Kattentopic

Ze mag eigenlijk niet eten voor de afspraak ivm de narcose (sterilisatie), maar wie weet kan dat haha. Ze ging net rondom het mandje snuffelen en kijken en toen heb ik haar in ieder geval beloond met een snoepje :roll_eyes:

Wij hebben een reismandje dat meer op een tas lijkt, zoiets:

Onze kat vindt het veel minder erg om in zo'n reismand te zitten dan in een traditionele reismand, dus als het echt niet lukt zou zo'n tas het misschien wat makkelijker maken (je kunt hem helemaal openritsen). Die van ons komt gewoon van de Action, maar ik weet niet meer of ze daar nog verkocht worden.
1 like

Wat bij mij altijd werkt is om het mandje op zn kant te zetten en dan de kat met 1 hand bij de nek op te tillen en met de andere hand de achterpootjes te pakken. Dan kunnen ze niet schoppen en dan laat ik de kat er zo inzakken.

1 like

Ja, als ze niet echt aan het mandje kan wennen denk ik dat dit de beste " techniek" is om haar erin te krijgen

@Cat Die tas ziet er ook handig uit! Misschien dat ik eens ga kijken.

Bedankt voor de tips allemaal!

Ik leg meestal een paar snoepjes erin zodat ze het iets minder erg vind haha. Als ze dan eenmaal erin zit dan is ze toch eerst gefocust op de snoepjes opeten.

1 like

Wie heeft er hier een tip voor een grote krabpaal die niet al te lelijk is?

Wij hebben voor onze kat een krabplank en dat werkt super! Ligt op de grond op een plek waar we het zelf eigenlijk niet zien, dus dat is wel fijn.

Zooplus heeft er een paar van hout

Naar het bos gaan en een boomstam mee naar huis slepen!

Ik heb deze al een tijd op mijn lijstje staan (alleen dan de kleinere versie, want klein huis), vind die voor een krabpaal best ok:

Kattenkrabboom design groot

1 like

Ik heb deze laatst gekocht om te verbouwen tot kattentoren.

6 likes

Haha die van mij ook. Schreeuwen bij de deur en uiteindelijk een pootje in de sneeuw en snel weer naar binnen :roll_eyes:

1 like

Mijn kat was trouwens weer gek van geluk toen ik laatst terugkwam van mijn reis. Toch fijn dat ie dan weer zo blij is dat ik weer thuis ben.

5 likes

Dank voor het meedenken allemaal! We hebben er nu eentje via Zooplus, maar die sisal hangt veel te snel los naar mijn zin. Ben bang dat ik dat bij alle normale palen blijf houden.

Ik zag deze cactus, die vind ik wel mooi: https://tims.nl/_1-designed-by-lotte-krabpaal-cactus-taupe-35x35x60-cm/?gclid=Cj0KCQiAp7DiBRDdARIsABIMfoAE8UslN1rXZG0zZAXYaEmw-NWDgMEJfVNfc1Xnaa8gXwCPsYVy83AaAuD2EALw_wcB Alleen daar kunnen ze niet in liggen.

Of dit lijkt me misschien ook wel wat! https://www.seasons.nl/2018/05/03/tipi/

Ik mag alle katjes altijd buikrubjes geven :smiley:

mijn kat chillt m echt voor het leven

24 likes

Die van mij is gewoon helemaal groen :heart_eyes_cat: Hij gaat soms wel ineens spelen als je zijn buik aait, beetje op je vingers knagen, maar hij valt niet aan.

2 likes

Ik zou de hele kaart rood maken want blijf van m’n kat af, maar eigenlijk zijn ze helemaal groen bij beide katten. :smiling_face_with_three_hearts: Vind dat zo fijn dat ze overal geaaid willen worden. Onze poes gaat een beetje piepen als je over haar buik aait, dan klinkt ze als een piepend propellervliegtuig.

1 like

Mijn kat vind alleen kop en rug prima. Als je aan haar buik ofzo zit dan gaat ze bijten of nagels in je zetten. Pootjes soms maar meestal gaan dan de nagels ook uit.

Nou, het is gelukkig gelukt haar (met veel moeite) in het reismandje te krijgen🙈 Als ze er net in zit is ze nog heel fel en een vechtertje, maar na een tijdje wordt ze heel teruggetrokken en bang alsof ze het maar opgeeft, zo zielig om te zien. Ik mag haar om half 1 gelukkig alweer ophalen❤

2 likes