Kattentopic

Ja dat klopt. Het leek me dan ook veel handiger als ze haar dat al een tijdje geleden hadden gegeven en niet net voor vertrek. Ik weet niet hoe gevaarlijk het is, ik zal het zo horen bij de dierenarts!

36 likes

Mag ik vragen hoe die organisatie heet? Ik wil graag ook een kat een beter leven geven, dan een kitten nemen, maar ik ben nog aan het rondkijken. En wat zielig dat ze die kwalen heeft, maar ze ziet er wel echt suuuper lief uit op de foto!

Ja natuurlijk! Organisatie heet Mirtos. Ja ze is heel lief, maar het is wel echt even wennen. Ze miauwt heel veel en is best ondeugend. Maar ze heeft totaal geen interesse om te spelen met zo’n speelstok of balletje jammer genoeg. Iemand nog goede speeltips?

Dank je! En misschien een beetje zilverfolie? Mijn kat is ook niet zo’n speelstok fan, maar zo’n balletje wordt ze helemaal gek van

Misschien een speeltje met catnip? Onze poes kan dat niet weerstaan haha.

Dat ga ik proberen!

Dat heb ik al geprobeert en ze reageerde totaal niet haha. Catnip spray vind ze wel helemaal leuk, maar dan gaat ze alleen maar rollen en kwijlen .

1 like

Onze katten worden gek van elastiekjes, die wegschieten en dan rennen ze er achter aan.

Die van mij wordt wild van een bierdopje

Ik neem me vaak voor om hier ook mee te posten maar vergeet het steeds. Ik ben zó gek op mijn knappe dikkerd. Het is een Somali, inmiddels bijna 12 jaar en kwam bij mij wonen toen ‘ie een jaar of 4 was. Hij heeft zo’n leuke persoonlijkheid. Lief maar ook echt een beetje gek en super intelligent. Hij reageert op ‘kom hier’ en ‘nee’ etc, net een hond!

48 likes

Ik zou je wel adviseren om je goed in te lezen in de organisatie. Het naar Nederland halen van katten is hartstikke lief en nobel en goed voor dat éne diertje - maar als dat alles is wat zo’n organisatie doet maak je de situatie in het andere land echt niet beter en is het niks meer dan symptoombestrijding en los je niks op aan het echte probleem. Als je het dan al wilt doen, zoek dan naar een organisatie die een hoger adoptiebedrag vraagt dat meer dekt dan alleen de kosten, zodat ze daar ter plekke ook een kat (of meerdere) kunnen castreren of steriliseren van het geld dat jij ‘te veel’ betaald.

Ik weet niet in welke regio je woont, maar in het noorden van het land ken ik een goede stichting die Nederlandse dieren herplaatst, gaat daar vaak om oudere katten die bijv. helaas niet mee mogen naar een verzorgingstehuis. Zij hebben ook een gedegen procedure om te beoordelen of jij en het dier een match zijn, je woonsituatie geschikt is etc.

4 likes

Ik ben het ook niet per direct van plan hoor. Ik was gewoon nieuwsgierig. Beetje inlezen van wat er allemaal is. En natuurlijk zijn er ook katten in Nederland die een huis moeten krijgen, dus de kans dat ik een kat uit het asiel hier haal, is veeeele malen groter. Maar ik woon nu nog in het buitenland, maar in maart verhuis ik terug en woon ik in midden Nederland. Vanaf dan wil ik gaan kijken naar een tweede kat. Dus als je tips hebt wat betreft stichtingen in Nederland, dan hoor ik het graag. Ik vind door NL reizen om naar een kat te kijken overigens helemaal niet erg. Mijn vorige kat, die overleden is in september, heb ik 2 uur voor in de auto moeten zitten. Zij was een rescue, 9 jaar oud, misbruikt voor kittens, ze was een zak met botten, verrotte tanden en bang voor alles en iedereen. Ik heb haar 2,5 jaar gehad en ze was de beste kat die ik ooit heb gehad.

2 likes

Wat leuk, fijn dat ze zich al gelijk zo thuis voelt en aanhankelijk is! En wat een mooierd met dat halflange haar!

Hij wist niet hoe die op de robot stofzuiger moest reageren

37 likes

Mijn kat moest vandaag gesteriliseerd worden, maar het was zo’n groot drama om haar in haar reismandje te krijgen dat ik uiteindelijk de afspraak heb moeten verzetten. Ze begint als een gek tegen te stribbelen en zich los te wurmen. Als ik haar in haar nekvel pak krijg ik haar een stukje erin maar ze zet zich heel hard af met haar pootjes zodat het alsnog niet lukt. Dinsdag poging 2 dus ik moet voor die tijd een nieuwe techniek verzinnen. Het stomme is dat ze er gister gewoon zelf in is geweest om te kijken, maar zodra ze er echt in moet wordt ze gek.

Misschien ruim voordat ze erin móet de mand al neerzetten en als ze er dan uit zichzelf in gaat zitten al dichtdoen? Is ook wel zielig natuurlijk, maar scheelt jou en haar wel een hoop stress.

Zoals @Spaarlamp zegt, best het mandje laten staan zodat ze aan de geur kan wennen en er misschien zelf al eens in gaat!

@fysicus @Spaarlamp Ja ik hoop het! Ze is er gister ook al in geweest, dus misschien dat ze er de komende paar dagen wat meer aan went en er dan zelf wat vaker in gaat. Vond het ook wel heel sneu vanochtend.

Snoepje erin leggen? En dan gauw dichtdoen als ze het opeet. (Lekker vals :blush:)