Iemand had hier kleding voor een pop gemaakt en toen dacht ik gisteren: ik heb geen zin in iets ingewikkelds, ik ga m’n ijsbeer aankleden, voila
Ik heb een hulpvraagje! Als ik de onderkant van de pijpen van een tricotbroekje omzoom, is de pijp ineens niet meer rekbaar. Super irritant, want juist daar knapt het naadje vaak. Weet iemand hoe dit kan? Of het best gewoon een boordje inzetten?
Gebruik je een stretchsteek of lock? Met een rechte is het inderdaad niet meer rekbaar. Als je geen stretchsteek hebt kun je evt ook een zigzag doen maar dan de lengte een beetje aanpassen
Ik gebruik een zigzagsteek, dus dat zou toch eigenlijk moeten werken? Er gaat dus iets mis denk ik, maar ik weet niet goed wat… oh wacht, wat bedoel je precies met lengte aanpassen?
Ah oke, dat zou op zich moeten lukken. Kun je een foto maken? Met lengte aanpassen bedoel ik gewoon de breedte van de zigzag, dus dat ie ook wat ruimte heeft om te rekken.
Oh dat kan het zijn! Ik heb hem vrij strak zodat hij bij de rest wel stevig is. Dat ga ik es proberen krijg nu even geen goede foto meer haha, het is zwart op zwart en ik heb slecht licht. Thanks!
Top! Ik zou gewoon de middelste stand gebruiken (uit mijn hoofd tussen 2-3 ofzo). Anders eerst even proberen op een testlapje, dan zie je gelijk hoeveel het meerekt.
Ben ik weer ik heb twee super leuke stofjes thuis die helaas niet rekbaar zijn. Weten jullie iets wat je daarmee zou kunnen maken voor een kind? Niks is eigenlijk handig haha
Een knuffel
Een schortje?
Oooh leuke ideeen! Thanks
Een (rug)tasje?
Katoentjes?
Broekjes kunnen gewoon en jurkjes hoeven ook niet rekbaar te zijn
Broekjes vind ik stretch wel fijn altijd hoor, maar misschien als je hem ruim pakt en er een goed boord op zet kan het wel ja! Ga ik gewoon es proberen
Of elastiek in het boord doen?
Oja dat kan natuurlijk gewoon! Ik ga knutselen
Ja met elastiek in het boordje. Superfijn van katoen voor als het ooit nog lekker weer wordt
Waaaauw wat gaaf