Kleding naaien/DIY'en

Jullie hadden me dus weer helemaal enthousiast gemaakt om kleding te maken, maar ik heb hiervoor dus nooit een project afgerond haha dus wilde simpel beginnen.

Deze week heb ik eerst een tote bag gemaakt. Niet meeega goed afgewerkt maar was wel leuk en easy als eerste projectje.

Vandaag aan de slag gegaan met een simpel rokje en die vind ik zooo leuk geworden!

Ik heb nu trouwens ook de cursus Beginners gids van Studio Dotter gekocht, omdat een aantal van jullie het over haar cursussen hadden. Heel erg zin om mee te beginnen!

16 likes

Leuk! Ik heb gister en vandaag ook iets gemaakt voor t eerst (op een muts voor een verkleedfeest na 4 jaar geleden).
Was een broek van de kringloop, nu een topje. De mouwen kunnen ook onder de schouder gedragen worden.
afbeelding

22 likes

Wow! Hoe maak je dat het zo froezelt?

Elastieken draad in t spoeltje, staan veel tutorials van op youtube als je zoekt op ‘shirring’.

2 likes

Vanavond was op NPO 1 the great british sewing bee! Aanrader! Is nog wel terug te kijken via de site en vanaf nu elke zondag om 21.30

Volgen jullie ook naaiende Youtubers?

Ik kijk graag With Wendy:

Caitlin Kleineberg

Ze is nog niet zo lang bezig maar ik vind haar leuk!

Bestdressed

Zij doet jammer genoeg niet zo veel DIY meer maar haar andere content is net zo entertainend.

Allemaal thrift flips zie ik nu haha oeps.

6 likes

Seamingly Sera vind ik heel leuk!

Edit: Oh en Micarah Tewers trouwens ook @VickyViolence :hugs:

2 likes

Ik vind deze chick + haar ‘naaivriendinnengroepje’ leuk (en haar viend ook…):

En deze madame:

3 likes

Alle bovenstaande youtubers kijk ik ook en dat heeft me ook wel geinspireerd om nu echt te beginnen en wat uit te proberen op oude kleding. Keek die filmpjes en dacht ok zo moeilijk is het niet dat kan ik ook wel :upside_down_face:

Ik krijg vandaag een enorme stapel oude kleding die nog bij m’n vader in huis lag, dus hoop dat daar veel tussen zit dat ik nog kan opleuken

1 like

Dit is een oude post maar die jurk is precies wat ik graag zou willen maken! Je zegt dat het een rechte rok is, dus geen cirkelrok? Mag ik vragen hoe breed je stof is (2, 3, 4 keer de omtrek van je taille?)

Sorry voor de vragen haha je maakt echt heel erg mooie dingen! (En zo leuk dat je het met je moeder kan doen ook.)

Waar kopen jullie stoffen? Ik vind dat veel webshops saaie stoffen hebben haha. :sweat_smile: Ik houd van kleur en printjes.

I loveeee Fashion Wizardry, ik vind haar ook echt hilarisch. Haar commentaar is echt geweldig. Ik ben mega fan haha.

1 like

Ah leuk!! Het is een top (gewoon simpel met aangeknipte mouw en een halsbeleg) met daaraan vastgemaakt een rok. De rok maak je gewoon door 2 keer je roklengte te pakken en die 2 stukken stof aan elkaar te naaien in de lengte. Hierdoor heb je een meeeega grote rok en die ga je aan de bovenkant rimpelen tot 'ie aan het topje past.
Hopelijk is het een beetje duidelijk qua uitleg :wink: Anders laat het me even weten!

Super lief, dank je wel :smiley: Ik heb inmiddels in mijn nieuwe huis een eigen naaikamer met een heel groot bureau, een naaimachine en een lockmachine. Zo ontzettend fijn!

1 like

:o_o: Nog nooit van gehoord, wat slim!

https://stoffendorp.nl Hier ga ik wel eens heen.
Verder vind ik de stoffen van Poppy erg leuk.

1 like

Ik ben al een hele poos bezig met een jumpsuit. Note to self, nooit meer met moeilijke patroontjes op een stof naaien. Hij is redelijk symmetrisch, totdat je er met je neus op zit.

Ik moet nog alleen de taille naaien.

26 likes

zucht
Wat gaat hier mis? Hoe kan ik het goed laten gaan?

Misschien de spanning van je draad controleren? Heb er niet heel veel verstand van tho

Naar mijn idee zit alles goed :frowning: en met Google kom ik ook niet verder. Ik word er knettergek van en ben in staat dat apparaat het raam uit te pleuren want ik heb hem nu al 6 jaar en het is nog nooit goed gegaan

Is het een rekbaar stofje? Als een stof rekt of beweegt terwijl het door de machine gaat worden de steken vaak zo onregelmatig.