Kleding en schoenen mooi houden

Die witte vlekken krijg je er uit door met koud water te wassen, eventueel met ossengalzeep. Met warm water zet je de vlek vast en krijg je de vlek er niet meer uit.

Geen tip voor een deo, ben ook nog op zoek naar een deo die en goed werkt en geen vlekken achter laat.

1 like

Ik heb ooit eens gehoord dat kleding uit verschillende materialen sneller gaat pillen omdat de materialen dan niet mooi in elkaar ‘verweven’ blijven. Misschien is dit totale bullshit maar ik let er wel op dat ik zo veel mogelijk 100% katoen koop. Sowieso geen polyester (geen fan van want meestal zweterige stofjes) want dat zal ook veel sneller pillen. Verder let ik ook op de naden als ik iets koop, bijvoorbeeld onder de oksel, of het een beetje fatsoenlijk gestikt is. Ik ben zelf fan van merken als Tommy Hilfiger en bijvoorbeeld Carhart maar dat moet wel een beetje je stijl zijn natuurlijk, hoewel je daar dan ook goeie basics kan kopen. Zelf totaal geen fan van de goedkopere kleding van bijvoorbeeld Pull & Bear omdat het vaak zo slecht gemaakt is, maar duur betekent helaas niet altijd kwaliteit. Maison Scotch bijvoorbeeld vind ik vaak het geld niet waard.

@Index bedankt voor je tips! Van die sweater stone had ik nog nooit gehoord, klinkt wel als een goede. Ossengalzeep heb ik in huis, dus dat ga ik eens uittesten

Al die tips “meteen na thuiskomst je mooie kleding omwisselen” is echt top. Ga ik gebruiken wanneer mensen judgen als ik om 16.00 in chillkleding zit

2 likes

Over pillen: mijn matras pilde als een malle dus ik ben hem vanochtend te lijf gegaan met een oud scheermesje en het werkte perfect! Helemaal pil-vrij en ik had niet het idee dat ik mijn matras verder beschadigde. Is natuurlijk wel wat anders dan een trui maar absoluut het proberen waard denk ik.

1 like