Kattentopic

Ik heb een klimop en lipstickplant, die zijn wel giftig dus daarom hangen ze aan het plafond haha. Verder hebben we een diefenbachia die staat hoog op de kast en een anthurium maar daar blijven ze netjes vanaf. Bloemen heb ik wel altijd in huis, rozen komen ze niet aan en tulpen willen ze opvreten, alles wat fladderigge takken heeft eten ze ook op (of gooien het om). Ik heb wel meer planten gewoon op kat hoogte gehad (ben niet zo’n goede plantenmoeder dus rip download allemaal de Plantsome app) en de eerste dag is het interessant want het is nieuw, maar daarna bleven ze er goed vanaf!

1 like

Hier staat de hele vensterbank bijna vol met graslelie. Die kunnen ze ook rustig eten (i.p.v. kattengras.) Heb nog wel een andere plant en een bonsaiboompje staan maar daar zitten ze nooit aan.

:heart_eyes:

14 likes

Altijd als mijn kat blij is en wil kroelen staan de haren bij het begin van zijn staart (bij zijn rug) alle kanten op, net zo’n ragebol. Dan weet ik ook dat ie echt blij is :blush:

1 like

Wat een beauty! :heart_eyes_cat:

1 like

26 likes

:smiling_face_with_three_hearts:

29 likes

Lekker wassen in de zon

12 likes

Ik kom hier vooral voor de foto’s!

Ze is zo speels!

25 likes

Ik heb je gevolgd! Ik heb geen ‘speciale’ insta voor onze poes, maar ik plaats eigenlijk (bijna) alleen kattenfotos :joy:

Mocht iemand interesse hebben,

insta.georgina

4 likes

Ah superleuk! En jouw poes is ook echt prachtig :heart_eyes:

1 like

Ik ben je ook gaan volgen, wat heb je leuke huisdieren! :relaxed:

1 like

Wauwie, wat een knappers! Wat voor soort katten zijn het? Mijn kitten lijkt namelijk wel een beetje op jouw onderste, ben benieuwd of ze van hetzelfde ras zijn!

1 like

Ik poets sinds drie dagen de tanden van mijn katten en het gaat verbazingwekkend goed! Ik voel me wel echt crazy cat lady maar hopelijk gaat dit me veel geld schelen op de lange termijn EN ik zie het als goeie voorbereiding voor als ik straks een peuter moet laten tanden poetsen :joy::joy::joy::sunglasses::sunglasses::sunglasses:

5 likes

Geweldig! Ik ben de mijne aan het leren dat haren kammen leuk is maar tandenpoetsen is nog wel next level :joy: Hoe leer jij ze het poetsen aan?

1 like

Grof geweld hahaha nee grapje
Ik heb speciale katten tandpasta (gewone is heel slecht dus echt niet gebruiken). En zat sowieso al vaak aan hun bek om hun tanden in de gaten te houden. Ze zijn ook nog jong dus dan gaat t makkelijker.
De tandpasta vinden ze heel lekker dus die heb ik eerst op het borsteltje gedaan en ze er een paar keer af laten likken en ze gaan dan uit zichzelf in de borstel bijten en dan beweeg ik hem zo veel mogelijk over hun tanden. En probeer de wangen op te tillen om dan de kiezen te kunnen poetsen.
Er staan ook voorbeeld filmpjes op YouTube! Maar dat zijn allemaal brave katten die stilzitten :see_no_evil::joy:
Ik heb trouwens gewoon tandenborstels voor babies gekocht.

1 like

Kak… ik ben drie weken geleden bevallen en sinds een paar dagen pist en poept onze kat ineens in huis… Het stomme is dat ze de baby heel interessant vindt en de eerste weken niet plaste. Ik lig nu in bed en werd wakker van de gore stank, kan hier zo slecht tegen. Als ik feliway koop, waar kan ik dat dan het beste inpluggen, ze plast namelijk op verschillende plekken…

Want het water uit de drinkbak is niet goed genoeg…

20 likes

Ah wat vervelend! Ik zou ‘m inpluggen op de plek waar ze het meeste is, of desnoods twee halen en een in de woonkamer en een op de overloop oid.

Die van mij vond het niet zo erg, sommige katten kunnen best veel hebben! Heb langer dan een jaar braaf z’n tanden gepoetst, maar omdat de ontstekingen bij de wortels zaten heb ik al zijn kiezen laten trekken. Daarna is hij helemaal opgeleefd :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes