Klagen over het OV

Ik heb ook geen idee. Ik schijn collega’s te moeten vragen of ik mee kan rijden, maar ik kom volledig van de andere kant als mijn collega’s. En als ik niet naar m’n werk kan komen, moet ik vrij vragen. Vind het debiel, ik wil hier geen vrije dag aan verspillen. Het is niet mijn schuld dat ik niet kan komen.

1 like

Ik heb die dag moeten regelen dat ik bij mij opa en oma logeer. Vrij nemen kan nooit bij mij op werk en niemand woont bij mij in de buurt

Ik ga 2 uur fietsen heen, terug heb ik wel een lift kunnen regelen. 24 uur het hele ov plat is echt compleet van de pot gerukt, ben benieuwd wat voor chaos het wordt op de weg :zipper_mouth_face:

1 like

Het is fietsen of studievertraging dus dan is de keuze snel gemaakt :thumbsup:. Een auto huren werd me iets te duur en de kans is vrij groot dat het parkeerterrein stampvol staat.

2 likes

Rijden er echt 0.0 treinen of alleen bepaalde steden niet? Want in de ns app zie ik niks als ik mijn reis plan voor die dag.

Zat in een tweezits aan het raam, ik heel beleefd vragen of ik er even langs mocht. Normaal ga je minstens met je benen aan de kant, maar ze bleef gewoon zitten dus ik ben er maar een beetje overheen geklommen :confused:

Mijn vader heeft maar vrijgenomen om me naar mn tentamen te brengen de 28e. Superlief, maar snap niet dat de universiteiten niet iets begripvoller omgaan met deze situatie. De mail van mn uni was samen te vatten in ‘je moet maar kijken hoe je er komt, en anders heb je de herkansing nog’

2 likes

Ik heb zon onwijze hekel aan die rustige coupes in de trein. Het heeft gewoon echt geen zin. Er zit nu een groepje mannen gewoon hardop te praten en je kan er eigenlijk niks van zeggen, want het is geen stiltecoupé. Maar ik erger me alsnog onwijs aan de drukte.

1 like

Hoeveel mensen in wel niet tegen kom in het ov die hard op hele verhalen in zichzelf lullen. Leip word ik ervan.

1 like

Ik heb zo´n irrationele afkeer tegen bussen. Ik wil gewoon met de trein, tram of metro.

5 likes

Waarschijnlijk bellen ze gewoon met Airpods in

1 like

Nope sommige niet hahaha. Dat zijn van die ‘gekkies’ die dan hardop “Ik ga hier zitten… nee toch daar… he daar zit al iemand”

3 likes

Mijn studie heeft ook meerdere keren een bericht via Blackboard gestuurd wat daarop neerkwam. Studeer jij ook in Leiden?

On topic: ben benieuwd hoe druk het morgen op de weg is en hoe vol het parkeerterrein staat. Ik heb morgen om 13:00 tentamen en de normale reistijd met de auto is ongeveer een uur. Voor de zekerheid ga ik maar om 11:00 weg zodat ik zeker weten op tijd ben.

Ik vind het trouwens absurd dat de staking 24 uur is en er echt amper een bus/trein/metro/tram rijdt.

1 like

Wat ben ik blij dat ik een lift heb kunnen regelen zeg. Het is ook nog eens kutweer dus het zal wel enorm druk zijn op de weg.
Maargoed dan zit ik iig droog i.p.v. 45 minuten in de wind en regen.

Doe al 45 minuten over het stukje Schiphol-leiden en de vraag is of we verder mogen rijden ivm een aanrijding met een persoon (gelukkig slechts gewond). De machinist houdt ons wel goed op de hoogte maar lijkt erop dat er tot 20.15 geen treinen rijden maar wil zo graag naar huis (first world problem).

Ik had hier ook last van, dan van de andere kant af. Uiteindelijk ben ik opgehaald door mn zusje, super lief! Viel het mee voor jou?

We hadden vrij veel geluk! We waren de laatste trein die leiden binnen mocht rijden en daar lang moeten wachten om te vertrekken weer, best wat tussenstops gehad door rode seinen maar uiteindelijk iets langer dan twee uur over gedaan ipv 35 minuten maar wel gelukt om thuis te komen zonder hulptroepen!

Super lief dat je opgehaald werd ook!

1 like

Net zulke hyena’s als bejaarden: dagjesmensen.

2 likes

ik heb het al vaker gezegd maar dagjesmensen zijn het grootste nadeel aan werken op zaterdag

ja maar in de randstad heb je geen natuur die op het spoor kunnen waaien hoor!!

1 like