Klagen over het OV

Ik heb echt ziek vaak met een koffer gereisd op vrijdagavond van Leuven naar Ieper met mijn koffer tussen mijn benen geklemd of met de moed der wanhoop op het rek boven gesmeten, met het gevaar dat ik in Ieper vijf mensen zou verpletteren als ik die eraf moest gaan halen.

Ik zeg niet dat men geen enkele zit mag bezet houden hoor, het is een beetje 't leven zoals 't is, kotstudent. Zou het als student nog elke week doen.

1 like

Waar staat dat dan? Ik heb dat nog nooit gezien! Heb nooit geweten dat dit een ding was, terwijl ik vier dagen in de week met de trein reis :open_mouth:

@SuperCoolePinda Koffers hebben helemaal geen prioriteit, net zoals een zitplaats dat ook niet is. Een treinbegeleider kan je vragen om je koffer in de gang te zetten.

1 like

totaal iets anders, ik stoor me ontzettend aan mensen die hun tas oid op de stoel naast ze leggen.
ooit zei een meneer heel koeltjes tegen een meisje ‘heb jij ook een ticket voor die tas gekocht?’
‘nee meneer, hoezo?’
‘nou, dan mag ik daar zitten want ik heb wel betaald voor dit ritje en jouw tas niet’

laf it

12 likes

Haha, dat van een kaartje voor de tas durf ik geloof ik niet, maar ik vind het wel grappig.

Als het druk is en ik sowieso naast iemand moet zitten, kies ik altijd een plek waar een tas/jas/boterhamzakje (echt meegemaakt) ligt. Er zijn mensen die het niet durven te vragen volgens mij, dus ik help dan in elk geval een handje.

3 likes

Ja sommige mensen zijn zo gevat haha ik zou het ook niet bedacht hebben maar wil het wel een keertje gebruiken ook ;p

Nee Nederlands

@Xiomara aan de ene kant snap ik het wel maar je hebt bepaalde lijnen waar vaak studenten zitten en heb niet altijd een koffer bij maar zijn ook wel niet-studenten die dan vaak werkgerelateerd een koffertje bij hebben. Weet je ik ga dan wel gewoon met mijn koffer bij me benen zitten want hÚ vaak druk, maar in principe zou het niet nodig moeten zijn. Als er in elke coupé twee eenzits zitten die daaraan prioriteit geven. Als ik met mijn koffer in een tweezit of vierzit moet hebben degene naast mij en degene tegenover me er deels ook last van. Ik heb het sowieso meer over mensen die ik ook wekelijks in dezelfde trein zie. Dan beginnen dat soort dingen je wel op te vallen denk ik tenminste.

@Lizzybennet @Prikkelbaar aan de zijkant een beetje naar beneden. Staat dan een plaatje van een koffer/werktas met prioriteit.

@Daelyss in Nederlandse treinen staat bij de eenzits dat mensen met een koffer prioriteit hebben voor die plaats. Is ook logisch want dan hebben zo min mogelijk mensen er last van. Dus die prioriteit is er wel. Kijk als er helemaal geen zitplek is natuurlijk niet en ga ook geen mensen wegsturen, maar op die specifiek plaats staat prioriteit koffer vrij letterlijk uitgebeeld.

Trouwens ook niet in elke trein maar wel in de nieuwere intercity’s nog wel de gele

Wat neem je dan allemaal mee naar je ouders voor een weekendje vraag ik me vooral af? Toen ik net uit huis was en nog wel eens een weekendje naar huis ging had ik niet meer dan een rugzak met wat toilet- en studiespullen, verder had ik nog wel wat kleren bij mijn ouders en meer had ik ook niet nodig voor die 1 of 2 nachten.

2 likes

Ik heb nog nooit zo’n prioriteitenplaatje gezien voor een koffer, ik ga er eens op letten!

Ik ga morgen eens kijken! Maar als het niet in elke intercity staat en als het er staat het onduidelijk aangegeven is dan kan je het reizigers ook niet echt kwalijk nemen dat ze dit niet weten. Ik had hier tot nu toe ook echt nooit van had gehoord, terwijl ik de laatste 7 jaar echt heel veel heb gereisd met de trein!

Ja is ook geen grote ergenis. Het Is meer mensen die mij daarna gaan aankijken van uhm is dit nodig. Terwijl ik dan dus al de helft van mijn beenruimte weggeef zodat zij kunnen zitten.

Sorry ik ben in de war maar waar is die prioriteit dan? Bij een enkele stoel? Ik dacht dat je daarmee bedoelde zo’n stoeltje die geen stoel naast zich had en die achter een vierzits zit. Maar hoe lever jij dan beenruimte in?

Haha sorry ik wil dit goed begrijpen zodat ik niet per ongeluk mensen boos maak

Ja zo’n stoel bij de ingangen van de coupĂ©. Gewoon 1. Dus geen tweezits en geen vierzits. Als je daar zit met koffer zit er dus nog een ruimte van ongeveer een stoelbreed ernaast. Daar kan je dan je koffer wegzetten zonder dat die onhandig in het gangpad staat of deels bij een stoel. Denk dat we dezelfde stoel bedoelen want naast zo’n enkele stoel staat inderdaad geen andere stoel weet alleen even niet of die altijd achter een vierzits staat.

Als ik dan niet op de enkele stoel kan zitten schik ik bij een tweezit of vierzit zoveel mogelijk in. Zodat de koffer alleen aan mijn kant staat, maar ook al draai ik hem een slag is het alsnog de breedte van een been. Dus dan verlies ik wat beenruimte waardoor ik toch voor een deel dichter dichter op iemand zit of meer richting het gangpad zit. Dus als ik niet op die 1 stoel kan zitten, lever ik beenruimte in zodat de ander nog zo comfortabel mogelijk kan zitten maar wel met iemand die iets dichter er op zit.

Ah ja dan begrijpen we elkaar!!! Ok ik ga morgen kijken haha

Huh wow ik heb hier nog nooit bij stil gestaan. Wel bij al die studenten die doen alsof ze een wereldreis gaan maken (nee grapje, sommigen moeten natuurlijk hun was meenemen) maar ik heb dat plaatje nog nooit gezien.
Persoonlijk vind ik koffers in de trein echt irritant en was ik altijd van mening dat mensen met een grote koffer maar in de gang moeten gaan staan of zitten. :see_no_evil: (Doe ik zelf altijd ook braaf.)
Nog nooit opgevallen dat die stoel daarvoor is.
Ik zal er voortaan op letten trouwens, dit was een omg op mezelf. Wel jammer overigens want het is echt mijn favo stoel.

5 likes

Ik ben rokers zat in de trein!! Bah bah bah, hele coupe meurt naar rook. Mag er aub een aparte coupe komen voor rokers??

1 like

Je mag toch helemaal niet roken in de trein?

1 like

Nee, maar ik ruik rokers zo erg altijd. Vind dat altijd echt een beetje naar

1 like

Oh op die fiets. Ik begrijp je wel, zelf vind ik het ook niet echt fijn :sweat_smile:

Ja daar hangt altijd zo’n vieze muffe oude rookgeur omheen. En dan ook echt de 5 meter omtrek om die persoon heen
Ik kan daar echt kotsmisselijk van worden, ik ga dan altijd naar een andere coupé, zelfs als daar geen zitplek is.

1 like