoto willen we natuurlijk ook haha, maar kijk maar wat lukt/waar jij je prettig bij voelt. :blush:

2 likes

Oké, gewapend met een krukje om op te staan en de zelfontspanner van mijn telefoon, is het me toch gelukt een paar foto’s te maken! (Sorry als ze enorm groot zijn, zit op mijn telefoon!)

In spoiler: foto met belachelijke pose maar anders zie je niet dat het toch echt een jumpsuit is

48 likes

Heel gaaf, hele mooie stof ook!

1 like

Ohhhhhhhhhh, ik wil dit :cry:

2 likes

ahhh :pleading_face: het patroon was echt heel goed te doen, en je kan er ook een jurk van maken, dus wat mij betreft echt het geld waard! het is de vogue v9075.

2 likes

Waaauww

1 like

Wauw, echt prachtig!

1 like

Echt impressive! Heel mooi en nog gefeliciteerd. Ik gun je een prachtige dag vrijdag.

2 likes

ahh zo lief :pleading_face: dankjewel!

Waaauw, dat heb je echt goed gedaan zeg! Heel mooi geworden :heart_eyes:

2 likes