Kattentopic

Ik post hier soms over m’n Siamees, maar heb bij mijn ouders nog een paar katten die hier niet konden aarden

Vandaag mis ik dit prulletje zo. Ze is het allerliefste huisdiertje ooit :smiling_face_with_three_hearts:

32 likes

Die lieve oogjes:smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:! Beste reden ooit om regelmatig bij je ouders langs te gaan.

2 likes

Jawel hè? Ben nu speciaal voor de kat onderweg :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Oh jeez…dat wist ik niet van die naalden. Hier buiten staan ook naaldbomen en ik had mn kat erop betrapt dat ze met haar 2 voorpootjes een kuiltje maakte en droge dennenaalden naar binnen schoof…
Tot nu toe is er nog niks gebeurd gelukkig

Heb op de kat van mm broer gepast maar hij en ik zijn niet echt een match…
Heb ik nooit met een kat maar hij en ik gaan niet lekker.
Was daar even om film te kijken zodat die kat niet hele dagen alleen zat.

Krijg ik dit

Later is hij van het kastje gesprongen en naar me toe gelopen om me aan te vallen …
Ben zo blij dat mn broer weer thuis is!

33 likes

Man man man… een van mijn poezen bevindt zich al een aantal uur hier:

En ze komt er maar niet vanaf, het wordt ook nog eens zo koud vannacht en de brandweer komt pas na 24 uur. Ik weet niet wat ik nu moet doen. Voelt zo machteloos.

Jaa dat is mijn hoop ook. Als ze honger genoeg krijgt komt ze er vanzelf weer af. Net al met de halve buurt geprobeerd om via het raam haar naar beneden te krijgen, maar helaas zonder succes. De ladders die we hebben zijn allemaal te kort. :frowning:

Is t jouw dak? Even t dakraam open zetten? Of aan degene die er woont vragen?

Anders als ze erop is gekomen, kan ze er vast vanaf. Zo op de foto te zien is dat niet heel onmogelijk. Minder vriendelijk maar; lekker laten zitten? Leert ze t misschien ook af.

Optie 1 is met risico dat je poes er voortaan op klimt en voor t raam gaat miauwen (althans dit deed mijne steeds midden in de nacht, nadat ik m eens via slaapkamer raam binnen liet want zo zielig).

2 likes

Jaa we zijn nu met pijn in mn hart voor de minder vriendelijke optie aan het gaan. Het is niet ons huis maar de vrouw die daar woont was zo vriendelijk dat we even bij haar op zolder mochten. Wilde hier even mn hart luchten, zal vast wel weer goed komen, what goes up must come down toch?

Kon je d’r niet via zolderraam lokken? Inderdaad komt vast goed, ze blijft lekker met een chill uitzicht zitten. Hopelijk is ze het hierna meteen afgeleerd, kan me voorstellen dat je je dan machteloos voelt en je kat gewoon eraf wilt hebben.

Nee ze was te bang. We hebben het met sterk ruikend eten en haar gewone brokjes geprobeerd. Hopelijk ligt ze morgenochtend weer lekker op schoot!

Ik woon dus voor een half jaar in Stockholm (eerste 3 maanden zitten er onderhand op), maar mijn kat woont in de tussentijd bij mijn moeder. En ik mis haar zooo erg! Ik was dit weekend thuis en heb haar echt enorm geknuffeld en vannacht kwam ze ook tegen me aan liggen. Maar nu ben ik weer ‘thuis’ en ik vind het zo kut om haar niet bij me te hebben :slightly_frowning_face: Ik ben er echt even naar van. Gelukkig leeft ze haar beste leven bij m’n moeder en ben ik met kerst nog even terug. Maar meh, ik wil mijn meisje bij me hebben.

@Taken laat je het ons weten als ze weer terug is?

31 likes

Ze is er weer! Het is haar niet zelf gelukt dus ze heeft nog wel de hele nacht op het dak gezeten. Vanochtend is de brandweer komen helpen!
7317bc48-9f2d-40c8-8c49-262eec3e51f0 dbd53dba-d9a4-4bd6-b317-a2f73f43e436 ec6af837-c233-45ce-b090-3a11c059527a

44 likes

Gelukkig maar! :smiley_cat:

1 like

Wat een opluchting! Hopelijk heeft ze nu haar lesje geleerd. :slight_smile:

@NothingAboutSam je bent al op de helft! Nog maar even en je kan weer lekker fijn knuffelen met je kat. Kan me voorstellen dat dat echt niet fijn is, ik vond het ook moeilijk toen ik 2 maanden in Manila zat en mijn katten enkel zag via een telefoonschermpje.

Wat een prachtige kat!!

Heb vanavond mijn kat naar de dierenarts gebracht. Ze wordt morgen geopereerd.
Donderdag had ik een grote bult (ongeveer zo groot als een pepernoot wat kleiner) in haar nek ontdenkt.
Vraag mij nog steeds af hoe ik dat niet eerder heb gevoeld. Ze is altijd binnen en kroel elke dag met haar.
Nu maar hopen dat het niks ergs is. Heb afgelopen jaar al mijn hond in moeten slapen. Kan hier heel slecht mee omgaan, ben behoorlijk gestresst ervan.

Kan ik me voorstellen! Heel veel sterkte, we zullen duimen.

Was je hond een Schapendoes? (gezien je naam en foto?) Zulke tophonden zijn dat! (oeps, sorry offtopic…)

Een zwarte broek dragen in een huis met twee katten :woman_facepalming:

4 likes

jeetje wat onwijs naar. Veel sterkte! Ik hoop dat het goed komt.