Ja het is best soepel, maar niet elastisch ofzo. Hoe kan ik het oplossen? Ik moet nog ongeveer 10 centimeter maar met de vorige 10 centimeter duurde het al 3 kwartier
Het gebeurt trouwens ook bij normale stoffen
Ja het is best soepel, maar niet elastisch ofzo. Hoe kan ik het oplossen? Ik moet nog ongeveer 10 centimeter maar met de vorige 10 centimeter duurde het al 3 kwartier
Het gebeurt trouwens ook bij normale stoffen
Ik zou sowieso even je draad opnieuw inrijgen (ook het spoeltje ff checken). Lijkt alsof de onderste draad niet wordt opgepakt, hij slaat steekjes over. En ik zou proberen iets bredere steekjes en de spanning een beetje aan te passen. Heb je een testlapje? Dan kan je dat even proberen.
Ik denk ook dat het met je spoeltje te maken heeft @Zaadjes, ik heb dit soms als hij niet goed vastklikt. Draadspanning nog een keer instellen, machine helemaal uithalen en opnieuw inrijgen en steek opnieuw instellen helpt soms ook.
Nog maar een keer doen dan thanks all!
Ja, het klinkt misschien ook een beetje suf, maar ik zou ook even dubbelchecken of je het inrijgen (draad+spoel) goed doet. Toen ik net begon had ik ook steeds dat de boel vastliep en dat ik van die mislukte steken kreeg - bleek dat ik 1 klein stapje oversloeg (draadje achter een haakje bij de naald ofzo).
Alles zit goed. Ik ga het morgen nog een keer proberen anders smijt ik hem écht het raam uit.
Haha, ahhww. Het is echt heel frustrerend. Heb nog even voor je zitten googelen en ik lees dat een ander naaldje ook nog wel kan helpen (ik zocht op: skipping/skipped stitches sewing machine)
Ik wil dit jasje maken voor mijn zoontje, geen regenjas maar gewoon een jas voor de winter. Hij wordt dan 1. Wat voor stof zou ik daar t beste voor kunnen gebruiken? En iemand die mee wil denken qua kleur/print of iets? Ben al 3 keer naar de stoffenwinkel gegaan om zonder iets naar huis te gaan omdat ik t gewoon niet weet.
https://www.ellmini.com/kopie-van-suspender-broekje (Staat broekje maar het is het bella jasje)
Klaar!
Nou zo goed als. Ik moet nog een elastiekje in de taille plaatsen en misschien dat ik het elastiek in de schouders vervang. Hij is nu wel erg stug.
Deze broek was net te kort voor mijn lange stelten maar ik vond hem te leuk om te laten hangen dus heb ik de broek toch meegenomen en er zelf een culotte van gemaakt vanmiddag!
Super leuke broek!
Thanks!!
Wauw super mooi! Vind hem je heel goed staan
Ik heb dit probleem inderdaad ook wel eens bij tricot (wel rekbaar), maar dan helpt het vaak toch een helemaal nieuwe naald te gebruiken, eventueel een jersey-naald. Dan lijkt hij net wat beter de draad te kunnen pakken. Maar ooh herken je frustratie heel goed. Succes!
Ohhh ik herken je frustraties, ik gebruik mijn moeders oude (maar wel goede kwaliteit) naaimachine en ik was langer bezig met steeds weer de draad goed doen en dat soort dingen dan het naaien zelf. Werd er helemaal gek van dat het steeds weer mis ging en had dat ding het liefst een paar keer van tafel gegooid. Inmiddels gaat het beter gelukkig. Geen tip maar wel herkenning.
Ik heb laatst deze gemaakt, losjes gebaseerd qua model op een Hema jurkje wat dochtertje al had. Er zitten wat kleine foutjes in maar vind hem toch best leuk geworden. Eerste keer dat ik een jurkje heb gemaakt.
Jahoor, ik kan de genoemde patronen wel in de intropost zetten! Ik zal er vanmiddag eens naar kijken.
Overe YouTubers gesproken: ik vind Angela Clayton en Rosery Apperel heel leuk:
Niemand?
Ik zou het patroon even in de winkel laten zien daar kunnen ze je vast wel helpen!
Heb je ook advies gevraagd in de winkel? Ik zou het qua stoffen niet zo goed weten, ik heb nog nooit een jas gemaakt. Qua kleur vind zelf altijd gewoon de basiskleuren voor kinderjassen heel leuk (geel, rood, blauw, groen)