Sowieso niet oké dat er een oordeel was zonder je kaart te checken natuurlijk. Misschien wel goed om te weten dat bij NS elke conducteur een hoofdconducteur is.
of dat ze hem in de trein uitgebreid gaan zitten uitvouwen
Ik zat laatst in zo’n 4 zits en aan de andere kant van het gangpad was ook zo’n 4 zits. Daar ging een jongen zitten en zette al zijn bagage enzo op de stoel naast mij?!? Dus echt aan de andere kant van het gangpad.
Iedereen dacht dus dat die rotzooi van mij was en ik zo aso was dat ik mijn spullen niet van de stoel wilde halen.
Mevrouwtje naast mij, aan de raamkant, heeft dr tas naast zich. Tussen haar en het raam.
♀🤦
Zoiets dus. Ik ben natuurlijk het facepalmende poppetje. Lekker voor die hernia in mn rug.
Edit: ja kut mijn schematische voorstelling is een dikke fail
Ik heb zin om eens een paar weken alle mensen die hun tas op een stoel zetten in de drukke spits te fotograferen. Dan maak ik een boek: ‘een stoel voor de tas’.
Doe
Er zijn 2 aanrijdingen op mijn traject… Eindhoven - Rotterdam. Nu moet ik uiteraard omreizen en dat vind ik niet eens zo’n probleem, maar die app doet zo raar?
Want er staat dat er geen treinen rijden verder dan Tilburg in die richting, maar m’n alternatieve route in de app heeft een overstap (op een trein ja) op Tilburg, naar Breda… Ik durf het niet aan dus nu reis ik maar via Utrecht.
Het is zo tegenstrijdig. Ik snap dat niet
Omg overwegstoring, ik zit al een uur in een stilstaande trein.
Oh joepie we rijden.
Omg overwegstoring, ik zit al een uur in een stilstaande trein. Omg we rijden.
Was juist eerder weggegaan zodat ik kon gaan sporten. Maar verga vd honger dus haal zo pizza denk ik en ga lekker chillen haha.
@Prikkelbaar jij zal er ook wel last van hebben?
Oh fuck wat kut! Ik zit nu in de trein naar Nijmegen gelukkig… succes!
Ja die rijdt! Roepen ze nu om
Tussen al het leed door wil ik even melden dat ik op dit moment op m’n favoriete plek in de trein zit: een enkele stoel, in een stiltecoupe
Ik zit in de stiltecoupe en er zitten 2 meisjes tegenover me die niet fluisteren, masr echt hardop praten/lachen. Ik wilde gewoon in rust mn boek lezen
Dus ik zei: “wil niet lullig doen, maar zouden jullie iets stiller kunnen zijn want we zitten in de stilteruimte?”. Dus ze antwoordden vet geïrriteerd en toen ze net uitstapte zwaaide een van hen gewoon net haar jas in mijn gezicht, wtf??? Geen sorry ook, echt opzettelijk met zo’n kutlachje erachteraan
Ik ging even in een andere coupé zitten, waar vader met 2 zoons zit, eentje is al ouder, de andere is nog klein. Ze waren aan het praten maar zodra ik neerplofte was het opeens stil en keken ze me een paar minuten lang strak aan? Het is daarna nog echt een kwartier stil geweest, terwijl ze elkaar heel ongemakkelijk aankeken.
Kan opzich een ander spoor zijn toch? Als die norma niet langs Breda komt is het waarschijnlijk een ander spoor
Ik erger me altijd aan mensen die maandagochtend of vrijdagmiddag/avond zonder koffer bij een enkele stoel gaan zitten terwijl iedereen weet dat er dan studenten naar huis of naar hun studentenstad gaan. Er staat bij dat koffers prioriteit hebben denk dan daar even over na. Mijn koffer kan net niet in het rek en vind dat ook niet chill omdat mijn koffer al een keer gestolen is, maar vervolgens kijken mensen mij wel afkeurend aan dat ik mijn beenruimte waardeer tot dat het te druk wordt.
wow heb hier nog nooit bij stilgestaan, dat ik daar rekening mee moet houden
“terwijl iedereen weet dat er dan studenten naar huis of naar hun studentenstad gaan.”
Haha wat? Dit is nou niet iets waar ik aan denk als ik de trein in stap op vrijdagmiddag.
Ben jij Belgisch? Want toen ik zelf kotstudent was, was vrijdagnamiddag/avond echt de grote exodus van kotstudenten naar moeders thuis inclusief koffer. In Nederland heb je dat echt veel, veel, veel minder.
Ik ben Belg en ben evenmin op de hoogte haha.