Zijn er mensen hiet die patronen kopen? Ik maak ze nornaal zelf maar heb geen zin om te tekenen en vooral niet wat specifieke patronen. Mijn school is dicht dus kan daar geen basispatronen kopen.
Heb ook tijd gezocht naar iets als een trench coat patroon maar kan het nergens vinden.
Ik heb laatst op Etsy gekeken en daar staat wel veel op! Ook heb ik een boek gekocht met basis patronen in allerlei (kinder)maten, daar ben ik suuuuper blij mee want ik was dat zoeken echt zat!
@Paardenmeisje welk gedeelte van de mouw bedoel je precies?
Ja dat lukte mij eerst helemaal niet goed, maar nu ik een patroon heb dat beter aansluit gaat het vanzelf! Niet echt een tip dus want ik ben echt een detail-patroonsukkel haha.
Oh wacht ik zal even een foto van de mouw toevoegen:
Ik koop regelmatig de Burda en Knipmode. Ze hebben echt veel leuke patronen en zo’n blad kost maar 7/8 euro. Daarvoor krijg je minstens 20 patronen per blad. En ik heb voor mijn verjaardag een abbo op Knip voor een jaar gekregen!
Ik heb de afgelopen weken een jurk en shortje gemaakt, allebei van dezelfde stof, want ik had nog genoeg over toen de jurk af was. De jurk is een aangepast patroon van Burda (V-hals ipv rond, verhoogde taille en een extra laag onderaan). Shortje is uit dezelfde Burda.
Je hebt ook Reddit ook de groep free patterns, daar staan heel vaak ook mooie gratis patronen op
Ik heb een rok gezien die ik wel wil maken
Ik was gister naar de stoffen loods hier in Heemskerk.
Echt een leuke winkel met veel keuze.
Een aanrader als je eens in de buurt bent en stof zoekt.
Omg love
Beter beginnen jullie allemaal een webshop haha
Mininoez op insta!
Ja, daar was ik ook laatst, ik ben daar ook goed geslaagd!
Wat een mooie dingen allemaal! Mijn moeder kan heel goed naaien en ik had nooit het geduld om het te leren maar ik ben nu toch heel voorzichtig begonnen.
Mijn eerste project is dit picnickleed, mams heeft het doorstikken gedaan want dat was nog een beetje te moeilijk. De onderkant is van sky dus geen natte billen of vies kleed
Is er hier iemand die een rollende stofsnijder heeft? Of hoe noem je zoiets, zo’n pizzasnijder maar dan voor stof
Is dit fijn? Lijkt me namelijk een stuk makkelijker dan die stof knippen steeds.
Ik heb sinds een maandje een nieuwe naaimachine en heb echt zin om elke dag bij de stoffenwinkel te kijken of ze nieuwe stof hebben
Hebben jullie naaivoetjes die jullie extra hebben gekocht en zouden aanraden? Ik twijfel of ik een rolzoomvoet en een rimpelvoet wil aanschaffen!
Leuk! Heb je al wat gemaakt?
Nee ik niet! Er zitten volgens mij wel wat extra voetjes bij mijn machine, maar eigenlijk nooit in verdiept. Ik maak vooral ondergoed, bralettes en kussenhoezen/dekens en dat kon prima met het voetje wat er al op zat.
Ja! Een wrap-skirt en een maxi skirt, ook al een aantal jeans ingekort en een oud shirt wat korter gemaakt.
Ik naai indd ook vooral met één voetje, ik gebruik wel m’n knoopsgatvoetje als ik een knoopsgat wil maken en heb ook m’n blindzoomvoet als ik mijn stofranden af wil werken met een overlocksteek! Maar met het standaard voetje kan je natuurlijk al super veel.
Als je blinde rotsen wil inzetten, dan is een blinde ritsvoetje wel echt een must! Zonder lukt het namelijk echt niet. Die vind ik wel echt onmisbaar.
Zelf zou ik nog wel eens een walking foot willen hebben, voor moeilijkere stoffen.
Goeie tip! Ik heb me nog niet durven wagen aan ritsen omdat ik die een beetje intimiderend vind haha, maar lijkt me wel een goede toevoeging aan de voetjes die ik al heb (zodra ik het aandurf om iets met een rits te maken haha).
Ik heb een rolmes! Vind het echt super handig
Waar heb je deze gekocht?
Amazon!