Kattentopic

Volgens mij komt dit omdat er ammoniak vrij komt als de urine niet meer vers is en dat bijt in het plastic. Is er niet meer uit te krijgen vrees ik :slightly_frowning_face:

1 like

Wij hebben de kitten ook direct bij de volwassen kat gezet. Gewoon het reismandje open in de woonkamer en ze maar hun gang laten gaan. Eerste 2 dagen was het wat brommen naar elkaar, dat hield gelukkig snel op en na 2 weken lagen ze al samen te slapen :heart_eyes_cat:

1 like

Ik leg altijd een krantje aan de onderkant en daar over een plastic kattenbakzak

Krabben ze dat niet kapot dan?

Nou na mijn dramatische posts van een week geleden kan ik eindelijk zeggen dat het wondje van de sterilisatie goed is genezen en dat de ontsteking weg is! Mijn kat heeft zich meer dan een week zwaar ongelukkig gevoeld in haar pakje, maar nu dat ding uit is rent ze weer als een bezetene door het huis en ligt ze weer met mijn handdoeken te stoeien. Ik ben zo blij :purple_heart:

36 likes

Ahh wat een schatje

1 like

De familie van mijn vriend gaat op 'm passen! Zijn we heel blij mee, dat ie straks drie weken bij mensen is en niet in een pension zit al die tijd. Lief dat je het vraagt!

2 likes

Wij zijn op zoek naar een nieuwe (jonge) kat / kitten. We willen graag een ragdoll mix. Heeft iemand een tip voor een goede cattery?
(vinden dit karakter super fijn en onze vorige kat was ook zo’n grote pluizenbal) :smiling_face_with_three_hearts:

Hoeveel gram droog voedsel geven jullie je kat?
Ik heb voorheen altijd maar gewoon wat gedaan waardoor die nu een beetje een dikkie is geworden. Mijn verpakking zegt dat een 4kilo kat 45 gram moet hebben, maar dat ziet er echt heel weinig uit.

Mijn 2 grote katers krijgen 105 gram in totaal. Ze hebben tijdje op dieet gestaan omdat ze echt wat te dik waren. En toen ze we geleidelijk gaan bijvoeren en zien met welke hoeveelheid ze stabiel blijven, dus vandaar 105 gram. Meet het elke avond ook precies af met een weegschaaltje. (Ging mijn eigen afvallen maar zo makkelijk :joy:)

Mijn katten die op dieet staan krijgen echt zo weinig en vallen vooralsnog weinig af. Dus het is voldoende voer om op gewicht te blijven vermoed ik haha.

Misschien kun je geven wat goed voelt voor je en haar/zijn gewicht in de gaten houden? En dan langzaam minderen misschien

Sorry voor de depri post maar ik heb één van m’n katten nu iets meer dan een jaar geleden laten inslapen en de laatste weken mis ik hem weer zo erg.

Dan denk ik aan z’n laatste momenten bij de dierenarts en wil ik hem gewoon nog één keer knuffelen maar dat kan nooit meer :disappointed_relieved: Ik mis hem zo erg.

Ik heb nog drie andere katten en zij zijn echt mijn leven maar de pijn die ik voel bij het verliezen van ze kan ik echt bijna niet aan. Vind het zo moeilijk.

3 likes

Gezellig samen Harry Potter kijken :heart_eyes:

19 likes

55 gram dieetvoer per dag voor kat van 5 kilo (niervoeding), is voldoende volgens de dierenarts, maar ik heb een beetje een vreetzak en ik geef zijn medicatie in vlees dus daarvan krijgt hij nog een beetje extra twee keer per dag (een keer niermedicatie en een keer pijnmedicatie voor hernia). Uiteindelijk zal de laatste wegvallen, dus zal het 55g (wel hele kwalitatieve) voeding worden en beetje vlees.

Wat een lief berichtje :slightly_smiling_face:

Jeetje wat heftig van je kat!! Lijkt me echt verschrikkelijk. En nog maar 4 weken geleden… Pff zo zielig :cry: Ik snap helemaal wat je bedoelt, het verdriet is zo groot dat je dat niet nog een keer wilt meemaken.

Heel veel sterkte :heart:

Ik wou dat ze gewoon net als ons heel oud konden worden

Mijn kat heeft dit wel vaker gehad en heb toen wel de dierenarts gebeld:

Hij loopt rondjes door het huis, erg onrustig en mauwt continu, erg hard ook. Hij snuffelt ook heel veel aan de grond. De dierenarts zei destijds dat ie hoogstwaarschijnlijk moeite heeft met een haarbal oid. Het gaat nu al langer dan een uur door.

Iemand hier ervaring mee? :sweat_smile:

Geen ervaring maar je hebt een soort van pasta die je je kat kunt geven tegen haarballen. Kun je volgens mij bij de dierenarts krijgen

1 like

Ik heb het idee dat mijn kat er alleen in klimt of tegen aan slaat als wij beneden zijn, puur uit baldadigheid. Probeer zoveel mogelijk naalden op te ruimen, maar hij heeft er een paar opgegeten en ja… Kan er niks meer aan veranderen nu. Hou hem wel goed in de gaten, maar hij is nog gewoon zichzelf dus heb maar goede hoop dat het niet erg is.

1 like

Ik heb nog nooit een echte gehad. Vind het wel heel leuk, maar dit is een reden waarom ik het maar bij een kunstboom laat.

Even in de gaten houden, die kerstboom is nu ook “nieuw” en interessant, later vast al wat minder? :sweat_smile:

Wij hebben voor het eerst een kerstboom staan. Mijn kat is totaal geen bedelaar en eet ook nooit van ons bord af, we kunnen rustig de tapas op tafel laten staan terwijl we op de bank neerploffen bijvoorbeeld maar planten (ook neppe!) knaagt die toch graag aan. En ja hoor, de boom stond net en meneer zat aan de onderste takken te knagen… vijf minuten later kwam het er allemaal weer uit. Hoop dat die nu begrijpt dat het niet goed voor hem is.