Kinderen voor Kinderen

Jaa dit is een van mijn favorieten. Ik hield blijkbaar wel van nummers waarin vaders te kakken werden gezet, want dit is denk ik mijn lievelings:

(Vond dit trouwens de leukste aflevering.)

3 likes

Ooooh KvK! Ik zing nog heel vaak in zo’n Gooisch stemmetje: ‘make-up, geef me je maaake-up. Nu wil ik ook eens zien, hoe ik er later uit zou zien’

maar die kent bijna niemand :pensive:

En ik hield vroeger heel erg van vakantieliefde over haar franse liefje Jean Pierre :heart:

Jean- Pierre, je t’aime.
Bewaar het lokje haar van m’n haar.
toujours l’amour, toujours la même.
Ik blijf je trouw tot volgend jaar.
Jean- Pierre, je t’aime.
Jean- Pierre, je t’aime.
Jean- Pierre, je t’aime.
Au revoir.

9 likes

Ik ben naar de show geweest waar ze een paar van deze liedjes deden. Ik was totaal geen fan maar kon gratis en had een vriendin van me meegenomen die vroeger wél fan was. Het grappige was dat al die kinderen daar tussen de 4 en de 11 of zo waren, en wij waren al 13 of 14, haha.

1 like

Aaaah ja dat Jean Pierre lied :smiling_face_with_three_hearts:

Jaaa Make-up <3

En Jean-Pierre vond ik zo afschuwelijk dat ‘ie weer leuk was :joy:

Haha jaa zo hoog dat stemmetje ook. 'Ze staan er echt, die zeven kruizen bij zijn naam. Hij is dus heus op mij want kruizen dat zijn kuussseeeeen octaaf omhoog"

3 likes

Aah heel mijn lievelingsjaar staat op YT, echt perfect voor deze ochtend. Deze kwam al uit voordat ik was geboren, maar mijn ouders hadden er meerdere opgenomen op videoband die ik dan eindeloos keek. Heb daardoor ook niets met die ‘nieuwere’ nummers zoals het Tietenlied. Ik heb denk ik tot nummer 14 gekeken. Die ene aflevering met de konijnenkeutelmachine vond ik ook fantastisch.

2 likes

Zit hardop te lachen om deze perfecte omschrijving.

Haha mijn lievelings was die ene waarvan de gehele opname op een school was of zo?
Ergens in de jaren 90… Ik was ook altijd echt fan van een meisje dat Romy heet, van de knallers ‘Domme dodo’ en een van mijn favorieten ‘Ik wil het niet’ (ja ik was een stoer meisje)

Overigens ook zelf eens een brief gestuurd dat ik er zooo graag bij wilde, maar ik kreeg een reactie dat ik te ver weg woonde haha.

2 likes

Toen ik op de basisschool zat zag ik de middelbare school zo voor me:

2 likes

Ik ben zo blij dat ik dit jaar niet in een winkel werk waar ze dit liedje 5 keer op een dag draaien. Het is een leuk liedje en ik zing hem ook mee, maar 5 keer is wel vervelend
4 likes

Mijn lievelingsliedjes van KVK zijn Vuur en Vlam en Vrijdag de dertiende aka Lariekoek en Apekooi.

Ik had vroeger een roze cassettespeler en slechts 1 bandje met liedjes erop. Aan de ene kant stonden liedjes van KVK 13 en aan de andere kant de smurfenhouse en nog een smurfenliedje van Carlo en Irene. Dat waren ook direct de enige kinderliedjes die ik als kind thuis kon luisteren.

En ik wilde graag meedoen met KVK en toen gingen mijn ouders liegen dat wij te ver woonden. (Wat bullshit was :cry:).

5 likes
9 likes

Haha dit klopt echt precies

Mijn all-time-favorite is deze:
https://youtu.be/7a8LDRFOZLA

denk niet dat iemand deze kent :see_no_evil:

2 likes

Omg ik had vroeger als een levensmissie gemaakt om er onderdeel van te worden. Maar uiteindelijk nooit auditie gedaan. Maar goed ook want ik klink meer als een kraai dan als een gooische

1 like

zeker wellll

Jaa die ken ik ik heb die cd haha

Jaaa die zing ik zo vaak als ik met een been op de stoep loop.

1 like

Jaweell echt een classic (en ik ben niet eens fan)