Onze kat sliep altijd bij ons in bed, maar sinds ze met zijn tweeën zijn denken ze volgens mij “ouwelui liggen in bed, wij gaan van boven naar beneden rennen!!!” dus we laten ze voortaan beneden en ik mis ze echt zo erg. Vond dat zooooo gezellig om lekker in bed te knuffelen. Hoor onze jongste kat nu beneden aan de deur krabben en miauwen en het liefst zou ik hem dan gaan halen, maar ik weet ook wel dat ze dan na 5 minuten rond gaan rennen en ik niet slaap.
Onze kat heeft de laatste tijd last van wondjes naast zijn oog. Eerst enkel aan de ene kant maar nu zie ik ook dat er een wond aan de andere kant van zijn kop zit. Nu verdenk ik hem er van dat hij deze zelf de hele tijd open krabt. Voordat ik langs de dierenarts ga ben ik benieuwd of iemand hier misschien een tip heeft voor zalf of iets anders?
Ik denk dat mijn kat last heeft van een vastzittende haarbal. Ik geef haar nu lax a paste, maar ze braakt veel zonder dat er iets uit komt. Vanacht weer. Meer mensen ervaring mee? Ze heeft van het weekend, nadat ze dat spul kreeg wel een haarbal uitgespuugd, maar daarna nog 1 keer slijm met haren gespuugd en 1 keer dat er niks uitkwam
Eventueel een kap op zetten zodat hij niet meer het wondje open kan krabben.
Onze oppaskat had dit ook! Het viel ons op dat hij zichzelf heel veel waste, waarschijnlijk door de stress van het verhuizen. En door al het wassen, krabde hij het open. Wast jouw kat zich ook veel? Ik heb toen zo’n Feliway verdamper in het stopcontact gedaan en dat werkte heel goed. Hij werd er minder gestressed van, waste zich niet meer zo veel en de wondjes gingen weg.
Bedankt voor de tip, die ga ik voorleggen aan mijn vriend. Voor zover ik dat meekrijg wast hij zich niet overmatig. Ik zit er nu wel aan te denken dat ik gisteravond wat kaarsjes aan had gedaan in de woonkamer. Zou de rook van het uitblazen van de kaarsen irritatie kunnen veroorzaken bij hem? Hmm
Poept ze nog gewoon? Ik zou voor de zekerheid even overleggen met de dierenarts/assistente.
Ja 1 tot 2 keer per dag! En gewoon heel actief
Ik heb dit wel eens gezien bij katten met stress. Doordat het open is gaat het jeuken waardoor ze er nog meer aan gaan zitten. Ik zou even een zalfje halen bij de dierenarts en een kap om doen zodat het kan helen
Zou goed kunnen. Het is ook een gevoelig beestje qua gedrag. We gaan vrijdag even naar de dierenarts.
Dat is fijn. Dan zou ik het nog even aankijken en nog wat extra haarbalpasta geven. Mocht je twijfelen kan je altijd even overleggen met de dierenarts. Mijn kat heeft het gehad en ging steeds vaker overgeven, werd toen suffer en wilde niet meer eten en poepte niet meer. (Alles is goed met hem nu)
Dit heeft mijn kat ook. We zijn er jaren mee bezig geweest. Van jeukstillende zafjes tot een soort prednison: niks hielp of het hielp even en kwam na een paar weken weer terug. Ik heb er zoveel verdriet van gehad, want je zag haar ook gewoon echt niet lekker in haar vel zitten. Bovendien werden de plekken groter en meer.
Na vier jaar hebben we eindelijk iets gevonden wat nu al driekwart jaar helpt! We zijn naar MCD in Amsterdam geweest en zijn daar heel goed geholpen. Eerst werd een aantal allergieën uitgesloten. Het is nog steeds niet duidelijk waardoor de jeuk komt, maar het middeltje werkt iig. (Ik kan het voor je opzoeken, maar het is geen licht spul, dus de dierenarts moet het eerst toch goed onderzoeken.)
Wat ik je iig kan vertellen naar aanleiding van de informatie van alle artsen die wij hebben bezocht: het is geen stress, dat uit zich op een andere plek. Hoogstwaarschijnlijk een allergie als de jeuk van binnenuit komt - dat weet je als de kat ook krabt als het plekje genezen is.
Als je meer info wilt dan mag je me PBen. Ik hoop voor jou en je beestje dat jullie sneller iets vinden wat helpt! Ik wil je in ieder geval meegeven dat je niet te lang moet wachten met ‘het gaat wie weet vanzelf over’, want ging het bij onze echt niet. Blijf alert en als een bepaalde medicatie niet werkt, ga dan gelijk met je da op zoek naar iets anders. En laat je bij twijfel doorverwijzen naar een dermatoloog! Zij weten er veel meer van.
Ik heb idd deze middag met de da gebeld en die gaf aan dat de pasta langer gegeven mag worden en dat 1 druppel bloed nog niet zorgwekkend is! Ik ben weer gerustgesteld dus!
M’n kat heeft vannacht om half twee een glazen vaas van anderhalve meter kapot gegooid terwijl ze aan het freerunnen was. Moest haar eerst al troosten en checken of alles goed was en daarna nog alle duizenden minuscule stukjes opruimen. Bedankt poes.
Ik had bloemen gekregen (super mooie!) maar dat gaat helaas niet samen met mijn katten. Nog geen 1 min later zaten ze al aan die bloemen te likken/spelen/slopen. Nu staan mijn bloemen in het berghok en zie ik ze 2 keer per dag is ik er doorheen loop
Kijk sowieso uit met bloemen: veel soorten zijn giftig! Lelies kunnen bijvoorbeeld dodelijk zijn. (Maar misschien wist je dat al.)
Welke bloemen en planten zijn wél geschikt voor katten? Ik heb daar absoluut geen verstand van, en als ik op internet zoek zie ik alleen soorten die niet geschikt zijn :’) Behalve mijn ouders ken ik ook niemand die planten in huis hebben en zij hebben alle orchideeën vervangen door cactussen sinds ze mijn intens domme kat hebben geadopteerd. Dus verder dan die 2 soorten kom ik niet.
Dit is trouwens de eerste keer dat ik in dit topic kijk, mag ik hier gewoon over mijn kattenvriendjes praten? En mag ik ze hier ook voorstellen?
Ohja en nog iets wat ik me afvroeg maar waar ik geen antwoord op kan vinden: tot welke leeftijd kan een poes krols worden?
Edit: toch gevonden! Blijkbaar zijn poezen vruchtbaar tot hun dood. Brb, ff iemand proberen te overtuigen om zijn kat te laten steriliseren
Tuurlijk, daar is dit topic voor!
Verder kan ik je deze site aanraden waar geschikte planten voor katten genoemd zijn.