@anon18050057 ja wel gevraagd maar t antwoord was: ja wat je zelf wil, op een toon dat ik dacht oké domme vraag dus
ik ga wel even googlen!
@anon18050057 ja wel gevraagd maar t antwoord was: ja wat je zelf wil, op een toon dat ik dacht oké domme vraag dus
ik ga wel even googlen!
Nope
Dat is ook niet heel klantvriendelijk zeg.
Ik zou voor een (gekookte) wol gaan. Lekker warm en blijft lang mooi. Het is wel ietsje duurder (bv 16 euro p/m), maar voor een kinderjas heb je niet veel nodig. En ik zou het ook voeren, dan is ie ook winddicht!
Nee, ik stond in de rij om iets te vragen en zag haar aankomen en wist al dat ze niet zo aardig was Thanks!! Ik ga eens zoeken op die wol!
Balen!
Als je je machine nog niet uit het raam gegooid hebt, is het een idee om ermee langs een naaimachinewinkel te gaan? Die bieden vaak ook onderhoudsbeurten en reparaties aan. Kan natuurlijk wel een prijzig grapje worden.
Of misschien een relatie café in je buurt?
Heb je al geprobeerd er een dunner naaldje in te zetten zoals hier ook geopperd werd?
Irritant! Ik ben ook vaak slecht geholpen in stoffenwinkels. Ik moest afgelopen jaar bijvoorbeeld iets namaken voor mijn werk, toen ging ik ermee naar de winkel om te vragen of ze me konden helpen zoeken naar een vergelijkbare stof. Bij de eerste werd er vaag naar een hoek gewapperd (ga daar maar kijken), bij de tweede noemde ze het halve assortiment op en zoek het maar uit, en pas bij de derde was er echt iemand die met me wilde vergelijken en zoeken. Ik voelde me echt heel bezwaard, terwijl ik dacht van: goh, als een taak bij je werk hoort is het wel mensen adviseren over stoffen toch?
Nou precies, en ik vroeg al eens daar of ik aan 50 cm stof lengte genoeg had voor een babybroekje, waarop ze zei: ja ligt eraan hoe groot je de broekjes wil hè met zo’n lachje dat ik dacht: ik zeg wel niks meer
Oh dit is zo herkenbaar. Stoffenwinkeldames kunnen echt feeksen zijn je hoort pas bij de club als je 100% alles perfect kunt naaien volgens mij en dan nog kunnen zij het beter
Inderdaad. En nu hebben ze m’n stof verkeerd geknipt. Van t ene een meter ipv 50 cm en andersom Dus nu ga ik de volgende keer ook bijdehand doen.
Geen idee waar jullie wonen maar ik was onlangs bij De Stoffenloods in Heemskerk en die man (ik denk de eigenaar) was echt heel lief, bood me koffie aan en kon me ook goed helpen.
Heb ook eindelijk weereens iets gemaakt. Ik maak altijd alles zonder patroon, dat was hierbij wel echt een enorm gedoe. Wat doe ik mezelf toch aan :’)
Oh leuk! Mijn ouders wonen daar, dus misschien ga ik daar binnenkort even langs. Thanks voor de tip
Even wat polletjes voor de leuk
Werk jij doorgaans met patronen?
0 stemmers
Hoe heb je leren naaien?
0 stemmers
Ben je recent begonnen met kleding maken?
0 stemmers
Ik zit al een paar jaar op naailes, vind ik niet echt onder cursus vallen .
Maar naaien op de naaimachine deed ik vroeger al wel. Kussentjes of dekentjes voor mijn barbies. Of kleding voor poppen, gat in het midden, zijkanten vast maken en klaar haha
Wij hadden een vak op school waarbij je kon leren naaien! Inclusief modeshow tijdens het eindfeest. Maar sindsdien heb ik nooit meer genaaid dus het voelt meer alsof ik net ben begonnen.
Ben voor twee vriendinnen die zwanger zijn kleertjes aan het maken als kraamcadeau.
Aangezien 1 van de 2 op dit forum zit (Maar denk niet dat ze hier meeleest): als je een vriendin van me bent en nu zwanger bent, niet de spoiler openen ajb
Leuke stofjes
Broekje gemaakt voor onze man ben er wel blij mee maar eeeeelke keer als ik de baby iets aandoe om te passen knapt er wel ergens een naadje. Zo irritant! Snap niet zo goed wat ik fout blijf doen…
En nog een shirt van mezelf geupcycled met ene contrasterende boord toch een gek patroon dit, hij is zoooo oversized… en het boord is ook iets te groot maar toch blij mee! Ik leer elke keer weer iets nieuws.
Zit nu te denken om echt eens een plan te maken voor stoffen die ik wil, zodat ik kleding ga maken die bij elkaar past haha