Klagen over het OV

Lees van best veel mensen dat ze expres op de stoelen gaan zitten waar een persoon hun tas neer heeft gezet. Helemaal begrijpelijk en eerlijk gezegd vind ik het ook wel stoer als je dat durft. Maar ik wil bij deze ook graag wijzen op het psychologische aspect hierbij. Veel mensen zetten hun tas naast zich om de persoonlijke ruimte af te bakenen. Het is dus niet per se alleen maar onwil, de een heeft gewoon een grotere persoonlijke ruimte dan de andere.

Mijn ergernis: vanochtend had de trein 10 minuten vertraging, okĆ© geen probleem heb normaal gesproken een prut aansluiting dus hoef nu een keer niet te wachten op Utrecht Centraal. Kom ik bij de bus, heeft de bus een paar minuten vertraging. Prima ik wacht wel. Elke keer komen er een paar minuten bij, maar dan zie ik hem eindelijk aankomen. Bij Utrecht Centraal is het zo dat de bus eerst aan de ene kant stopt en de mensen uitstappen, dan een half rondje rijdt en dan weer stopt om in te laten stappen. Dus de mensen waren uitgestapt en hij rijdt dat halve rondje. Stopt hij niet bij de wachtende mensen. Ik nog zwaaien met OV kaart ed. Maar hij rijdt gewoon door. Dus ik snel rennen om dan met de tram te gaan, rijdt die 1 minuut te vroeg weg en mis ik die ook nogā€¦ Was er toen wel een beetje klaar mee

1 like

Prima in een lege trein/bus/tram/metro, maar in de spits en sws als het druk is kan dat gewoon niet. Tenzij je een extra kaartje voor je tas koopt, anders heeft een persoon die ook gewoon ervoor betaalt toch echt voorrang op die zitplek. Als je dat niet aankan moet je misschien niet met het OV reizenā€¦

10 likes

Helemaal eens! Zou het wel grappig vinden trouwens als mensen dat daadwerkelijk zouden doen (extra betalen voor een tas naast je op een stoel)

Mijn trein had vandaag een uur vertraging, maar op het station waar ik moest wachten hadden ze geen fijne wachtruimteā€¦ Ik had het weer helemaal verkeerd ingeschat, het was echt waterkoud vandaag

Persoonlijke ruimte en OV kunnen niet naast elkaar bestaan. Sad but trueā€¦

7 likes

Maar je betaalt voor het vervoer, niet voor een stoel. Dus dan mag je alsnog je tas op schoot zetten. Zonde van het geld :smile:

2 likes

Het gebeurt echt super vaak dat mensen hun spullen daar gewoon laten vaak een jas of sjaal, maar heb ook wel vaker laptops e.d. zien liggen. Als je dan van jezelf weet dat je vergeetachtig bent zou ik het niet zomaar daar doen net zoals @Natiui + er wordt echt nog wel regelmatig daar gewoon iets van weg gepakt zeker als het er waardevol uitziet zoals een volle koffer of een laptoptas.

Ik heb zelf ook zoiets meegemaakt waardoor ik als het druk is in de trein en ik reis alleen niet meer mijn stoel tussen twee vierzits in zet, omdat die een keer gestolen is tijdens de chaos van het uitstappen en de drukte. Terwijl ik toen elke keer heb gekeken of die er nog stond behalve bij een klein station waar toch bijna nooit iemand uitstapt.

Dus ook al ben je niet een beetje vergeetachtig. Ik snap wel dat mensen niet altijd graag hun spullen wegzetten.

Ik schik in ieder geval altijd in zodra ik zie dat het druk wordt. Vaak gaan mensen dan toch alsnog niet naast me zitten, omdat ze zien dat ik wat mee heb.

2 likes

Ik erger me aan ā€˜de geĆÆriteerde treinreizigerā€™. Sommige dingen die gebeuren in het OV zijn echt kut, maar sommige mensen mogen ook wel wat meer geduld hebben.
Van die mensen die je al boos aan kijken als je kucht of in je tas rommelt in de stiltecoupƩ.

Als je wil reizen zonder dat je ooit last hebt van het geluid, de geur of de aanwezigheid van anderen dan moet je maar een uber nemenā€¦ of suck it up.

14 likes

Geen klacht. Ik reis altijd met een heel vroege trein en ik vind het zo fijn dat die altijd brandschoon is! :smile:

2 likes

Je hebt er uiteindelijk ook alleen maar jezelf mee. Zit je jezelf helemaal op te vreten terwijl de ander dat niet eens in de gaten heeft of denkt: no care. En dat meerdere dagen per week. Ik ben de eerste die geirriteerd raakt door allerlei kleine dingen maar tegenwoordig in het ov gaat mijn verstand op 0 en zet ik een muziekje op. Tenzij mensen zich echt aso gedragen maar dan zeg ik er ook gerust iets van.

1 like

Ben vandaag een half uur vroeger vertrokken omdat ik toch al wakker was. Lekker schoon en rustig :+1:t4:

Het broodje ei van mn buurvrouw is op dit tijdstip is toch wel minder. Misschien doet ze het om me weg te jagen want ik ben naast haar gaan zitten :sweat_smile:

2 likes

Ik heb op dat traject nooit ergens last van haha, maar mss omdat ik de andere kant op reisā€¦ (en andere tijd).

@Flamoes ja ben het wel met je eens hoor, maar als je iedere dag met de trein reist is het gewoon frustrerend soms.

Laatst zat ik in de trein en er werd echt pas op het laatste moment omgeroepen dat het treinstel bleef staan op station (normaal altijd wel al een melding van te voren). Wij dus allemaal opstaan en koffers mee. Gaat de treindeur al dicht terwijl een andere vrouw tussen de deur zit en er bijna uitviel. Toen gingen de deuren niet meer open en zaten we in een trein vast die niet verder zou rijden? Na de halve trein door te zijn gelopen met koffer en al was daar 4 deuren verder nog Ć©Ć©n deur open. Dikke ergernis want de trein waarin we moesten overstappen was weer sardientje in blik gehalte.

ik ging net op een stoel zitten die nog warm was van de voorganger. Ik twijfel nog tussen ā€œahh lekker stoelverwarmingā€ of ā€œgad-ver-dam-meā€

5 likes

Ik vind dat echt heel vies om mijn tassen op de grond te leggen! Ik weet dat de stoelen van de trein niet veel beter zijn qua bacteriƫn, maar heb gewoon een beetje smetvrees :confounded:

Als die halve coupe nog leeg is snap ik ook niet helemaal het probleem van spullen op een stoel zetten

Wow iemand had zn muziek super hard staan, zo hard dat ik het aan de andere kant vd coupe kon horen. Dus ik vraag aan haar of het zachter mocht, kijkt ze me eerst heel lang aan zonder iets te zeggen en toen heel arrogant ā€œokeā€. Wtf? Alsof ik de boeman ben?

Elke keer als er zodanige vertraging en uitval is dat ik schaamtelijk te laat ben, denk ik aan het zoeken van een baan in de stad waar ik woon. Het is echt te koud om op een perron te staan :slight_smile: en te weten dat je zo in sneltreinvaart je taken moet gaan oppakken :slight_smile:

Omg dan neem je jezelf toch te serieus. Wat erg dit.

Altijd als ik toch al te vroeg ben is mijn trein optijd of te vroeg. En als ik net genoeg tijd heb en moet haasten is diezelfde trein 1 a 2 minuten laterā€¦
Wat is dat voor een kut actie haha.

Oh en wat ik ook irri vind is mensen die hun hoest inhouden. En dan zo half stikken. HOEST GEWOON.