Klagen over het OV

er zit nu iemand achter me in de trein een fucking big mac menu weg te werken. rot op

Haha heeeeel herkenbaar

1 like

Hele trein zit bomvol mensen en nog zijn er mensen die denken dat zij in een vierzits lekker onderuitgezakt op de buitenste stoel (met een tas naast zich) kunnen zitten? Aso. Ik ga er dan expres naast zitten.

Haha ik vind Nederlanders zo direct en grappig in het OV. Ik ben zelf NLs maar woon al een tijdje in het buitenland en als ik dan terugkom moet ik altijd zo in mezelf lachen.

Zo zat ik laatst in de intercity vanaf Schiphol naar m’n ouders (ongeveer 1.5 u).

Zit er in de vierzits naast mij en m’n vriend een vrouw die lekker onderuitgezakt Netflix zat te kijken met d’r tas naast d’r. Nou is dat ook aso maar er waren voor de rest in de trein nog genoeg plekken. Komt er zo’n typisch plat Nederlands stel binnen, en die moesten dus naast ons in de vierzits zitten omdat die vrouw dus in d’r eentje zat met d’r tas naast haar.

Begint die vrouw naast me dus keihard die vrouw af te zeiken ‘Zit je lekker met je dikke reet’ ‘lekker aso’ ‘dikke kop ook lekker netflixen hoor met je oordoppen in’. Nou die vrouw was zich dus van geen kwaad bewust want ze zat te netflixen maar waarom er dan zo zachtjes iets van zeggen? Spreek er dan iemand op aan ipv haar af te zitten zeiken.

4 likes

Huh ik wist niet dat je tas op de stoel hebben als asociaal werd gezien? Wel als je hem niet weg wilt halen natuurlijk, maar anders? Dan ben ik echt een aso haha ik zit altijd zo’n 2 uur in dezelfde trein met mijn spullen naast me, meestal ben ik na een kwartier vergeten waar ik ben en heb ik niet door wat er om me heen gebeurd. Vaak heb ik pas door dat de trein vol zit als iemand me vraagt of diegene naast me mag zitten. Vind het eigenlijk ook best normaal om te vragen of iemand z’n tas wil weghalen als je daar wil zitten, heb daar zelf in ieder geval nooit een probleem mee om dat te doen.

3 likes

Ja ik vind dit ontzettend aso. Prima als je hem erop hebt maar haal hem gewoon weg zodra er mensen instappen?

5 likes

Ik snap nooit wat dit uitmaakt. In de trein mag je nu eenmaal eten (helaas).
Ik vind het ook best irritant hoor daar niet van, maar je kunt het mensen niet kwalijk nemen als het gewoon mag vind ik.

1 like

Love McDonalds’s geur in de trein

1 like

Buiten de spits boeit het me niet maar in de spits vind ik het aso als ik moet vragen of je je tas weg wil halen. Je ziet toch dat het druk is?

1 like

Ik vind het eigenlijk alleen aso als je op de stoel bij het gangpad zit en je tas ligt bij het raam (maar op die plek zitten vind ik altijd aso) of als het super druk is en de coupe/bus stroomt vol dan schuif ik mn tas altijd naast me op mn stoel. Dan snappen mensen dat ik mn tas wel helemaal weghaal. Ik reis meestal met de bus dus ik ga niet elke 5 minuten mn tas op schoot trekken of 50 min met mn tas op schoot zitten.

Ik ben zeer zichtbaar hoogzwanger en neem dagelijks de bus. Helaas is de hoffelijkheid bij mijn medepassagiers (meestal studenten) ver te zoeken waardoor ik in een overvolle bus vaak hang te bengelen aan Ă©Ă©n van die lusjes aan het plafond terwijl ik met mijn andere hand probeer te vermijden dat iemand mij een stamp in de buik geeft in een bocht
 gisteren dan toch maar eens gevraagd of ik misschien mocht zitten op Ă©Ă©n van de gereserveerde plekken voor ouderen/zwangeren/wie slecht te been is. Alsof het nog niet gĂȘnant genoeg was dat ik het moest vragen, ging dat meisje nog bij hoog en bij laag beweren dat ze niet zag dat ik zwanger was, tot entertainment van de rest van de bus die evenmin aanstalten maakte om op te staan.
Zelf sta ik (als ik niet zwanger ben) altijd recht voor wie een plekje nodig heeft en ga dit er bij mijn eigen zoon ook instampen, van een beetje hoffelijkheid is nog nooit iemand doodgegaan.

1 like

Pff het is weer ontzettend warm in de trein. Krijg bij het binnen stappen gelijk zo’n muffe warmte deken over me heen.

2 likes

Wat een kutwijf

4 likes

Was asociaal zeg van die mensen. Als ik zie dat het een oudere, zwangere of bijv iemand met een gebroken been is sta ik altijd op. Als iemand vraagt om te mogen zitten dan ga ik er eigenlijk gewoon van uit dat daar ook een reden voor is en sta ik mijn plek af.

Als iemand het vraagt sta je toch sowieso op. Echt hoe durf je te zeggen dat je iemand niet gelooft.

3 likes

Holy fuck wat is het heet in de trein

ik vind het zo smerig als de hele coupe zich vult met die lucht.

Ik zit in de metro en de persoon naast mij neemt rustig 1,5 stoel in beslag waardoor ik dus met de helft van mijn kont op een stoel zit. Subtiele schuifbewegingen lijkt ze niet te snappen

Vraag dan of diegene op kan schuiven?

Ze is uiteindelijk toch maar rechtgestaan, daarna begonnen de drie passagiers die rond mij zaten opeens met elkaar te praten in het Arabisch.
Had sterk het gevoel dat het over de situatie ging, aangezien ze daarvoor niet met elkaar praatten
 allemaal heel ongemakkelijk, denk niet dat ik het nog eens durf vragen volgende keer