Op Roosendaal besloot de NS dat de mensen van de spitstrein richting Vlissingen ff mochten overstappen naar een trein die aan de andere kant van het station stond. Lekker handig. Heb nog een aantal mensen aangesproken die bleven zitten en nóg zag ik net mensen in de afgerangeerde trein zitten (die in dit geval dus al afgerangeerd was). Kleine moeite om als personeel ff een rondje door de trein te lopen
Ik moet nu een uur wachten op een super saai station voor een reis van 10 minuten
Ik heb af en toe een cursusdag in Utrecht. Vorige keer strandde ik onderweg ergens en nu rijden er helemaal geen treinen naar huis. Kan ik me zo aan irriteren (seinstoring, bij personen voor de trein is het wel anders natuurlijk). Nu met een omweg naar huis. Gelukkig waren we wat eerder klaar.
Ik blijf me verbazen dat mensen zich als sardientjes in te kleine en oververhitte treinen blijven wurmen. Er liep aardig wat mis door allerlei omstandigheden en al mijn treinen waren ofwel afgelast ofwel te laat met behoorlijk minder coupes.
(Kwam wel een forummer tegen met wie ik wat ben gaan drinken omdat ik er geen zin meer in had)
Als ik een trajectabo van de NS zou nemen, zou ik daarvoor meer per maand kwijt zijn dan met een altijd vrij abonnement. Het traject dat ik wil is minder dan een uur… echt niet normaal duur dit.
De buslijn die ik moet nemen naar mijn werk wordt gereden door 3 organisaties, waardoor ik dus geen abonnement kan nemen omdat het wisselt welke organisatie om welk tijdstip op komt dagen.
Ja dit had ik ook, gek he!
Van mijn werk mocht ik helaas geen altijd vrij abo nemen, ‘omdat je dat ook in je vrije tijd kunt gebruiken’
Wat raar! Dus je werk betaalt liever meer geld voor jouw reiskosten omdat je het ook in je vrije tijd kan gebruiken?
Ja ik vond het ook heel raar, maar volgens mij heeft het iets met de belasting te maken
heb ik ook! ongekend.
Mensen worden zo opgefokt van treinvervangend vervoer. Echt als de dood dat ze geen plaatsje kunnen krijgen en daardoor meer vertraagd zullen zijn. Nou snap ik dit als het door een ongeval komt en het last minute geregeld wordt, maar er rijden momenteel iets van drie weken geen treinen rondom Zwolle. Er staan wel vier touringcars klaar en iedereen gaat alsnog rennen. Wat mij dan weer opgefokt maakt.
Als je automatisch opladen aan hebt staan hoef je je geen zorgen te maken! Zodra je saldo onder 0 komt vult je OV dat automatisch aan. Gewoon in en uitchecken, dat wordt allemaal via het interne systeem geregeld!
Bij onze bussen kun je in de vakantie periode (nu dus al), de gehele dag dagkaartjes kopen. Dus als je voor de zekerheid je pinpas mee neemt kun je altijd nog een dag kaart kopen voor 6,63 euro.
Dat ophalen vind ik ook vrij achterlijk. Je doet iets online erop zetten omdat dat handig is en je niet langs een automaat kan of wil. Maar HAHA gefopt, je moet alsnog langs de automaat. Zo fucking omslachtig.
Ik heb sinds een aantal maanden dat ik op rekening reis, zo relaxed dat ik me nooit meer zorgen hoef te maken of ik saldo heb en nog moet opwaarderen of een bestelling moet ophalen. Het enige is dat er dus 1x per maand een wat groter bedrag wordt afgeschreven. Vind ikzelf geen probleem maar ik snap wel dat het niet voor iedereen handig is. Hiervoor deed ik 3x per maand een bedrag wat groot genoeg was om er even mee te doen, dus dit vind ik persoonlijk veel fijner. De rekening is ook elke maand vrijwel gelijk omdat ik vaste reizen doe.
Ja ik vind reizen op rekening ook echt heel chill! Alleen mijn rekeningen worden wel echt steeds hoger merk ik, omdat ik niet echt bijhoudt hoeveel ik uitgeef. Eerst zette ik steeds een bedrag op mijn OV en daar moest ik het maar mee doen voor de rest van de maand, en dan pakte ik maar iets vaker de fiets als het bedrag (bijna) op was. Maar nu ben ik echt onbeperkt aan het in en uitchecken…
Ik had ook een keer online geld op mijn ov gezet, omdat ik niet zo’n automaat in de buurt heb. Dus ik kom die bus in, loop naar dat opwaardeer paaltje, zegt de buschauffeur: “Dat is eigenlijk alleen bedoelt voor mensen die al ingecheckt zijn hoor…” Hoe wil ik inchecken als ik te weinig geld op mijn ov heb? Snap die logica echt niet. Mocht uiteindelijk wel eerst opwaarderen en inchecken, maar kreeg daarna nogmaals te horen dat dat echt niet de bedoeling is. Ugh ik ben blij als ik niet meer met het ov hoef.
Gisteren de trein gemist doordat de tram voor mij een aanrijding had. Vandaag 20 minuten in de trein gezeten voor het bericht kwam dat ie werd opgeheven. Sinds deze week reis ik naar een andere plaats, waar de trein maar 2x per uur rijdt. Ugh.
Ja hoor mag een uur eerder weg is er een defecte trein. 2 treinen voor mij zijn uitgevallen.