Klagen over het OV

Tegenover me zit een kind met zijn (ik vermoed) opa en dat kind zit de hele tijd aan het raam te likken. Ik word er helemaal naar van joh. En z’n opa zit gewoon uit het raam te kijken en zich nergens mee te bemoeien.

4 likes

Goed voor de weerstand

2 likes

Ik word echt zo gek ervan dat er smiddags een Sprinter rijdt ipv een IC. Het is echt sardientjeswerk en je wil dan gewoon normaal kunnen staan, ipv in iedereens zweetoksel

Fijn dit. De helft van de mensen op het perron past niet in de trein en moet blijven staan.

1 like

Ik heb altijd een sprinter tussen den haag cs en laan van noi en door dat gedoe bij Leiden kom ik nu iedere keer in van die propvolle intercity’s terecht, zo irritant. Oke het is echt een mini stukje, maar het blijft irritant en ik vertik het om de metro of tram te nemen, want dat valt buiten mijn trajectabonnement natuurlijk :stuck_out_tongue:

3 likes

Echt alles zit tegen in het ov de laatste tijd. Sowieso al dat gezeik bij Leiden, maar vandaag ook nog eens een defecte trein en problemen met de bovenleiding. Trein staat voor ieder station 5 minuten stil voordat hij naar binnen mag en ga m’n overstap nooit halen. Hoop zo dat ik als ik afgestudeerd ben een baan vind waar ik lekker op de fiets naar toe kan, is echt m’n droom :sob:

1 like

Dat ik nu tijdens het onderhoud van de normale lijn nog steeds de toeslag moet betalen op de Intercity direct. Die als gevolg daarvan overvol zit, en mensen nu uit het eersteklas gedeelte wegstuurt :roll_eyes:

1 like

Als je in een drukke trein kan zitten (fijn) maar er iemand met veel geluid kauwgom loop te smakken. Heb een paar keer omgekeken om te kijken waar het geluid vandaan kwam, maar de hint was niet duidelijk.

2 likes

Vier mensen zitten in een 6zits. Twee stoelen ‘gereserveerd’ voor hun tassen. En dan stom kijken en zuchten wanneer ik daar wil gaan zitten :roll_eyes: Ik prop me er gewoon tussen hoor.

3 likes

Een 6 zits?? Waar vind ik die?

In Duitsland vind je die, maar ik weet niet of Geo daarnaar verwijst haha

1 like

In de oude veoliatreinen (nu van arriva) zitten die ook, tussen Roermond en Nijmegen bijvoorbeeld

2 likes

Ik zat inderdaad in een oude Veolia trein haha

1 like

Jezus die kuttrein rijdt voor geen flikker door en staat nu voor utrecht ergens zonder reden stil en ik heb 2 min overstaptijd. Motherfuckerrrrrrs

vrouwmens wilt al instappen met kinderwagen terwijl iedereen nog aan het uitstappen is, bijgevolg laat ze een rugzakje op het spoor vallen, moet iemand kei veel moeite doen om die op te rapen een meter dieper en ondertussen is de conducteur een zeiksnor die nog even belachelijk al gaat fluiten als mensen nog niet eens zijn kunnen instappen door heel dit belachelijk gedoe. Ik haat de trein op zaterdag, en in de vakantie. Gadverdamme.

Ik vind het zo raar/irritant dat je (soms?) pas bij het uitchecken de melding krijgt dat je saldo te laag is. Meld dat op het moment dat ik in wil checken dan, zodat ik geld op mn ov kan zetten. Laatst had ik het bij de trein, hoe kom ik bij de automaat om geld op mn ov te zetten als die buiten de poortjes is en ik kan de poortjes niet uit?? (Uiteindelijk wel gelukt, maar wat een gedoe). En vorige week ook bij de nachtbus :frowning_face:

Nou eh, als een vierzits met twee stoelen eraan vast? Het zijn sowieso aparte stoelen (dus geen bankje), maar volgens mij wel zonder armleuning. Het ziet er minder gek uit dan dat het klinkt :wink:

Ik weet van vroeger de ns ook. Nu klinkt ik echt oud haha. Waren volgens mij zelfs 8 zits in van die aparte hokjes.

Ja is hier ook. Heel vaag

Gister een half uur vertraging toen ik naar huis ging. Nu een kwartier + een trein die niet verder rijdt. Het voelt echt superzuur om dan mijn factuur van 400 euro zo te gaan betalen aan de NS als ik al 2 weken zoveel OV struggle heb

1 like