Klagen over het OV

Bleh ja. Vooral de ‘natte hond’ mensen. Zo vies,

1 like

Ja inderdaad die geur! Niet per se zweet, maar gewoon zo’n muffe penetrante lucht. Die man die net stonk en naast mij zat, stapte uit, dus ik was blij. Echter zit er nu een joch naast me die in zn neus peutert en zn nagels aan het afbijten is, dus de situatie is niet echt verbeterd :nauseated_face:

5 likes

Af en toe sta je in een bus met een buschauffeur die heeft leren rijden in GTA en dan is dat echt mijn hoofd voor de hele rit :thumbsup:

9 likes

Ksn er aub een incheck cursus komen voor ouderen. Je checkt in en je loopt dooooor. Niet met zn alle voor dat paaltje blijven en staan en wachten tot hij magisch " U bent ingecheckt u mag door lopen en een plaatsje nemen in de trein aan de linker kant" roept.

7 likes

Haha omg dit precies

Ik word zo gek van alle werkzaamheden telkens op de route naar Schiphol. Nu ook weer bij Leiden. Alle vier de trein per uur die ik vanaf mijn station kan nemen vallen uit tijdens de werkzaamheden. Kan ofwel 15 min reizen en dan de intercity direct nemen, wat me 72 euro extra kost voor de komende drie weken tijdens de werkzaamheden, of 15 min reizen weer en een overvolle trein nemen die omrijdt en wat 20 min extra reistijd oplevert. Gisteren kon ik bijna niet ademen, zo druk was het, plus er bleven zowel op Schiphol als leiden alleen bij mijn coupe zo een 15 mensen achter per station omdat het niet paste. Is er geen periode waarin de werkzaamheden minder last opleveren?

1 like

Er zijn werkzaamheden bij Leiden Centraal waardoor ik om moet reizen, wat in principe geen probleem is, maar mijn aansluitingen zijn dan zo bagger. Normaal doe ik 1,5 uur over de reis naar Leiden en nu als het meezit 2 uur.

1 like

is het dan niet heel dringend? Hier in België worden geplande werkzaamheden grotendeels tijdens de nacht en in het weekend uitgevoerd.

Ughh Den Haag - Utrecht is ook echt weer stampvol. Super handig dat iedereen in 1 treinstel moet

Van die etterbuilen die in de spits op een buitenste stoeltje gaan zitten. Heb er net een laten verplaatsen ipv door te lopen naar mensen die wel gewoon aan 't raam gaan zitten :sunglasses:

3 likes

God, blijft dit 3 weken zo ja? De IC die ik normaal nam is nu vervangen door een Sprinter en tussen Amsterdam CS en Haarlem is het echt een blik sardientjes. Al komt deze lijn mij wel iets beter uit, want nu hoef ik niet over te stappen, haha.

Maar hoezo doen ze dat nu en niet tijdens de zomer wanneer het rustiger is? Was het onderhoud zo dringend?

Ah oké! Valt opzich wel wat voor te zeggen. Thanks voor je antwoord! :smiley:

1 like

geen idee hoor! mijn vlaams traject is enkel de middle of nowhere dus sowieso niet vergelijkbaar gok ik (dat traject dat ze tot het Brabantse W willen heropenen)

2 likes

Is toch irritant als je in de spits de trein neemt en weet dat ie helemaal vol gaat lopen? Snap dat het chiller is om zonder buur te zitten maar vind het nogal flauw om 't expres lastiger te maken.

1 like

Maar sommige mensen zitten nou eenmaal liever aan het gangpad en sommige aan het raam. Dat ze aan het gangpad zitten betekent toch ook niet dat je er niet naast kunt zitten? Ik ga vaak genoeg op de raamplek zitten naast iemand die aan het gangpad zit, gewoon vragen of je daar kan zitten en dan staat diegene even op (of voor mijn part draaien ze even opzij,zolang ik er langs kan vind ik het prima) en heb je een zitplek. Ik zie het probleem niet zo.

1 like

Ik vraag dus inderdaad wel of ik er naast mag zitten en over het algemeen wordt er dan, al dan niet zuchtend, doorgeschoven :slight_smile: en ja dat andere kan ook maar nogal omslachtig in een trein die zich vol laadt

2 likes

Prima dat je eet in de trein maar je hoeft niet heel de trein bij elkaar te smakken

6 likes

Bobba :crazy_face:

5 likes

Ik word echt verdrietig nu met die drukte 's middags omdat de IC is vervangen door een Sprinter en er elke keer mensen op het perron blijven staan. Ik ben zo bang dat mij dit een keer gaat overkomen.