Klagen over het OV

Jaaa i know maar de wegen in mijn stad zijn echt niet zooo druk, en het zijn 4 haltes die hij moest afleggen naar mijn halte dus vind dat altijd zo apart haha

Ah ok, dan weet ik het ook niet. Luie buschauffeur?
Ik moet tegenwoordig een stukje met de bus naar werk, en die gaat weliswaar elke 3-4 minuten tijdens de spits, maar soms komt 'ie dan 10 minuten niet en dan ineens 3 of 4 bussen tegelijk. Maar ik woon ook midden in een hele drukke stad, en deze buslijn staat daar ook echt om bekend. Soms ben ik dus ook 20 minuten voor ik moet beginnen op werk, soms kom ik 1 minuut voor tijd binnen lopen terwijl ik op dezelfde tijd vertrek (op een reistijd van ongeveer 25 minuten totaal, waarvan 12 in de bus als alles meezit).

Verder heb ik verbazingwekkend weinig OV ergernissen bedenk ik me, terwijl ik me echt aan alles en iedereen kan ergeren. Maar ik heb altijd een podcast op en staar verder wat voor me uit, en negeer de mensen om me heen gewoon.

1 like

Mensen die het prullenbakje heel hard dichtgooien in de trein, vooral naar in een stiltecoupe (als het daar ook echt stil is) en je het echt niet ziet aankomen.

8 likes

De vrouw die op station weert omroept dat de dienstregeling tussen Eindhoven en denbosch is aangepast, klinkt gewoon enthousiast daar over
 alsof ze tijdens dat stukje opnemen zo zat: :smiley::smile::grin::laughing::tada::clinking_glasses:

Ja dit is een klacht.

9 likes

Ik ga ff aan m’n broer vragen wat dat kan zijn

1 like

Jaa haah zon knalletje en dan alsof er lucht uit komt.

1 like

Een scheet

3 likes

Oh dat geluid heb ik nooit gehoord haha.

1 like

Vaak klapt dat klepje zelf dicht. En ja, dat klinkt heel hard maar dat ligt vooral aan het materiaal van die prullenbakjes denk ik

wil je hier een voicebericht van maken volgende keer
mijn nieuwsgierigheid kan hier niet tegen

4 likes

vaak komt dit ook als de bus al met vertraging aan is gekomen op zijn vertrekpunt (een station) door zijn vorige rit :slight_smile:
die minuten kan hij dan moeilijk ‘inhalen’

weet bijna zeker dat buschauffeurs dat nooooit uit onwil doen, haha. omdat ik hierboven ergens las dat de chauffeur misschien lui was ;p

Oooh dat geluid. Ik dacht al die irri geluidjes die hij maakt als hij stil staat hahah.

Oooo ja dat zou idd goed kunnen! Ik had Ă©Ă©n keer een buschauffeur bij Sloterdijk die 5 minuten van te voren aan kwam, vervolgens de bus uitliep en op slot deed en pas 20 minuten later terug kwam
 vond dat zoooo raar, aangezien er daardoor 15 kin vertraging was

2 likes

Haha ja ik weet het, is ook niet echt een gegronde irritatie hoor, maar schrik me alsnog vaak kapot. En daarom laat ik hem vaak heel voorzichtig los

1 like

Haha ja begrijp jou ook wel. Het is ook echt wel heel hard :weary:

Jaa ik zal ze even een twitter berichtje sturen was vergeten dat te doen. Dankjewel

Haha stuur maar een bericht wanneer je aan het werk bent dan ga ik het dan wel doen.

ik vind het zo vervelend dat ik geen twee abbo’s kan nemen op 1 ov pasje @Booklover

ik wil mijn kortingsabbo voor de trein behouden + daarnaast een kortingsabbo voor de bus hier
 en dat kan dus niet ofzo begrijp ik?

ik weet niet of het handig is om 2 opasjes te hebben omdat ik mijn reiskosten moet declareren op het werk via Ă©Ă©n reisoverzicht. shit man

Volgens mij heb ik er een soort gave voor om mensen in de trein aan te trekken die vervolgens de hele rit uit hun neus gaan eten
brrr

1 like

ah lief ik wil je natuurlijk niet opzadelen met, voor jou, werkgerelateerde dingen ofzo hoor maar ergerde me er vandaag weer zo erg aan toen ik zo’n groot onnodig bedrag zag staan

ik heb een afstudeerders korting, 40% daluren voor NS
en daarnaast wil ik een dalkorting abbo voor de bus in mijn regio (als het nodig is om te weten welke regio wil ik dat wel pb’en)

2 likes