Kleding naaien/DIY'en

Wat leuk, die print is heel tof! Ik heb al heel lang niks meer met patroon gemaakt, binnenkort misschien toch maar weer even een poging doen.

Ik heb een nieuw naaivoetje gekocht, een zolzoomvoet. Kan er nog niet mee overweg, stof glijdt er de hele tijd uit, dus dat wordt nog flink oefenen. :sweat_smile:

Ik ga binnenkort voor het eerst naaien. Heb echt het idee dat ik dit nooit ga kunnen, want heb nog nooit een naaimachine aangeraakt :sweat_smile:, maar ik wil het wel heel graag kunnen. Heb net het topic helemaal doorgelezen, jullie maken heel leuke dingen!!

Misschien is dit echt een noobvraag maar ik krijg dit ding (weet de naam niet???) niet in het spoelhuis (?). Snapt iemand hoe dit er weer in gaat? Het ging er vrij makkelijk uit toen ik de spoeling eruit haalde.

als je hem een kwartslag draait, dan moet het passen.
dus het punt rechts op de foto wijst naar boven

Zo zit ie bij iig :blush:

Het is op een andere manier gelukt! (Had een onderdeel gemist haha, lag achter de naaimachine :grimacing: dus vandaar). Maar heel erg bedankt!!

1 like

Ooo wat ga je maken?

Nog helemaal niks haha. Ik ga eerst proberen recht te kunnen naaien en niet te flippen als m’n draad weer knapt :joy: als ik dat onder controle heb denk ik een canvastasje!

2 likes

Goed beginnersproject!

Ik heb met de andere helften van de twee hemden deze gemaakt. Ben zo fan van de combo :heart_eyes:

13 likes

Heb goedkope mannnen overhemd in de kringloop kunnen vinden en met een kleine aanpassing kan ik hem nu leuk dragen.

14 likes

Half september begin ik aan een naaicursus. Ik ben een absolute beginner en heb alleen een keer eierwarmhoudkapjes gemaakt op de basisschool. Ben ontzettend benieuwd wat ik er van ga vinden.

Ongeveer 1,5 maand terug ben ik verhuisd naar de stad waar m’n vriend is opgegroeid. Dus ik probeer hierdoor ook een beetje mensen te leren kennen. Een win win situatie dus.

Nu moet ik een voorbeeld meenemen met wat ik het liefste wil gaan maken tijdens de eerste lessen. Wat zijn haalbare dingen? Is dat al een broekje/shirtje voor kinderen? Of moet ik dan meer denken aan een lakentje?

2 likes

Wat een leuk idee! Ik ben het mezelf nu aan het leren (tot nu toe vooral met vallen) dus nog niet echt tips maar mocht iemand aanraders hebben voor een fysieke cursus in Utrecht hoor ik het graag :slight_smile:

1 like

Ik heb vandaag in een workshop van 3 uur een tas gemaakt! Model linnen tas. Zoiets? Een broekje voor een kindje kan ook wel denk ik

Haaa ik heb laatst een setje gekocht maar heb ze nog niet durven gebruiken haha, met goeoe reden dus :sweat_smile: Straks toch maar eens aan de slag gaan.

1 like

Dat is inderdaad ook een goed idee. :grimacing: Thanks voor de tip!

Haha succes! Ik raakte tijdens mijn nieuwe poging iets te gefrustreerd dus heb het weer even laten liggen, maar wellicht dat het bij jou een stuk beter gaat hoor!

Deze heb ik in de workshop gemaakt vandaag! En gelijk wat geleerd over stof richting en knippen :grinning: @rednails

11 likes

Een baby of kinderlegging is goed te doen :slight_smile: leuk dat je dit gaat doen!

——
Het laatste dat ik gemaakt heb is een babypetje. Die heb ik nu zo in de vingers dat ik er al 4 gemaakt heb haha…

9 likes

Ik maakte een keukenschort tijdens mijn eerste naailessen. Niet moeilijk en ik gebruik hem nog steeds!
Zou nog even wegblijven van tricot en starten met katoen, dat verwerkt het makkelijkst vind ik zelf…

1 like

Toen ik een beginnerscursus volgde heb ik een ipad-hoes gemaakt, een kussensloop (voor een sierkussen), een make-up-tasje met rits, een recht schoudertasje dat je op kan rollen, en een schort. Waren erg leuke en leerzame projecten!

1 like

Dat is ook een goeie! Die had ik toevallig op mijn “nog te kopen” lijstje staan. Zou toch mooi zijn als ik uiteindelijk mijn eigen creatie aan heb.

1 like