Klagen over het OV

oh uhm dit klinkt trouwens alsof het allebei dan onnodig is omdat ik in de spits reis, maar even ter aanvulling: die korting voor de bus is geldig na 09.00, dus in de avondspits ook. en dan zou ik daar dus gebruik van willen maken. in de ochtend betaal ik helaas sws altijd veel

die van NS is in de ochtend èn in de avond niet geldig

Ik heb me net de hele reis geërgerd aan het meisje naast me dat haar muziek veel te luid had staan, ik kon het door haar oortjes heen woordelijk verstaan. Maar goed, ik durf er natuurlijk ook niks van te zeggen dus ik zit mezelf lekker op te vreten van binnen.

Ga ergens anders zitten?

9 likes

Mensen in de vierzits die hun gigantische rugzakken op de grond zetten waardoor je beenruimte beperkt wordt :triumph: Ik heb claustrofobie en na volle liften is weinig beenruimte zowat mijn grootste trigger.

En die boze blikken als je per ongeluk (nou ja, “per ongeluk”) die reuzentassen aanport met je voet…

2 likes

Wat is dat toch met mensen die je aanstaren als jij je neus snuit ( lees voorzichtig dept met een doekje)
Ik voel me al zo rot en dan ga jij me ook nog helemaal aan kijken…
Ik kan t ook van mn gezicht af laten druipen en aan jou afvegen als je dat liever hebt.

4 likes

Ik vind het echt onbeschrijfelijk naar wanneer het enorm druk is in de spits omdat ze weer eens een te korte trein ingezet hebben, en de conducteur omroept “dat het dan ook niet zo handig is om allemaal bij dezelfde ingangen in te stappen, want de trein heeft heus ook andere ingangen hoor!!!”.

Alsof de reizigers dat expres doen. Echt niet alle ingangen zijn even goed bereikbaar, zeker niet als het zo druk is. Niet iedereen kan of wil 15 minuten van tevoren aankomen om eerst een tyfuseind te lopen naar het einde van dat perron, om bij een andere ingang te komen. Regel maar gewoon treinen met genoeg capaciteit, NS.

3 likes

Ik zit nu in een trein waarin het echt vreselijk stinkt. Menselijke geuren, eerst rook ik de hele tijd zweet en nu stinkvoeten. Alsof de zweter ook nog ff lekker zn schoenen uit gedaan heeft ofzo.
En de airco staat aan? Voel koude lucht op mn enkels :pensive:

Hoe ruikt dit?

Grapje love autocorrect

1 like

Hahahaha ik zit net ff mn post terug te lezen en dacht kut, snel verbeteren voordat iemand het ziet. Maar te laat :joy:
Nu wel alsnog verbeterd haha je wilt niet weten hoe deze stinkvoeten ruiken

1 like

Ik zat lekker chill in mijn eentje in een tweezits, komen er 2 meisjes aan die allebei aan het gangpad gaan zitten omdat ze nergens naast elkaar konden zitten. Daar baalde ik al een beetje van want nu zit ik niet zo chill en met mijn tas op schoot. ZIJN HET VAN DIE CORPSMEISJES. Ze lachen mega luidruchtig en praten nog luidruchtiger met een fucking irritant R (errrrrr). Over iemand waar ze op verjaardag gaan, echt een burrrrrgerrrrr verrrrrjaaarrrrdag zo burrrrrgerrrrr dat zij een huis heeft en een auto en samenwoont met haarrrrr vrrrriend. En ze zijn ECHT heel luidruchtig. Ze schaterlachen echt om flauwe totaal niet grappige dingen ook??? Heb echt de neiging om te vragen of ze effe kunnen dimmen.

5 likes

Als je dat vraagt vinden ze jou ook vast burrrrgerrrrlijk

Ja dat zal haha. Nou moet ik zeggen dat het me vrij weinig kan schelen wat zulke types van me denken. Ik verbaas me daar altijd zó over, dat ze allemaal zo hetzelfde doen en praten en eruit zien zelfs en dat zijn dan de mensen die advocaat worden ofzo. Kan je toch niet meer serieus nemen.

Ugh

Ik doe 3,5 uur over een reis die 1 uur zou duren.
Zou om 16:25 opgehaald worden op Dordrecht, zit nu op Schiedam richting Rotterdam, omdat ik op Kruiningen 45 min op de bus heb gewacht en 45 min met de bus moest vanwege een aanrijding. 20 minuten op bergen op zoom gewacht, nu 15 minuten op Schiedam gewacht om naar Rotterdam Centraal te gaan want ik moest met de snelbus vanwege werkzaamheden.

Moest om half 7 bij een etentje zijn dat tot half 9 duurt, met een beetje geluk komen we om half 8 aan… :unamused: Sta ik weer in het middelpunt van de aandacht, absoluut geen zin in

Dit is echt totaal niet relevant voor jullie, maar ik wou toch even klagen.

De metro in Schotland is zo verdomde klein. Qua grootte en lengte. Elke ochtend voel ik me weer als een haring in een blik terwijl ik wordt platgedrukt tegen de deur en dan is het ook nog zo verdomde laag bij de deur dat ik een soort acrobatische houding aan moet nemen omdat mijn hoofd er niet in past. Ik ben echt niet zo lang (1.75), welke Einstein dit heeft bedacht… :face_with_symbols_over_mouth:

1 like

kotstudenten die zich te goed voelen om hun belachelijk grote koffer op de bagagedrager te leggen

3 likes

Ik las dit dus verkeerd en las kotsstudenten. :joy:

3 likes

ik ook hahaha

Iemand die mijn wekker als beltoon heeft en om de 5 minuten gebeld wordt, schrik me elke keer kapot :rage:

Iemand die heel de tijd in zichzelf aan het zingen is :rage: :rage:

Mn treinbuurman die naast me lekker gaat facetimen :rage::rage::rage:

Ik wil gewoon mijn boek lezen!!!

2 likes

ja ikmoet wel bijna kotsen van die mensen, altijd van die opgeblazen kinderen die denken dat ze beter zijn dan iedereen of dat hun leven van een uur per dag studeren en dan veel zuipen super belangrijk en zwaar is

3 likes

Godverdomme wat is een eerste klaswagon toch een walgelijk concept. Sommige kaartjesknippers laten je rustig zitten als de trein vol zit (de laatste tijd zit de trein al bij de tweede halte aan niveautje veevervoer) maar ik had net een oetlul die doodleuk verkondigde dat er “altijd genoeg plaats is” op de trein terwijl er dus gewoon al 15 man op het halletje staan? Wat voor een eikel ben je dan?

Ik neem nu bijna een maand dagelijks de trein en ik kan nauwelijks geloven dat het OV ons zo de strot ingeduwd wordt terwijl het gewoon een enorm onprettige ervaring is, van het binnenkomen van het station waar de pis en kotslucht meteen op je afkomt over de vertragingen, de storingen, gebrek aan plaats en de slechte toegankelijkheid voor wie slecht te been is.
En dat is dus waarom ik liever handenvol geld betaal om met de auto in de file te staan.

3 likes