Klagen over het OV

Er nam een vrouw heel hard haar telefoon op in de stiltecoupe (what’s new) en toen iemand haar daarop aansprak negeerde ze dat. Die man herhaalde het nog een keer netjes en toen schreeuwde ze: ‘HOU JE BEK MAN’. En vervolgens ging ze vrolijk verder kletsen met degene die ze aan de telefoon had.

Dat mensen zo zijn :neutral_face: dit is reden dat ik nooit er wat van zeg als mensen lopen te praten in de stiltecoupe

Ik denk dat ik 3 van de 5 ochtenden per week dat ik met de trein reis in de app zie: “Er rijdt een kortere trein dan normaal. Hierdoor kan het drukker zijn”. En dan rijden er bijvoorbeeld 3 delen in plaats van 8. Lekker. Vooral met dit weer. Ze kunnen het beter twee dagen per week aanpassen naar: “hoera! Er rijdt een langere trein dan normaal. Hopelijk kun je zitten!”
En mijn trein terug is altijd echt idioot lang, dus dan heb ik vaak gewoon een vierzits voor mezelf. Dat is dan wel weer fijn.

5 likes

Nou ja wat een debiel mens! Is idd ook de reden dat ik me in de stiltecoupé vaak in stilte (haha…) zit te ergeren als iemand zit te tetteren. Heb dan echt geen zin in zo’n idiote reactie.

1 like

Dat heb ik ook. Dat mensen praten in de stiltecoupe vind ik maar lichtelijk vervelend maar als iemand zo tegen me uit zou vallen zou ik daar nog dagen van balen.

Kapotte airco in de trein :+1::+1::+1:

Trein rijd niet… roepen ze pas 1 minuut voordat tie zou gaan om… echt krijg de pest pleuris.

Dr word hier een man helemaal leip omdat hij indtapte toen mensen uitstapte en een man netjes vroeg wilt u even wachten. Hij helemaal “Wat een stumperd zou je willen wachten zei die…” okeeee

Gaat lekker weer dit. Eerst heeft de trein 25 minuten vertraging doordat we achter een defecte trein zitten, rijdt de metro ook nog eens niet.

Ik geniet er echt van om zo langzaam mogelijk te lopen als er achter me zo’n ongeduldig persoon staat die al wilt instappen voordat iedereen is uitgestapt.

7 likes

Ik geniet er ook van om tegen mensen aan te lopen die de trein al inlopen terwijl ik er nog uit moet. Kinderachtig? Ja. Geeft het voldoening? Ja.

Disclaimer: ouderen en kinderen bevinden geen last van bovenstaande actie, want die laat ik met rust. Ik doe het ook niet hard, maar gewoon net genoeg dat het duidelijk is dat ze nog even moeten wachten tot iedereen is uitgestapt.

23 likes

Waar ik me het allermeest aan erger is bij trams (en ik heb het idee dat dit in 1 stad echt veel vaker gebeurt dan in andere steden) dat mensen dwars door het midden instappen terwijl er nog mensen uitstappen. Ik sta dan netjes te wachten naast de deur en ze lopen gewoon langs me. Ik wil deze mensen ook duwen :angry:

In amsterdam moet je bij 1 tramdeur instappen met 100 mensen. En bij bepaalde deuren mag je alleen uitstappen. Super irritant? Wie heeft dat verzonnen joh…

In rotterdam mag je gewoon bij alle deuren in en uitstappen, is toch logisch?

4 likes

Ik vind het juist handig dat ze het scheiden. Heb je geen last van asociale mensen als je wilt uitstappen

2 likes

Even lekker werken in de trein. Vervolgens zit je een dik uur te luisteren naar dat irritante getik op een laptop. Rot op joh.

4 likes

Mensen die op dit tijdstip al enthousiast en op hoog volume praten. Ik ben daar nog niet klaar voor, waarom heeft de tram geen stiltecoupé?

3 likes

Ugh wilde eerder weggaan van werk, maar niet gered. En nu zit ik weer in een trein waar iets mee is en die dus niet vertrekt. Had ik nou maar eerder weggegaan. :sob:

En mn trein vervalt. Bleh! Half uur later thuis.

Die fucking werkcoupés die echt nergens goed voor zijn. Er zit een hele familie in met krijsende kinderen en je kan er werkelijk niks van zeggen omdat het “geen stiltecoupé” is en er nergens uitgelegd staat wat de bedoeling van die krengen is. Wordt er zo lijp van elke keer als ik in zo’n coupe zit, en dat voelt dan weer overdreven omdat ik het in een normale coupe wel kan hebben. Echt doe gewoon normale coupés en een paar stilte in plaats van deze dingen en dan maar één echte stiltecoupé in die hele trein.

4 likes

Ik vind gewoon dat ook iedereen die herrie maakt in de stiltecoupe op een folterbank moet. Geen grap. Echt mijn grootste ergernis in het OV

7 likes

Mijn grootste ergernis is het aantal stiltecoupés. Men nemen een trein van 8 stellen en dan zijn er twee stiltecoupés. Van mij mogen ze de helft van alle treinen wel een stiltestuk maken.

Dit komt vooral door die types die op zaterdag de trein pakken, denken dat het pas stil hoeft te zijn als de trein gaat en boos worden als je zegt dat ze ook ergens anders kunnen zitten. Je hebt super veel ruimte om wel te praten, ga dan gewoon ergens zitten waar mensen er geen last van hebben.

1 like