Klachten Revitalash

Ik weet dat veel mensen van het EGF Revitalash hebben gebruikt/ gebruiken. Nu zie ik de laatste tijd veel klachten op het internet staan waaronder dit artikel: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/ook-risico-bij-wimperserums-zonder-het-geneesmiddel-bimatoprost/

Heeft iemand van jullie negatieve ervaringen? Ik heb zojuist een nieuwe aangeschaft en ben nu een beetje huiverig om hem te gebruiken.

Wat ik van Egf heb begrepen is dat revitalash dit stofje er al een tijd geleden uit heeft gehaald!

Edit: ik praat voor m’n beurt sorry

1 like

Ah zo kut, ik wilde het ook net gaan kopen :frowning: had die van kruidvat en die werkte prima maar daar ben ik toen mee gestopt omdat mijn oogleden daar heel gevoelig op reageerden.

1 like

Ik zag gisteren of eergisteren toevallig een item bij Radar hierover. Ik gebruik het zelf niet, maar het serum van de Kruidvat mag (voorlopig) niet meer verkocht worden omdat het een stofje bevat dat onder medicijnen valt en daarom alleen via een apotheek verkregen zou mogen worden. Datzelfde stofje had ook de bijwerking dat je ogen kunnen verkleuren, maar daar waren veel meiden hier al van op de hoogte geloof ik!

Revitalash mag nog wel verkocht worden, maar ook daar zit een soortgelijk stofje in dus zou gaan inslaan want die zal binnenkort ook wel niet meer verkrijgbaar zijn…

Ik heb zelf een tijdje Revitalash gebruikt en kreeg een donker randje op m’n oogleden (boven m’n wimpers). Ik kreeg gevoelige ogen en kon geen lenzen meer verdragen. Ik zag niet gelijk een verband tussen revitalash en lenzen, dus ik ben bij de huisarts geweest. Hij kon niks vinden maar ik heb wel 3 verschillende druppels geprobeerd en ben daarna doorverwezen naar de oogarts. Zij wist ook echt niet wat het kon zijn, ik ben gestopt met revitalash en een paar maanden later was de verkleuring op m’n oogleden weg en kon ik mijn lenzen weer dragen. Ik weet niet zeker of de overgevoeligheid door Revitalash kwam natuurlijk, maar voor de zekerheid gebruik ik het niet meer. Wel jammer want het werkte goed!

10 likes

Het werkt inderdaad heel goed. Na mijn eerste flesje geen nieuwe meer aangeschaft. Weet niet echt waarom.

Kreeg in het begin wel een donker randje op mijn ooglid maar na langer gebruik trok dat wel weg. Nu net zo in het nieuws is weet ik niet of ik nog een nieuw flesje zou aanschaffen.

Ik kreeg van Revitalash een donker lijntje op de huid boven mijn wimpers. Met die van de Kruidvat niet. Maar ik vind het ook nogal high maintenance om het goed vol te houden, even vergeten, en je moet overnieuw beginnen. Ik merk dat ik het niet goed vol hou.

Overigens is Bimatoprost een geneesmiddel en daarom goed onderzocht op bijwerkingen. Alle afgeleide producten (met -prost- in het ingredient) zijn niet als medicijn onderzocht, dus ook minder bijwerkingen geconstateerd, maar dat betekent nog niet dat deze er niet zijn. Ik geloof daarom niet dat Revitalash beter is dan het spul van de Kruidvat.

1 like

Ik heb hetzelfde gehad, van het kruidvat wimperserum!

1 like

Haha shit ik word zo zenuwachtig hiervan. Ik gebruik het Kruidvat serum vooral nadat ik wimper extensions heb gedragen om m’n wimpers snel weer te laten herstellen. Maar misschien kan ik beter overstappen op tijdelijke nepwimpers

Mijn oogleden zijn wel wat donkerder geworden van het Kruidvat serum maar niks dramatisch. Waar ik wél bang voor ben geworden is dat mijn ogen dieper zijn komen te liggen?! Klinkt idioot maar ik heb ergens een titel van een artikel zien voorbijkomen waarin gesteld werd dat wimperserums dat zouden veroorzaken en ipv het artikel kritisch te lezen heb ik er voorbij gescrolld en is de titel in mijn geheugen gebrand :roll_eyes: Ik kan het nu natuurlijk nergens meer vinden, maar kijk wel iedere ochtend in de spiegel en vraag me af of ik er niet moeër uitzie dan gewoonlijk…

1 like

Heb gisteren het stuk van Radar ook gezien en gebruik het Kruidvat serum nu een paar maand, maar ik durf het niet verder te gebruiken :open_mouth: bang dat mijn ogen verkleuren, maar aan de andere kant heb ik nu mega lange wimpers… dus wil ik er eigenlijk ook niet mee stoppen. Ze zeggen dat die bimatoprost niet in Revitalash zit, maar is dit wel zo?? (of in ieder geval een soort gelijke stof?) Want waar gaan ze anders van groeien?

Hetzelfde hier, ik kreeg ook een donker/rood lijntje op mijn oogleden tegen mijn wimpers aan. Ik heb Revitalash meerdere keren gebruikt (zo’n 3x), maar na meerdere reacties over de verkleuring ben ik toch maar gestopt.
Ik moet ook zeggen dat de werking achteruit is gegaan, de eerste keer 4 jaar terug merkte ik duidelijk verschil. De laatste keer vorig jaar, was het lengteverschil minder duidelijk aanwezig. Volgens mij is de formule tussendoor aangepast, dus voor mij niet meer de nadelen waard.

Ik merk ook minder verschil! Mijn flesje is nu op en m’n wimpers zijn wel langer, maar een paar jaar geleden werden ze echt belachelijk lang en nu… mindef opvallend ofzo

Oke huilen dit, is het kruidvat serum echt nergens meer te koop? :frowning:

Klopt :cry:

1 like

Ooh neeeee ik kan mezelf wel afknallen. De laatste keer in de vakantie toen ik in de kruidvat stond waren er nog 2 pakjes van dat serum. Maar ik had haast en dacht ah koop ik binnenkort wel
:sob::sob:

Ik wilde het bestellen maar dacht toen nah ik wacht nog wel even en een week later was het niet meer te koop haha ;(. Zag op bol.com eentje voor ook 10 euro dacht ik, maar die heb ik nog niet geprobeerd (vind revitalash te duur).

Waarom hebben we gewacht, what was the point?? :sob: Even huilen in een hoekje met mijn nu nog lange wimpers hoor.
Ik heb inderdaad ook op Bol iets gezien van 12 euro, maar volgens mij mist dat een aantal essentiële ingrediënten voor wimper groei, dus die laat ik zitten (tenzij iemand goede ervaringen er mee heeft? Heb het net maar even snel door gelezen dus niet goed genoeg gekeken om het volledig uit te sluiten!). Maar inderdaad, ik vind Revitalash ook te duur…

Bij werkt het kruidvat serum ook heel gied en geen verkleuringen of irritaties.
Ik was op marktplaats aan het speuren en kwam onderstaande advertentie tegen met de tip dat het in België nog wel te koop is. Op de .be website staat het serum ook niet meer, zijn er hier belgen die het serum onlangs nog in de winkel gespot hebben?
Anders is het serum dus nog wel op marktplaats te koop, maar wel een stuk duurder dan normaal…

Add images

Doen jullie eigenlijk je wimpers verven en zo ja met welk merk?