Nee Nederlands
@Xiomara aan de ene kant snap ik het wel maar je hebt bepaalde lijnen waar vaak studenten zitten en heb niet altijd een koffer bij maar zijn ook wel niet-studenten die dan vaak werkgerelateerd een koffertje bij hebben. Weet je ik ga dan wel gewoon met mijn koffer bij me benen zitten want hÚ vaak druk, maar in principe zou het niet nodig moeten zijn. Als er in elke coupé twee eenzits zitten die daaraan prioriteit geven. Als ik met mijn koffer in een tweezit of vierzit moet hebben degene naast mij en degene tegenover me er deels ook last van. Ik heb het sowieso meer over mensen die ik ook wekelijks in dezelfde trein zie. Dan beginnen dat soort dingen je wel op te vallen denk ik tenminste.
@Lizzybennet @Prikkelbaar aan de zijkant een beetje naar beneden. Staat dan een plaatje van een koffer/werktas met prioriteit.
@Daelyss in Nederlandse treinen staat bij de eenzits dat mensen met een koffer prioriteit hebben voor die plaats. Is ook logisch want dan hebben zo min mogelijk mensen er last van. Dus die prioriteit is er wel. Kijk als er helemaal geen zitplek is natuurlijk niet en ga ook geen mensen wegsturen, maar op die specifiek plaats staat prioriteit koffer vrij letterlijk uitgebeeld.
Trouwens ook niet in elke trein maar wel in de nieuwere intercityâs nog wel de gele