My god, wat een passief agressieve conducteur met zijn omroep “We hebben bijna 7 minuten vertraging en dat komt door jullie. Deze trein heeft 20 deuren en jullie willen allemaal door dezelfde deur, terwijl mensen zonder reden in de hal staan.”. Hoe achterlijk ben je om dat om te roepen, misschien moet de NS dan langere treinen inzetten als dit de reden voor vertraging is. Het is bizar druk, mensen nemen echt niet die deur om jou als conducteur te pesten maar ze kunnen niet door de trein lopen door de drukte naar een andere deur hoor, en kan zelf ook wel een comfortabelere plaats bedenken om te staan dan als een sardien in de hal, dombo.
Ik stap vaak op een plek in waar je bij het uitstappen het dichtate bij de trap of fietsen stalling ofzo bent. Ik denk dat veel mensen zo denken.
Nouja ik neem deze trein standaard op dit tijdstip, richting Schiphol en hij komt langs allemaal drukke stations in den haag, leiden etc, dus waar ik ook binnen stap maakt niet uit, hij is veel te vol tot aan leiden. Heb daar echt al van alles mee geprobeerd maar heb nog nooit een deur gevonden die niet over vol was.
Ik vind drukke bussen zo kut. Ik moest gisteren met mijn koffer in de bus naar het station maar het was zoooo druk en ik kon me nergens vasthouden en ik viel steeds bijna tegen mensen aan
Ik zit op peron 4 mocht je er nog zijn haha
Er is zo vaak storing op de hsl tussen Breda en Rotterdam!! Word er echt schompes chagrijnig van zeg
Uitval, omrijden, stil staan, 30 km/uur rijden, wat een gezeik, ik heb 10 keer per week dit traject en als de helft goed gaat ben ik blij, is toch niet normaal
https://www.ad.nl/rotterdam/meeste-treinuitval-op-traject-breda-rotterdam~a80dbebd/
Dit is sowieso nog steeds zo
Ik heb inderdaad wel vaker gehoord dat het ligt aan het spoor icm de treinen, die matchen niet ofzo, maar waarom leg je zoiets dan überhaupt neer?
Ik herken inmiddels ook de manier van stoppen bij problemen en ik reis nog maar 6 weken via dat traject. Hij remt niet normaal op dat traject, maar super schokkerig. Nou dan weet ik al dat we minstens een kwartier stil staan hoor
Thanks voor de link!
Ik ben altijd super blij als alles goed gaat, echt de omgekeerde wereld eigenlijk.
Wat bedoel je met “die”? Want ik sta nu stil op Rotterdam en deze trein rijdt weer eens niet, dus 't spoor traject heeft ie nog niet eens gehaald. Die enkele intercity’s zijn ook geen pareltjes volgens mij
Ik probeer dit soort dingen altijd wel te relativeren maar dit is absurd, als het “designed or disaster” wordt genoemd ga je mij niet vertellen dat er goed over nagedacht is.
Niks wat je zegt gaat me dit ook doen begrijpen, hoe goed het ook bedoeld is. Ik heb al een reistijd van 15 uur per week, als daar nog eens zo’n 3 uur bovenop komt heb ik recht om te klagen als je 't mij vraagt.
Edit: bedacht me later dat we 't hoogstwaarschijnlijk wel over dezelfde trein hebben, ik dacht bij internationaal meteen aan de Thalys maar dit type rijdt ook naar Brussel natuurlijk. Alsnog een rot trein dit
Weeeeer een wisselstoring tussen Utrecht - Rotterdam/Den Haag. Het is wel echt raak de afgelopen weken, zo irritant!
Het was al laat gisteren en dan is het extra zuur om al je overstappen (3) voor je neus weg te zien rijden. Dan denk ik ook jeeeeeeeez NS wacht gewoon even zeker op dat soort late tijdstippen. Maar goed weet ook wel kettingreactie blabla maar gewoon frustrerend zeker als je dan ook nog gevoel hebt dat jouw trein extra langzaam station binnen gaat rijden, om het nog even extra onmogelijk te maken om een korte overstap te halen (ik verdenk machinisten hier echt van)
I feel ya.
Het motiveert me echt om een andere baan te zoeken in Rotterdam waar ik woon. Mijn huidige baan is het dit allemaal niet waard.
Mijn trein rijdt overigens vooralsnog wel (met vertraging).
Ik vind het ook erg irritant als er mensen voorin de bus in het gangpad gaan staan, terwijl dat middenstuk nog helemaal niet vol is. Vanochtend ook weer een meisje dat daar ontzettend in de weg stond, terwijl er nog vet veel mensen langs haar moesten om naar het middenstuk/verder in de bus te kunnen lopen.
Jaaa die “reset” herken ik inmiddels zo goed, het geluid, het gevoel, ellende haha
Ik hoop ook snel minstens 1 dag in de week thuis te kunnen werken, beter voor m’n bloeddruk denk ik😂
Daarom ga ik ook nooit meer met de icd, behalve richting Amsterdam als ik weet dat ik met vertraging alsnog tijdwinst heb.
Hahaha bij ons wacht de ariva ook netjes tenzij het heel druk is. Maar toch denk ik altijd jaajaa nu ga ik rennen en dan ga jij er snel vandoor he!
Dat is pas een ramp bij de RET. Ik heb, als ik vanaf het station de tram wil halen, 3 minuten. Dan ren je je de pleuris, gaan de deuren dicht en zwaait de bestuurder vrolijk naar je. Kun je met een beetje geluk 20 minuten wachten.
Wat is dat toch met mensen die zonder oortjes filmpjes gaan kijken. Het boeit me niet dat jouw vriend een nieuwe brommer heeft.
Brommers kiek’n
Mensen die niet opstaan als je er langs moet, maar die hun benen een kwartslag draaien. Hoeveel moeite is het om op te staan? En dan nog gaan zuchten als je ze raakt met je tas/kont/jas/whatever