Kattentopic

Pas 1 jaar, wat heerlijk nog zo jong!! En smeerkaas met ham hahaha goeie keus :smile:

1 like

Naam: Dobby & Floki
Bijnaam: Dobbermans (D), Aapje (F)
Leeftijd: 6,5 (D) en 2,2 jaar (F)
Hobby’s: chillen naast hardwekend baasje (D), Kikkers, muizen en mollen slopen
Goeie kanten: Zeer gehoorzaam
Mindere kanten: Schrokkebrok (D), Tekenmagnet(F)
Lievelingseten: Brokjes voor allergische katten
Soort/ras: Europese kortharige vuilnisbakken

https://discourse.forumfeminarum.nl/uploads/default/optimized/1X/0970f227e9861cc97716524feac50f9451f41d41_1_666x500.jpg
2 likes

Naam: Wejo
Bijnaam: dikkie, poeshie, shnoepie, wejosje
Leeftijd: 1 jaar
Hobby’s: overal krabben behalve aan de krabpaal
Goeie kanten: alle insecten vangen én opeten
Mindere kanten: om 5u iedereen wakker maken
Lievelingseten: catisfaction snoepjes (oranje)
Soort/ras: asielkatje

13 likes

Mollen, echt!??

Wat een poepie!!! en jaaa dikkie, dat vind ik ook één van de leukste bijnamen!

1 like

We hebben geeneens gras in onze tuin maar het is al meerdere malen voorgekomen dat ze een mol te pakken hadden. :pensive:

Naam: Kuroi (wat zwart is in het Japans)
Bijnaam: Kuurtje
Leeftijd: Bijna 4. Geboortedatum is 1 augustus, kan wat eerder of later zijn dat weten we niet want ze was een zwerfkitten
Hobby’s: Miauwen, slapen en diertjes vangen (vooral muizen)
Goeie kanten: Zeurt niet om je eten en vraagt ook om weinig aandacht
Mindere kanten: Snel nagels in meubels maar ook in mensen want ze is niet superdol op aaien en knuffelen. Ze laat duidelijk merken als ze er flauw van is
Lievelingseten: Blikjes vis
Soort/ras: Europees korthaar

11 likes

Een molletje, die heb ik echt nog nooit voorbij zien komen! Ik weet wel dat ze er zijn, maar de poes heeft ze gelukkig nog nooit gepakt. Muizen uiteraard en een x een eekhoorn, dat vond ik ook wel echt verschrikkelijk. Ook een keer een vogeltje, zó zielig. Maar goed, als ik tegen m zei dat het niet mocht deed ie het lekker toch

Hier zelfs nog een vleer muis dat vond ik nog is extra kut omdat het een van mijn lievelingsdieren zijn. :frowning: Heb wel is getwijfeld om ze altijd binnen te houden maar dat vind ik niet eerlijk naar hen toe. En zolang andere mensen niet klagen of ze andermans dieren pakken laat ik ze toch soms buiten rondbanjeren. Gelukkig is dit niet elke week hoor :wink:

Sinds een paar dagen heb ik eindelijk mijn lieve kitten in huis. Ze is echt een schatje, speelt volop en vindt het ook geweldig om te knuffelen, dus ik ben helemaal verliefd. Het enige probleem is dat ze geïrriteerde oogjes heeft waar soms ook wat prut uit komt. De dierenarts denkt dat het niesziekte is en zegt dat het wel goed gaat komen zolang ze goed eet, drinkt en actief is. Dat is gelukkig ook zo! Ik merk alleen dat ik me soms een beetje overmatig zorgen maak omdat ik bang ben dat ze heel ziek gaat worden.

Het is dus duidelijk dat ik een overbezorgde kattenmoeder ben, want zij springt en rent alsof er helemaal niks aan de hand is.

Onze kat had de eerste maanden ook last van de niesziekte (zoals bijna elke kitten denk ik). Hij had er zelf ook duidelijk geen last van maar het slijm en de korstjes rond zijn ogen werden alleen maar erger! We hebben toen van de dierenarts iets gekregen om zijn oogjes te ontsmetten om de korstjes er af te krijgen, en een zalfje om in zen ogen te wrijven. Na 2 weken was hij er helemaal van verlost!

1 like

Ah dat doet me ergens wel goed om te horen. Zielig voor je kat natuurlijk, maar fijn dat zoiets gewoon opgelost kan worden met een zalfje! Ik ga volgende week weer naar de dierenarts dus dan zullen we wel zien hoe het loopt.

Naam: Tobi
Bijnaam: tobert, white guy, slankie, …
Leeftijd: bijna 2 jaar (30 augustus 2016)
Hobby’s: slapen, voor onze voeten neervallen, eten, voor het raam zitten
Goeie kanten: aanhankelijk, rustig
Mindere kanten: koppig zijn
Lievelingseten: alles waar ook maar iets van zuivel in zit (kaas, yoghurt, smeerkaas,…) maar vooral het natvoer (meestal vis)
Soort/ras: pers/himalayan

Naam: Vito
Bijnaam: vitalski, dikkie, kleine, …
Leeftijd: 7 maanden (30 oktober 2017)
Hobby’s: miauwen, veel eten, in de weg lopen
Goeie kanten: zeer lief, speels
Mindere kanten: krabt aan alles
Lievelingseten: alles wat eetbaar is, echt alles
Soort/ras: Pers

15 likes

Naam: Mollie
Bijnaam: Molletje, Mol, Mollemuis
Leeftijd: 7
Hobby’s: Slapen, kroelen en eten
Goeie kanten: Ze is echt een kroelkat, en wil graag op schoot en aangehaald worden.
Mindere kanten: Ze kan redelijk snel uit halen, en niet goed springen. Ook is ze een beetje verwend met eten, haha.
Lievelingseten: Zalm in tomatensaus
Soort/ras: Lapjeskat

13 likes

Wat een leuke lieve katten hebben jullie allemaal :heart_eyes: Super schattig dat vriendenboekje!

1 like

Ik word helemaal blij van al die lieve foto’s van jullie katten. Wat een schatjes :purple_heart:

Mijn katje doet altijd iets ontzettend schattigs wanneer we aan het knuffelen zijn. Dan kijkt ze me even aan en duwt ze haar neus tegen de mijne. Nou dan smelt ik hoor!

1 like

Dit is ons nieuwe katje. In juli mogen we haar ophalen :slight_smile:

33 likes

Oh wat een snoesje!

1 like

Ik ben een weekend weg maar krijg van @coffeebreaks de leukste foto’s door

21 likes

Ik denk dat je de verkeerde getagged hebt, maar leuke foto!