La maison victor heeft nu een 1+1 of 2+2 actie op patronen op hun website! Ik ga nu even shoppen
Ik heb deze naaimachine over mogen nemen van mijn schoonmoeder. Ik weet helemaal niks van naaien, kan nog geen knoop aannaaien hahaha, maar ik ben echt erg gemotiveerd om dit te gaan leren. Lijkt me zo leuk om zelf kleding te kunnen maken, maar wil bv ook wasbare inlegkruisjes zelf maken, of menstruatieonderbroeken. Nu gebruik ik al jaren inlegkruisjes die ik op Etsy koop, maar nog leuker is om mijn eigen te kunnen maken, precies in de maat die ik wil.
Wat een cool idee! Thanks @anon18050057, ik ga er even neuzen.
Ik ben vandaag met een jurkje begonnen, maat 110/116, heb ik te weinig stof voor de mouwen… Dan maar zonder mouwen haha
Ow man, ik ben zo blij! Na jaren heb ik weer een werkende naaimachine tot m’n beschikking. Vanavond dus meteen wat kleine reparaties gedaan (losse zomen weer vastgestikt) en dit probeerselbroekje voor een vriendinnetje gemaakt. Helemaal in m’n nopjes dus
Daar ben ik weer Mijn eerste naaiprojectje is een feit. Er zitten nog veel (schoonheids)foutjes in, maar ben er toch erg blij mee! Leek me het meest geschikte item om in 2020 mee te beginnen leren naaien
Mijn naaimachine komt morgen binnen. Heb vandaag een oud hoeslaken opgesnord om op te oefenen en twee leuke katoenen stofjes gekocht, morgen lekker mee aan de gang! Ben nog helemaal beginner, hopelijk pik het een beetje op
Hoi kom even binnenvallen. Ik vraag me af of jullie wel eens broeken kleiner hebben gemaakt? Ik heb een stoffen broek gekocht, maar hij is iets te wijd en aan de achterkant is het een hobbezak achtig iets (op de gok voor 2 euro tweedehands).
Zou je dan de broekspijpen los moet halen van elkaar en dan op opnieuw stikken maar dan strakker? Of doe je dit anders?
hier kun je zien hoe je eenvoudig de pijpen smaller kan maken
Denk dat hij hobbezakkerig is door de tailleband? dat is wel wat lastiger geloof ik, wordt hier met plaatjes uitgelegd
Oh thanks! Nou het is een soort pantalon die wel wijd hoort te zijn bij de billen, maar dit is een overkill aan wijd zeg maar.
ahh ja, lastig! Weet niet hoe mooi je de broek vindt, je kan hem altijd naar een kledingmaker brengen natuurlijk. maar voor die 2 euro zou ik zelf een beetje gaan proberen
Weet je zeker dat het aan de pijpen ligt? Als de broek te ruim is kan het ook zijn dat hij te laag hangt en dat daar het hobbezakkerige vandaan komt. Je kan hem binnenste buiten aantrekken en dan met spelden uittesten waar je je broek het beste in kan nemen. Dan neem je naden die er al zijn (zijnaden, coupenaden) en dan haal je daar door te spelden een reepje extra stof weg. Alsof je ernaast naait om hem kleiner te maken zeg maar. Op die manier kan je eerst testen hoe hij het beste zit en wat het beste werkt voor een betere pasvorm, voor je gaat naaien.
Oh super slim dit! Ik ga dat even uittesten. En @Stjerne voor twee euro wil ik het idd zelf wel proberen, mocht het niet lukken is er ook geen man overboord. Bedankt voor de tips ga er dit weekend even voor zitten!
“Darts” gebruiken doe ik vaak als ik broeken bij de taille in wil nemen! Kan ook een optie zijn.
Ik heb dus een stapeltje coupons gehaald bij de lokale stoffenboer om een beetje mee te oefenen en vanavond kwam daar dit uit. Ik vind de print echt belachelijk hilarisch dus daar alleen al werd ik blij van !
@Marquez Je kunt na het spelden evt ook nog met rijggaren even snel met de hand naaien. Dan past het makkelijker zonder dat je het gevaar loopt dat je spelden in je billen/benen krijgt! Rijggaren kun je overheen naaien en kun je er gewoon uit trekken later. Wel goed opletten of het rijggaren is wat je gebruikt (dit kun je makkelijk kapot trekken met je handen itt gewoon garen)
Ik heb vrijdag mijn diploma-uitreiking en had het belachelijke idee om zelf een jumpsuit te maken (mijn ervaring tot nu toe gaat niet verder dan patroonloze maxirokken en het innemen van broeken - ik ben pas enthousiast aan het naaien sinds zo’n 2 maanden). Enfin, heb nu twee prototypes gemaakt van oude lakens om zeker te weten dat ik de juiste maat heb (het is de eerste keer dat ik serieus iets met een patroon (paar jaar geleden wel een paar pogingen gewaagd maar dat was geen succes, én er moet een rits in, wat ik ook nog nooit eerder had gedaan), maar de tweede zat echt heel goed!
Vanavond maar beginnen met mijn echte stof. Ben super zenuwachtig want het was niet bepaald een goedkoop project, dus ben een beetje bang dat het straks finaal mislukt en ik €40 aan stof heb verpest. Ach. Op hoop van zegen dan maar.
Succes, heel vet! Ben benieuwd.
Succes! Show je ons het eindresultaat ? En gefeliciteerd met je diploma
Yes, ik hoop hem donderdag af te hebben dus zal zeker een foto plaatsen! En dankjewel
@Vaasmodel dankjewel!
Voor wie benieuwd is, het patroon is dus best goed te doen en het is er een van Vogue (van hun ‘very easy’ lijn). Aanrader dus!
Van welke site haal jij die patronen? Ik ben nog op zoek naar een fijne site waar de instructies niet in het duits zijn.