Dat denk ik ook hoor, volgens mij is er in andere culturen juist meer respect voor ouderen en zwakkeren… al deden zij ook alsof hun neus bloedde terwijl ik dat meisje vroeg of ik mocht zitten.
@monkeyslut @hummus
Ik snap wat jullie bedoelen, maar ik heb meestal niet door wanneer het druk wordt omdat ik aan het lezen/internetten ben. Heb dan niet eens meer door dat ik in de trein zit. Dit is dus wanneer ik instap en het vrijwel leeg is, andersom gebeurt het ook dat ik instap terwijl het druk is en ik vervolgens pas een uur later halverwege mijn rit doorheb dat iedereen weg is en ik nog met 3 tassen op schoot zit haha
Nou ja, misschien moet ik maar gewoon accepteren dat ik op dit vlak niet zo netjes ben
Ja ik ben zuur hoor Maarre als je dit van jezelf weet, zet dan je tas niet op een stoel?
En ik kan er met mn hoofd niet bij dat je eigenlijk gewoon schijt hebt aan anderen dan
Was echt drama vandaag, de trein stond enorm erg naar voren en er stond een verkeerde bestemming op. Iedereen dus wachten op de juiste trein (maar dat was dus de trein met de verkeerde bestemming). Uiteindelijk iedereen proppen in de coupe, hij stond echt bomvol. Toen mochten we van de conducteur ook in de eerste klas zitten, super chill!
Ik leg ook altijd mijn tas op de stoel (ik zit dan wel aan de binnenkant), omdat ik gewoon vaak vee; bagage mee heb. Ik maak wel altijd oogcontact met mensen om te laten zien dat gewoon naast mij “mogen” zitten. Vind dat echt totaal niet asociaal
Eigenlijk bijna hetzelfde als dat je visite krijgt en je de hele bank vol hebt liggen met spullen, zodat het bezoek nergens kan zitten. Ze kijken een beetje om zich heen en vragen “mag ik hier zitten?” en jij zegt ja tuurlijk mag je hier zitten maar moet dan vervolgens wel eerst alle spullen weghalen.
Zoiets
Dat is totaal niet hetzelfde? Als ik zie dat iemand binnen komt en ik oogcontact maak met diegene til ik gewoon mijn tas op hoor. Zo een big deal is dat niet, en dan hou ik ook geen plek bezet. Daarbij is het optillen van een tas binnen 1 seconde gebeurd?
Nee klopt, maar het voelt wel een beetje hetzelfde. Zelf loop ik altijd door tot ik een leeg plekje zie namelijk. En jij maakt nu toevallig oogcontact maar 9 van de 10 keer doen mensen dat niet hoor.
Ja maar ik doe dat toch wel? Dus ik begrijp nu het asociaal gedeelte niet helemaal met betrekking tot mijn reactie.
Naja of je nou oogcontact maakt of niet, als het druk is hou je gewoon je tas bij je. Das toch niet zo moeilijk? Maar dat is mijn mening
Ja maar ik heb het ook niet over spitstijden geen idee waar jij dat hebt gelezen?
Daar gaat het de laatste berichten toch over? En bovendien zeg jij dat jij altijd je tas op je stoel legt, dus dan denk ik ook in de spits.
Haha ik doe precies hetzelfde
Ik doe dit ook
Geez er zat hier net een jongen en zijn (Nederlandstalige) schijtmuziek stond zo hard. Ik wist niet waar het vandaan kwam maar ik zat geïrriteerd om me heen te kijken en te zuchten en toen deed ie het wel zachter. Maar echt waarom zijn mensen zo.
Dit doe ik ook, want de stoel naast je claimen vind ik echt asociaal.
wees blij, vrijdagavond is altijd een nachtmerrie van valiezen in het gangpad
Haha ik kijk eigenlijk altijd naar lege stoelen met tas. En dan zie ik sommige mensen zuchtend hun tas wegzetten. Laf it.
Mensen zijn gewoon aso in de trein. En ik ben altijd al lang blij als ik kan zitten en niet hoef te staan
Er is net iemand ingestapt die ontzettend naar wiet stinkt🤢
Ik ben zo een idioot die super vergeetachtig is, dus ik vergeet heel snel mijn spullen! Heb ik vaker gehad namelijk (niet alleen in de trein, ook in het openbaar!)